Gæst Chaie Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hejsa Alle, Jeg har en Chihuahua på snart 8 år, og desværre har han gennem en længere periode døjet med maven. Det kom sig faktisk af han skulle have en tandrensning, og det var så slemt med den narkose at han fik ødelagt maven. Narkosen har gået ind og ødelagt noget i tarmene på ham, så det er åbenbart kronisk. Dyrlægen kan bare ikke rigtig gøre mere, han skal spise noget foder til maveproblemer, og der har vi så været igennem 4 mærker nu, og INTET har han spist. Vi har prøvet alt, simpelthen alt for at få ham til at spise, men han er godt nok meget stædig. Selvom man kører på 3-4 døgn UDEN mad og UDEN godbidder, så spiser han stadig ikke. Nu har den lille hund tabt sig over 1 kilo, så har snakket med dyrlægen om at opstarte på noget menneske mad som er skånsom for maven. Nu savner jeg erfaring, så min lille hund får alle vitaminerne. Lidt om ham, han vejer 5 kilo, og han kan lide kogt kylling, ris, nogle grønsager osv. Han spiser også maden hvis man putter fiskeolie i. Desværre kan han ikke lide fiskekød, det har jeg prøvet masser af gange, og det får jeg ham desværre ikke til at spise. Han fik SPECIFIC foderet hos dyrlægen, og det har han ikke ville spise overhovedet fordi det lugter af fisk. Idag kørte han på 4 døgn uden mad og var ved at være godt slap. Jeg kunne ikke holde ud til at se på det mere, så han fik nogle ris med kogt kylling og lidt fiskeolie i som han spiste med velbehag. Jeg har prøvet fodre med sådan noget råt ( barf tror jeg det hedder, fik det anbefalet) Men NEJ, det går han langt udenom, han vil slet ikke røre det. Så det er desværre heller ikke en mulighed. Er der nogle der kan hjælpe mig med at sammensætte en menu til min lille Chihuahua, som samtidig er skånsom for maven og hvor han får sit vitamin behov dækket. Jeg ved godt det tager tid lave mad til ham, men jeg vil gøre alt for at få min lille glade hund igen. Kan jeg evt sammensætte maden med kogt kylling, ris ( er i tvivl om det skal være grove eller bare de hvide ), en almindelig fiskeolie tablet som bliver klemt ud ( dyrlægen sagde god for en almindelig menneske fiskepille), og nogle kogte grønsager som er smat kogte ( dyrlægen sagde hunden kun kan fordøje dem når de er smat kogte). Så mangler jeg bare lige vitaminerne og evt noget fiber ? Har læst man kan bruge HUSK, men er der et alternativ ? Som fx havregryn eller sådan noget? Nogle der vil hjælpe ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Hvis du går ind i underforum "foder" og ruller derned af. Så er der en meget lang tråd, der hedder noget med "hjemmelavet mad og godbidder". Der kan du se en masse:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts