Hop til indhold

Kontaktallergi


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at dyrlægen ikke mener at Luna har kontaktallergi, men jeg ved altså bedre :fornaermet:

 

Efter vores gåtur i lørdags blev hun voldsomt rød på inderlårene på bagbenene og hendes humør var kraftigt påvirket (meget deprimeret), så det har helt sikkert gjort ondt :cry:

 

Nu er det jo næsten 1 år siden vi oplevede det sidst, så jeg har lidt glemt hvordan det plejer at være :genert:

 

Jeg ved vi aftalte med dyrlægen (som mente det var foderallergi :stupid:) at hvis det kom igen, så skulle vi bade hende hver dag i antibaktiel sæbe og se om vi på den måde kunne forhindre der gik stafylokokinfektion i det angrebne område.

 

Luna har indtil nu fået ét bad, og i går var hun da også i bedre humør, hun brugte 1 times tid på at lege, og virkede ikke lige så nedtrykt som om lørdagen. Men hun er stadig ret puttesyg og energiniveauet er ikke så højt som det plejer, til gengæld udviser hun ikke nær så stor interesse for det angrebne område som hun gjorde om lørdagen.

 

Men, hun er stadig voldsomt rød og jeg sidder her og bliver i tvivl om hvorvidt jeg alligevel bør tage en tur forbi dyrlægen, eller om jeg skal give det et par dage til :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har bemærket, så er det brændenælder som hun reagerer meget voldsomt over for.

 

Hun har så selv efterhånden lært at undgå brændenælderne, men nogen gange er duften bare for spændende og jeg når ikke at stoppe hende.

 

Mange hunde reagerer over for brændenælder, problemet med Luna er så, at der lynhurtigt går infektion i det, sådan nærmest med det samme :vedikke:

 

Måske skyldes infektionen at Luna samtidig altid er fyldt med småskrammer, så der vil altid være småsår hvor infektionen så kan sætte sig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna havde fået sig en stafylokokinfektion og er nu i behandling med bredspektret pencilin. Hun skal have det væsentlig bedre inden for 2-3 dage, ellers skal vi op igen og der skal tages prøver for at bestemme den præcise stafylokokstamme for at kunne give den korrekte pencilin.

 

Og jeg blev langt om længe enig med dyrlægen om hvorfor hun får disse infektioner :banan:

 

Vi blev enige om at vi begge havde ret, i det daglige har hun lager- og hustøvsmide allergi, men hun har ingen gener af det, men fordi at hendes imunforsvar så hele tiden er lidt oppe at køre, så reagerer hun ret voldsomt på berøring med ting hun ikke kan tåle, så hun har både almen allergi og kontaktallergi!

 

I det at hun kun slår ud 2-3 gange om året, så blev vi enige om at forsætte med at symptombehandle i stedet for at forebygge. Hvis vi skal forebygge, så skal Luna i en periode have en del indsprøjtninger, og da Luna er panisk bange for at blive stukket, så vil jeg helst undgå det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...