Hop til indhold

loppemiddel


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

jeg har noget loppe middel til min hundehvalp. jeg har givet ham en portion for 4 uger siden, og da jeg ville give ham det i dag, så jeg at opløsningen var til under 4 kilo. han vejede 3,5 kilo dengang, men nu vejer han jo tæt på de 8 kilo.

nu har jeg tre loppekure tilbage. må jeg give ham en dobbeltportion eller skal jeg forære det væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har noget loppe middel til min hundehvalp. jeg har givet ham en portion for 4 uger siden, og da jeg ville give ham det i dag, så jeg at opløsningen var til under 4 kilo. han vejede 3,5 kilo dengang, men nu vejer han jo tæt på de 8 kilo.

nu har jeg tre loppekure tilbage. må jeg give ham en dobbeltportion eller skal jeg forære det væk?

 

Loppemiddel er doseret efter vægt - det er nøjagtig samme middel i alle pipetter, men bliver doseret ifht. vægt. Så giv du bare 2 på en gang:-) Vær opmærksom på at loppe og flåtsæsonen snart er slut, så du kan skrue ned eller stoppe behandlingen snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

giver i jeres hunde loppemiddel hver fjerde uge? jeg giver jo thor loppemiddel nu selvom han ikke klør sig eller noget som helst. kan han blive imun? eller kan det være forebyggende? har aldrig helt fattet det

 

I forår/sommer/efterår giver jeg hver 4. uge. Midlet er primært forebyggende, hvilket er en god ting, da loppeangreb kan være virkelig svære at få bugt med. I den værste flåtsæson bruger jeg bayvantic, som jeg synes er mere effektivt. Resten af året bruger jeg Frontline. Om vinteren er jeg ikke så nøje med behandlingen, men det er fordi lopper ikke er et problem - det er flåter derimod.

Link til indlæg
Del på andre sites

giver i jeres hunde loppemiddel hver fjerde uge? jeg giver jo thor loppemiddel nu selvom han ikke klør sig eller noget som helst. kan han blive imun? eller kan det være forebyggende? har aldrig helt fattet det

 

Næh.

 

Jeg købte en stor bøtte af det her Luposan Fodertilskud billigt hos zooplus: Luposan "FlåtVæk" (Zeckweg), i foråret, som de så fik indtil der ikke var mere.

 

De sidste 2 måneders tid har de ikke fået noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Giv du bare dobbelt portion - det er som andre skriver doseret helt efter vægt, men ellers samme middel. Der er selvfølgelig en højsæson for lopper(sensommer og efterår), men mange oplever at dyrene for lopper om vinteren alligevel - hvilket primært skyldes at lopperne(eller deres æg, larver og pupper) hygger sig glimrende i sprækker i gulvet indendøre...

Loppemidler som Frontline og Advantage kan sagtens bruges forebyggende hele året. Bayvantic er et lidt skrappere middel, som mange hunde reagerer allergisk på, så det ville jeg bruge lidt mere varsomt - men det er som en skriver også mere effektivt. Selv giver jeg mine dyr(pt. desværre kun kat) loppemiddel forebyggende hele foråret, sommeren og efteråret.

 

MVH Mikkel

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg er ved at forsøge mig med en Lavendel kur. Jeg læste herinde et eller andet sted, at lopper ikke kan lide duften af lavendel. De dør ikke, men flygter. Og da min udlejere er gartner var det nemt at få fat på frisk lavendel. Jeg tog en stilk, plukkede den for blade, maste bladende med lidt madolie, og gnuppede det ind i pelsen på de 2 hunde, og den ene kat. Jeg skal så fortælle senere om det hjalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

He he! Ja, det kan da godt ske at en gang parfume har en effekt.

 

Der findes mange gode husråd som lavendel og hvidløg osv. Jeg tvivler på at de har den store effekt på en allerede angrebet hund eller kat. MEN - de kan da meget vel have en forebyggende virkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser faktisk ud til, at det virker. I morges ruffede begge hunde sig, som sindsyge, men fra da kassen med lavendel blomster kom i bilen, hvor de var med, og nu hvor de har fået noget i pelsen, samt resten står i stuen, har der ikke været noget overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nemlig, jeg er ikke selv meget for giftig kemi. Især ikke hvis man ved hvad det kan gøre. Jeg er ikke 100% økologisk for det har jeg ikke råd til, men hvis jeg kan, finder jeg alternativer. Og jeg vil hellere give mine hunde, og katte en god ruffe tur i pelsen, som de jo kan lide, med madolie i blandet lidt lavendel, og gøre det 1 gang hver uge, end noget af alt det giftige loppe stats der er på markedet 1 gang i måneden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da imponerende hvis det virker! Så kan man jo undgå en masse giftig kemi :-)

Jeg kan lede lidt rundt på siden, men jeg mener helt bestem at det var herinde, at der var en som kom med ideen. Lavendel Olie, Lavendel stående ved indgange til huset, og lidt stående i rum skulle kunne gøre det. Så flygter lopperne, og myg. Hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...