Hop til indhold

"K9 Natural"


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg kiggede lidt rundt inde på Porcani, og stødte så på et foder der hedder "K9 Natural". Må indrømme at jeg blev lidt nysgerrig. :engel:

 

Det skulle være råt kød + grøntsager/frugter, hvor væsken er suget fra og kødet frysetørret. Så er det meningen at man tilsætter vand, og så skulle det være det samme som råfodring bare uden den rigtige konsistens. Nu kommer der nok masser af kommentarer på at det ikke er rigtig råt, men det er da noget af det tætteste man kan komme på det. :engel:

Det ser sådan her ud. (Ikke det mest lækre ;-))

Bvadr.jpg

Jeg må indrømme at jeg godt kunne finde på at prøve det. :engel: Vil så gerne fodre min hund råt (hun elsker det mere end noget andet foder), men hun kan simpelthen ikke holde vægten, da hun spiser for små portioner. :roll: Efter vi skiftede til Acana har hun stadig spist småt men regelmæssigt (hun har spist mere end ved andet tørkost). MEN hun stinker :badr:! Da hun var på råt duftede hun så dejligt når man lige tog en snuser til pelsen. :lun:

 

På vejledningerne står der, at en hund på 10 kg skal have mellem 25-50 gram (uden vand). Eris vejer jo omkring 7,2 kg.

 

Portionerne virker meget små, men de bliver jo så større, når der tilsættes vand.

Da hun fik råt kunne hun lige spise en kyllingevinge, og det var så det. Men her ser det ud som, at hun kan spise samme mængde, hvor det bare fylder mindre.

Altså 25 gram af det, er i virkeligheden det samme som hvis hun spiste 100 gram kød.

Så gad vide om man kunne snyde madammen og lokke en større portion i hende. :engel: Portionen vil naturligvis være større, når der bliver tilsat væske. Så kunne hun også slippe for vitaminpulver der ødelægger smagen for meget. Hun vil stadig få ben til tænderne.

 

De eneste problemer jeg lige kan komme på er, at der ikke er god nok variation i kødet (hvilket neeemt kan ordnes ved at tilsætte lidt ekstra forskelligt).

Er der nogle af jer der har erfaringer med dette foder? :hmm:(Har kun fundet tråde på hundegalleri, hvor de har haft snakket om easybarf som nok også er noget af det samme). Pris betyder ingenting for mig, da hun ikke spiser særlig meget alligevel.

 

I må meget undskylde at indlægge roder lidt. Jeg er natteravn (da jeg har aftenarbejde lige nu), og jeg er på vej i seng nu. :gab: Godmorgen til jer andre! :-D

 

Mvh Lisa

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...