Hop til indhold

Hjælp til motion efter hvile


Maria84
 Share

Recommended Posts

Må hellere starte med at fortælle lidt om Katos situation. For noget tid siden begyndte Kato at halte på det ene forben. Vi var til dyrlægen med ham og fik at vide, at vi skulle prøve at give ham en uges ro. Det virkede også, men pludselig ca. en måned efter ville han ikke bevøge sig. Vi var derfor henne hos dyrlægen igen og få taget røntgen billeder. 3 forskellige dyrlæger kiggede på billederne og kunne ikke se andet end at hans håndled var hævet. Vi blev enige om to ugers hvile og derefter få taget nye røntgen billeder. Billederne blev igen kigget på af 3 forskellige dyrlæger og de viste igen ikke andet end at hævelserne var faldet. Derfor syntes de, at vi skulle give ham endnu to ugers hvile og så burde han være ok igen.

 

Nu er de to uger gået i morgen og vi skal til at begynde at gå rigtige ture med ham igen, men jeg er i tvivl om hvor hurtigt vi må gå frem. Indtil nu var vi gået ture på 10-15 minutter med ham af gangen. I morges gik jeg en tur med dem på 20 minutter og det gik fint. Det foregår selvfølgelig hele tiden i Katos tempo. Jeg har tænkt på at lægge 5 minutter oveni hver uge. Hvad synes i om det? Er det for langsomt eller for hurtigt at gå frem? Jeg glemte selvfølgelig at spørge dyrlægen og det eneste hun sagde var, at vi ikke måtte tage et spring fra 30 minutter til 60 minutter fra dag til dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker 5 min om ugen er fint, nok endda i den lave ende, men hellere det end i går for hurtigt frem. Når jeg så var kommet til 1 times gang i langsomt tempo, så ville jeg lade ham løbe noget af turen og så langsomt øge tiden han løber.

 

Ja jeg er så bange for at gå for hurtigt frem, så vi risikere at han får ondt igen. Mange tak for dit svar :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...