Hop til indhold

Må gerne forlade hjemmet... NOGLE gange! XD

Gæst Christina og Nala
 Share

Recommended Posts

Gæst Christina og Nala

Hej herinde :D

Kunne godt tænkte mig at høre jeres mening og eventuelle råd til denne situation.

Min golden hvalp på 4½ måneder har intet problem med at være alene hjemme når vi skal i skole eller på arbejde. Både min kæreste og jeg kan gå fra hende og lade hende være alene uden problemer.

Vi giver hende som regel et viskestykke med godbidder at søge i når vi går ud af døren så hun associerer det med noget rart (og så hun ikke render med ud af døren :blink:) Hun har klaret op til 7 timer uden nogle problemer :)

Men når jeg skal ud af døren for at gå ud med skrald eller hente post synes hun SLET ikke det er i orden! Sætter hende til at vente så jeg kan lukke døren efter mig, men giver hende ikke godbidder som jeg plejer da jeg kommer igen indenfor 1 minut. Men ligeså snart jeg har lukket døren kan jeg høre at hun nærmest styrter ind i døren og gør - og det er selv når min kæreste sidder i lejligheden! Og så er hun bare helt fin igen når jeg kommer ind ad døren. Det samme sker dog aldrig når det er min kæreste der går ud i et øjeblik?

Tænker at hun selvfølgelig nok er utilfreds med manglen på godbidder, men det undrer mig at hun er ligeglad med når min kæreste går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen:-)

Det lyder som om du er Nala's "mor", altså hendes primære person.

At hun skaber sig når du forlader hende i kort tid, tyder på dels at hun savner sine godbidder, dels at hun fornemmer noget anderledes ved dig. At det så sker hver gang, får dig til at udstråle mere spænding, og det reagerer hun på.

Prøv at være opmærksom på at du er afslappet, og smid evt. par guffere på gulvet inden du går:-) Og så skal i måske træne situationen et par gange om dagen.

I øvrigt gør min hund på halvandet stadig som Nala af og til. Specielt hvis jeg går på toilettet, har jeg et pivedyr der sidder og hepper på den anden side af døren:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christina og Nala

Det har du vidst ret i Anne :) Det er mig der står for gåture, træning, fodring osv.

Prøver også at være ligeså afslappet som jeg plejer, men må nok prøve at være mere gavmild med godbidderne der også :D

Men dejligt at høre at man ikke er alene ;) hun kan også godt blive utilfreds hvis man smutter på wc og hun lige syntes det var lige midt i legetiden :D

Link til indlæg
Del på andre sites