Hop til indhold

Gode råd ønskes

Gæst Hudson
 Share

Recommended Posts

Har en dejlig lille Lhaso Apso han på 3 år, super dejlig fuld af sjov og med meget selvtillid.Han er med mig alle steder hvor han kan komme, men er dog i perioder nød til at være alene hjemme nogle formiddage.

Han acceptere fint at jeg skal på job - gøer ikke og ligger sig op i vinduet og venter på jeg kommer hjem igen. Når jeg kommer tilbage ligger han der fint, kigger og halvsover og gøer stadig ikke. NU har jeg så fået en klage fra en nabo , der siger at han gøer og hyler i langtid hver morgen!!!!! men hvordan pokker løser jeg det problem, når han ikke gør det når jeg forlader ham og heller ikke når jeg kommer hjem ?? nogen der har en god ide??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm..... Først et par spørgsmål:

Hvordan har du trænet alene-hjemme? Hvor længe har du haft hunden? Sagde naboen noget om hvor længe hunden gør/hyler? Er det noget den har gjort i lang tid eller er det noget nyt den er begyndt på? Er der sket nogle ændringer i jeres hverdag?

En god ide vil være at prøve at filme/optage hunden mens du er væk. Så kan du spore dig ind på hvad der sker i tiden lige inden hunden begynder at gø/hyle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft ham siden han var 13 uger, har trænet alene-hjemme og aldrig før fået klager over ham. Da "naboen" har valgt at være annonym kan jeg desværre ikke spørge ind til problemet.

Det lyder sgu lidt suspekt:hmm: Som i at naboen bare er sur og vil brokke sig over et eller andet, og ved at i tilfældigvis har en hund.

Du kan finde nogle gratis programmer på nettet som du kan bruge til at optage lyden når du ikke er hjemme. Prøv med det i starten - så kan du sætte kamera på hvis det viser sig at hunden rent faktisk giver lyd.

Men ærlig talt lyder det for mig som en nabo der bare vil skabe problemer, og måske brokker sig over at hunden har gøet fordi posten har banket på eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites