Gæst Malou-jan Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Jeg vil gerne lære min hund afport øvelse. Hvor jeg smider en afport buk afsted. Og hun skal henter:-) Vh jan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Hvis du vil indlære det sådan systematisk til en konkurrence, så er det en lidt større omgang, hvor du træner de enkelte elementer i apport enkeltvis inden du sætter det hele sammen. Se evt de film der handler om apport på Canis tv CanisTV - klikkertrning i praksis! Man skal vist nok tilmelde sig deres nyhedsbrev før man kan se videoerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Prøv at se denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/34121-apport-problem.html Vi startede helt forfra! Først med at få guf for at dutte apport, så at røre med tænder, så at tage den i munden, og så øgede vi tiden med klikker. På træningsbanen blev apporten gjort sjov. Først gik/løb hun med den ved siden af mig og fik STOR ros for ikke at slippe trods mine hænder der var i nærheden af munden. Dernæst lagde jeg apporten lige foran hende og gik et par skridt væk, kaldte ind mens jeg løb baglæns og sagde fjollelyde. Afstanden blev øget og jeg arbejdede hen imod at jeg skulle blive stående. Vi trænede sideløbende en masse "her" (sidde foran fører), og apportkommandoen blev sat på når hun sad fint i "her" med apporten i munden. KÆMPE succes på ganske få uger:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts