Gæst Quiby Skrevet Oktober 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Hej:-) Jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde at barfe min hund, blandt andet fordi hun døjer med maven.. Men det er virkelig en jungle at finde rundt i, så tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig? Hvorfor gives der forskelligt kød og ikke bare ens slags kød? Min hund er 7 mdr og vejer pt 35 kg, men hun ender nok op på en del mere.. Er der en eller flere venlige sjæle der ku tænke sig at hjælpe mig? Har været på nettet og læse, men syntes det er meget forvirrende det jeg læser:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 Hej:-)Jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde at barfe min hund, blandt andet fordi hun døjer med maven.. Men det er virkelig en jungle at finde rundt i, så tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig? Hvorfor gives der forskelligt kød og ikke bare ens slags kød? Min hund er 7 mdr og vejer pt 35 kg, men hun ender nok op på en del mere.. Er der en eller flere venlige sjæle der ku tænke sig at hjælpe mig? Har været på nettet og læse, men syntes det er meget forvirrende det jeg læser:-) For variationens skyld, der er forskellige proteiner og næringsstoffer i de forskellige typer kød. Hvad forvirrer dig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 Blandt andet hvor meget hun skal have, ved godt folk siger 2% a kropsvægten, men så er der nogen der siger man ikke skal gå ud fra den regel? Samt hvordan man skal sammensætte de forskellige varianter af kød.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 Hvis jeg var dig ville jeg finde den nærmeste BARF forhandler og besøge dem, og simpelt høre om hvordan de ville sammensætte, hvorfor og hvordan- og så tage en føler med dig selv om det passer overens med det du har læst og hørt på nettet og herinde, og ikke mindst det du finder mest rigtigt... - hvis det så der stadig ikk giver mening for dig og du ikk kan finde ud af junglen, så er det faktisk muligt at købe færdige poser med BARF, hvor det på forhånd er blandet, det koster også bare det mere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 Ang mængden af mad, så er tommelfingerreglen rigtigt nok 2% af kropsvægt hvis hunden er over 1 år- MEN du skal lige tage højde for om din hund er for tyk (for så skal du nok sætte mængden lidt ned) og omvendt hvis hunden er tynd... - nogle hunde spiser generelt mere end andre, men det er noget DU skal vurdere ud fra DIN hunds behov... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 jeg er selv stoppet med og veje af kigger på hundene istedet prøv dig frem med mængder og når du ligger på en mængde som passer, så ved du hvad vovse skal have dagligt. men jeg ville overveje og skaffe bogen naturlig fodring af Mogens Elisasen suveræn brug især til nybegyndere men også erfarne kan vidst fåes i rigtig hundemad Greve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2012 Nu har jeg lavet en lidt om det hele guide: http://www.hunde-forum.dk/foder/34805-en-kort-guide-til-rafodring.html#post1095792 - folk er selvfølgelig velkomne til at skrive hvis de har gjort det på anderledes måder, men skal der rettes i mit indlæg er der 20 min fra..... NU AF (ikke pga mig, noget med at så kan jeg ikke redigere mere) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 Nu har jeg snakket med hundeparadiset, og jeg får den første sending hjem den 4 november. Men jeg fik ikke spurgt, de der pakker der kommer med det forskellige kød, er det frossen eller tøet op så man selv kan måle det op, så man ikke står og skal have tøet kødet lidt op for at kunne lave de rigtige mængder? Har ikke bestilt en månedspakke, men har bestilt kødet hvert for sig. Håber ikke det lyder alt for forvirrende, men sad lige og kom til at tænke på det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 Blandt andet hvor meget hun skal have, ved godt folk siger 2% a kropsvægten, men så er der nogen der siger man ikke skal gå ud fra den regel? Samt hvordan man skal sammensætte de forskellige varianter af kød.. Du må prøve dig lidt frem, hellere for lidt end for meget i starten men kan du se hun er for sulten, så giv noget mere. Ved ikke hvordan de pakker du får ser ud, så det er lidt svært at svare på, men det er forhåbentligt frossent, ellers bliver det hurtigt lidt klamt jo. Det er sikkert 1 eller 2 kilos poser. Jeg knækker bare et stykke af/tager nogle ben ud til dagens servering, og putter resten tilbage i fryseren, har aldrig rigtigt lavet portionspakker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Du må prøve dig lidt frem, hellere for lidt end for meget i starten men kan du se hun er for sulten, så giv noget mere. Ved ikke hvordan de pakker du får ser ud, så det er lidt svært at svare på, men det er forhåbentligt frossent, ellers bliver det hurtigt lidt klamt jo. Det er sikkert 1 eller 2 kilos poser. Jeg knækker bare et stykke af/tager nogle ben ud til dagens servering, og putter resten tilbage i fryseren, har aldrig rigtigt lavet portionspakker. Okay, det må jeg jo prøve så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Jeg laver faktisk portionspakker, og syntes der er det nemmeste... Håber da bestemt også at det er frossent, for ellers er det da lidt klamt... Nu ved jeg ikk præcis hvad du har købt, men det kan komme i alt lige fra 500 gr til 2 kg poser, en stor fast mast pakke eller som en stor omgang kebabstykker... Så det er bare med at være frisk når de kommer, smide det hele i friseren og så tage stilling der med hvad du gør (pakke portioner eller ej)... Det behøver bestemt ikk at være tøet op for at man kan pakke det ned, det har jeg hvert fald aldrig oplevet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Okay:-) ja for hvis det bare skal ligge oppe mens jeg laver portioner bliver det da ulækkert:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts