Gæst Beaglepack Skrevet September 20, 2012 Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 Blot til orientering - så er der kennel hoste i omløb på Fredericia kanten. Darwin er ramt af det - det er denne type hvor hunden nyser og snotter samt øjne der løber i vand. Darwin har nyset hele ugen her og han snotter som bare pokker - Hans venstre øje løber i vand. Oscar begyndte at nyse i går så han er sikkert i gang også. Det kan blive et langt forløb her, da vi har 3 hunde - og det er ikke usædvanligt at sådan en omgang kan vare 3 uger. Hvis Darwin stadig nyser/hoster efter weekenden skal han have noget hostestillende. Han er træt og sover en del. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 20, 2012 Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Århus er også ramt..... Og Als...... Dolph har ihvertfald fået det et af stederne:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Øv, det lyder ikke rart. Tak for info og rigtig god bedring til alle jeres dejlige vuffere :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Ja kennelhoste er noget møg - i sær når man har flere hunde, for det smitter jo som bare pokker. Oscar er i gang - han fik et mega hosteanfald til morgen, som endte med opkast - så jeg lurer situationen lige nu - ellers må beaglerne lige til dyrlægen efter weekenden. Vejret vi har lige nu er jo bare "perfekt" til den slags sygdomme - jeg ser rigtig mange hunde med dårlige maver også - det ses i deres efterladen skaber (som folk selvfølgelig ikke samler op ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Jeg må jo så erkende at jeg er LYKKELIG for at Tullefisen er vaccineret! Talte med en dyrlæge i forbindelse med et foredrag, og han mente, at når hun havde været så tæt på Dolph mens han var syg, så ville hun med stor sandsynlighed slippe helt for det i år. Dolphs sygdom har jo "forsøgt" at smitte hende, og har boostet hendes immunforsvar, så nu er hun klar til at modstå fjendtlige angreb:-) Krydser ihvertfald fingre! God bedring med beaglerne:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Jeg må jo så erkende at jeg er LYKKELIG for at Tullefisen er vaccineret! Talte med en dyrlæge i forbindelse med et foredrag, og han mente, at når hun havde været så tæt på Dolph mens han var syg, så ville hun med stor sandsynlighed slippe helt for det i år. Dolphs sygdom har jo "forsøgt" at smitte hende, og har boostet hendes immunforsvar, så nu er hun klar til at modstå fjendtlige angreb:-) Krydser ihvertfald fingre! God bedring med beaglerne:ae: Her må jeg så erklære mig fuldstændig uenig! Mine beagler er skam også vaccineret for kennelhoste - det bliver de hvert år! Men undersøgleser viser netop at der IKKE er nogen garanti for at den vaccine virker - der findes så mange vira af kennelhoste, og det kan man ikke vaccinere for Kennel hoste/nysen hos hund I så fald skal man måske bruge den der omtalte næse spray Tak for god bedring - heldigvis er de ikke meget syge, så jeg tager det roligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Er der anden vaccine end næsespray? Altså ud over den lille stump der er med i den almindelige vaccine? Bella fik næsespray:-) Hæfter mig jo ved dette (copy fra dit link): Der er for nyligt ( jan. 2008) kommet en ny og effektiv vaccine mod de to kennelhosteorganismer, der hyppigst er årsag til hosten/nysen. Det er en næsespray, som stimulerer dannelsen af antistoffer på overfladen af luftvejenes slimhindeceller, således at bakterier og vira ikke kan sætte sig fast. Fordi vaccinen beskytter luftvejenes overflader direkte er den meget mere effektiv og langtidsbeskyttende. Der går dog tre uger efter vaccinationen, inden der dannes fuld immunitet, og den holder i op til et år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Det er den vaccination der hedder Nobivac DHPPIL - hvor i vaccinen mod kennelhoste indgår. Beaglerne får ikke næsespray - generelt er jeg i mod at over vaccinere - dels fordi jeg har en ide om at hunde - ligesom mennesker skal "ride" et sygdoms forløb ud - denne gang de er angrebet er det langt fra så slemt som det var for et par år siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Så er de jo heller ikke vaccineret mod kennelhoste? Med kennelhostevaccine, menes næsespray, og ikke den der er i Nobivac. I (stort set) alle pensioner, er det et krav at hundene er vaccineret med næsespray. Jeg har ingen problemer med at vaccinere hunden. Tager også selv glad og gerne imod influenzavaccine når jeg får den tilbudt:-) Og hvis Bella kan slippe for at gå og hoste, snotte, kaste op og være sløj i en uge, vil jeg hellere end gerne udsætte hende for 20 sekunders ubehag ved vaccine. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Så er de jo heller ikke vaccineret mod kennelhoste? Med kennelhostevaccine, menes næsespray, og ikke den der er i Nobivac. I (stort set) alle pensioner, er det et krav at hundene er vaccineret med næsespray. Jeg har ingen problemer med at vaccinere hunden. Tager også selv glad og gerne imod influenzavaccine når jeg får den tilbudt:-) Og hvis Bella kan slippe for at gå og hoste, snotte, kaste op og være sløj i en uge, vil jeg hellere end gerne udsætte hende for 20 sekunders ubehag ved vaccine. Det her handler ikke om hvor vidt man vil/ikke vil vaccinere - mine bliver vaccineret løbende for de ting de skal - hvad folk så vil med dem selv eller deres hunde er jo op til dem? - Skulle jeg følge vaccinations programmet skulle jeg hvert år vaccinere mod influenza fordi jeg har diabetes - den har jeg så af personlige grunde valgt at springe over - sådan er vi så forskellige. Jeg har set mange hunde i min tid med kennelhoste - som jeg ikke anser som en "farlig" sygdom - men den smitter - ja og det var det mit indlæg var lavet på at informere om at der var kennelhoste i Fredericia området!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Vi får altid at vide af dyrlægen at der ikke er nogen garanti, fordi kennelhoste mutere og kommer i alle afskygninger. Vores bliver vaccineret med sprøjte, sammen med det andet og de sidste par år er vi blevet tilbudt næsesprayen også. Jeg har sagt ja tak. Men derfor kan der godt komme en kennelhoste og smitte alligevel, det er derfor kennelhoste er så svær at komme til livs. Stakkels Oskar. Jeg kaster også altid op når jeg hoster. Jeg føler med det bette pus og sender masser af :ae: Ja, vejret er bare vådt og koldt og det er sørme svært at klæde hundene godt på i det her vejr. Sille har jo ikke ret meget pels for tiden, men hun vil helst undgå tøj. Så til de alm. ture slipper hun for det meste, men til træning får hun altså regntøj på, ellers kan hun simpelthen ikke holde varmen. Begge piger er også begyndt gerne at vil ligge inde under dynen noget tid om morgenen, det er bare rigtig hyggeligt. Nå, det var vist bare lige en sludder for en sladder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Det er den vaccination der hedder Nobivac DHPPIL - hvor i vaccinen mod kennelhoste indgår. Beaglerne får ikke næsespray - generelt er jeg i mod at over vaccinere - dels fordi jeg har en ide om at hunde - ligesom mennesker skal "ride" et sygdoms forløb ud - denne gang de er angrebet er det langt fra så slemt som det var for et par år siden. Har det som dig. Jeg har sunde og raske hunde, som sagtens overlever en kennelhoste. De flest af min får det kun engang. Nå men så er vi da forberedte på hvad vi kan få med hjem fra DM Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts