Gæst FrejFrej Skrevet Oktober 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg har lige fået den skønneste lille hvalp. En blandingshund, som er det dejligeste jeg nogen sinde har set. Han er for det meste meget rolig og elsker at lille og putte og hygge i sofaen med mig eller hvem der nu gider nusse ham. Dog har han indimellem nogle lidt aggressive episoder - mest om aftenen når jeg er på vej i seng og gerne vil have ham til at gøre det samme - her knurrer og gør han meget og vil gerne bide hårdt i ting eller i mig. Han logrer stadig vildt med halen, så tror ikke umiddelbart han er vred men hans ansigstudtryk ser meget aggressivt ud. Dog falder han til ro mere eller mindre med det samme hvis man tager ham op og nusser ham eller giver ham feks et lille bideben. Jeg er første gangs hundejer og har derfor ikke så meget erfaring med problemer som disse, og vil gerne høre jeres mening og erfaringer om det er rigtig at "bestikke" hvalpen til at være stille eller om der skal nogle andre metoder i brug? På forhånd tak for hjælpen:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Det er meget normalt med en lille "ulvetime" om aftenen, det er næsten som om hvalpen lige skal bruge den sidste energi før den går til ro. Og det er bare fint hvis du kan aflede med et stykke legetøj, så energien går ud over legetøjet i stedet for over dig. At den "knurrer" og prøver at se vældig farlig ud, er helt sikkert bare i leg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Oktober 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2012 Det er noget stort set ALLE med hvalp kommer ud for Og enig med Korvis - Det er fuldstændig normalt og de hvalp er ikke det mindste vred, det er bare leg og afledning med noget legetøj kan være en god hjælp til at undgå tandsæt i arme, fingre, ben, og fødder :blink: Jeg brugte engang imellem det man kalder "tvangsro" hvis min hvalp kørte helt op i det røde felt og blev så overtræt, at han ikke selv kunne finde ro. Det er egentlig bare at hjælpe hvalpen til at falde til ro, ved enten lige så stille at holde den i ro, eller sætte en line på den og sætte sig med den indtil den falder i søvn. Og det er jo egentlig præcis det samme du har gang i, bare uden at vide det har et navn - Så fortsæt endelig med det! Og glæd dig over, at du har en fuldstændig normal og velfungerende hvalp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts