Hop til indhold

Dominerene!

Gæst Ddybdahl
 Share

Skal hun domineres eller ej?  

15 stemmer

1. 1. Skal hun domineres eller ej?

• Nej, det er ikke det rigtige.
      14
    • Ja, hun lære hvem der bestemmer.
      1

Recommended Posts

Gæst Ddybdahl

Hej derude.

Jeg har fået min aller første hund som er min egen. Hun hedder Debbie og er en tæve. Hun er 4 måneder gammel, og en blanding af Boxer og Shcæfer. Da jeg bor hjemme, har mine forældre også en hund, som hedder Balou og er 8 år gammel. Jeg vil gerne have svar på om, det er normalt at en tæve går efter halsen på en hanhund. Hun er meget legesyg og der er massere af aktivit i kroppen. Jeg går laaang ture med hende på en marker, og de ture tager som regel 30-45 min. Hun får lov til at løbe omkring og brænde en masse energi af. Jeg leger med hende herhjemme, bla. med en aktivits bold med nogle kiks i. Kaster med hendes legetøj. Prøver faktisk alt. Men alligevel, når vi kommer hjem fra ture, når hun lige til Balou. Hun vil gerne lege med ham, men han gider ikke. Jeg har fra starten ladet Balou selv sige fra, hvis han ikke vil mere. Men efterhånden, kigger han op på mig / mine forældre imens han bliver overfaldet af hende. Jeg ved ikke om det er et tegn på hjælp. Kan viser tænder af hende og en gang imellem jagter han hende. Hun bider ham i benene, hans lange øre, men for det meste hans hals og så piver han. Når han piver og jeg kan se hun har fat i halsen, kan jeg simpelthen ikke lade vær med at stoppe det. Jeg tager fat i hende og siger nej! Hun prøver hele tiden af undvige mig og vil fortsætte og jeg bliver ved. Til sidst bider hun ud efter mig, og nogle gange får fat i mig. Jeg ved godt at hun stadig er hvalp og hun ikke har noget ondt i sig. Jeg kan jo se at det er leg, men engang imellem, ser hun bestemt ikke rar ud og kommer med en voldsom adfærd. Jeg tager igen fat i hende, og siger nej, når hun bider ud efter mig.

Jeg prøvede på et tidspunkt at søge hjælp på facebook. For en kvinde skrev at hun skulle domineres! hun havde selv en hanhund, hun gjordre det og lige siden har de haft en fantastisk hund. Den er på samme alder som Debbie :-)

Er det, det rigtige og hvordan skal jeg gøre det? Mange tak på forhånd.

Hilsen Denia.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-)

Du skal være meget opmærksom på en detalje: Når du siger NEJ til Debbie, hører Balou det også og kan opfatte ordet og din attitude som noget han skal undgå. Derved kan han tro at han ikke må irettesætte hvalpen, hvilket kan skabe store konflikter senere

Hvad er Balou for en race?

Hvis Debbie ikke får sat grænser af Balou vil hun blive ved og ved og ved at søge dem. Det kan være en god hjælp at have Balou med ude på tur da hunde ofte opfører sig mere frit ude og han måske der vil sige fra.

Vær opmærksom på at hvis dine aktiviteter med Debbie er i overkanten, f.eks. kastelegene og muligvis for lange ture, kan hun ikke selv køre ned igen.

Når du går alene med hende så prøv at beholde sele og line på, når I er kommet hjem, så du kan kontrollere Debbie uden at skulle skælde ud, hvilket i sig selv er ophidsende for en hvalp af hendes type.

Det er helt normaladfærd at hvalpe som det første de gør efter hjemkomst forener sig med de øvrige hunde..

At hun bider i halsen er også almindeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ddybdahl

Først og fremmest! tak for dine skide gode råd!

Så er det jo bare normalt.. Det med at når jeg siger nej til Debbie, der har jeg

lagt mærke til at det kan virke som om at Balou tror jeg siger nej til ham. Men så lader jeg

dem bare være. Han er en blanding af alt muligt forskelligt, kan ikke huske det og mine forældre er ikke

hjemme :D Men er en lille langhåret hund. Hvad betyder det så når han underkaster sig? altså ligger sig ned

lige så snart ham og Debbie leger? s:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ddybdahl

Ved ikke om du fik mit svar Ninjamor, for kan ihvertfald ikke se det :D

Men først og fremmest, tak for dine skide gode råd! Det med at når jeg siger nej til Debbie,

der har jeg tænkt over om Balou tror det er til ham, men så ære jeg ham og lader dem være.

Balou er en blanding af alt muligt :D jeg kan ikke huske det og mine forældre er ikke hjemme.

Men han er en lille lang håret hund.

Den ene dag går jeg en lang tur med hende på de 30-45 min.

den anden dag går jeg også tur med hende men en kortere tur. Og så leger jeg lidt med hende.

Når hende og Balou leger, og det der med at sige nej. Der har jeg også prøvet at tage hendes legetøj, for at jeg kan

lege med hende istedet for. Men når de er i den der ''leg'' og Balou underkaster sig? hvad vil det sige? lige så snart Debbie

springer på ham, ligger han sig om på ryggen? altid.. Forstår det ikke. er han bange for hende? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om du fik mit svar Ninjamor, for kan ihvertfald ikke se det :D

Men først og fremmest, tak for dine skide gode råd!

Selv tak :-) Herinde er der mange med stor erfaring med hunde så spørg endelig, folk vil gerne hjælpe

Det med at når jeg siger nej til Debbie,

der har jeg tænkt over om Balou tror det er til ham, men så ære jeg ham og lader dem være.

Det er også fint nok, så har han bare hørt dit nej, så prøv at lade være med at sige noget.

Balou er en blanding af alt muligt :D jeg kan ikke huske det og mine forældre er ikke hjemme.

Men han er en lille lang håret hund.

Du har måske nogle billeder af basserne du kunne lægge ind på et tidspunkt?

Den ene dag går jeg en lang tur med hende på de 30-45 min.

den anden dag går jeg også tur med hende men en kortere tur. Og så leger jeg lidt med hende.

Når hende og Balou leger, og det der med at sige nej. Der har jeg også prøvet at tage hendes legetøj, for at jeg kan

lege med hende istedet for. Men når de er i den der ''leg'' og Balou underkaster sig? hvad vil det sige? lige så snart Debbie

springer på ham, ligger han sig om på ryggen? altid.. Forstår det ikke. er han bange for hende?

:(

Som Dorte skriver lægger en voksen hund sig ned for at være i niveau med hvalpen. Er de lige store?

Hvis Balou fortsætter med at lege med Debbie når han ligger, underkaster han sig ikke. Som voksen hund ved han garanteret lige præcis hvor han har hende og vil sige fra når hun går for vidt, når bare han får lov (du ikke siger nej)

Det er først og fremmest gennem leg voksne hunde opdrager "snothvalpe" :-)

Leg kan lyde meget voldsomt med knurren og gøen, det hører bare med.

Hvis Balou viser, at han ikke gider Debbie ved at forsøge at komme væk fra hende, så hjælp ham med det, ellers klarer han det bedst selv.

Link til indlæg
Del på andre sites