Hop til indhold

Markant ændret adfærd

kharder
 Share

Recommended Posts

Efter Bella er kommet fra barf og over på Eukanuba Dermatosis, er der virkelig sket nogle STORE forandringer af hendes adfærd. Jeg vil næsten sige, at vi er gået fra den ene yderlighed til den anden, men også kun næsten.

Kort fortalt, er der sket det, at Bellas madskål er blevet konfiskeret. Nu bliver hun tilbudt alt sin mad i forbindelse med gåture eller anden aktivitet. Og det bedste er, at det virker. Jeg er med på, at jeg har skrevet det før, men nu er det sikkert. Vi har nu fodret på denne måde i ca. tre uger og hun vil stadig gerne arbejde for sin mad. Selv hendes foderbold, som hun kun havde fnys til overs for, da jeg forsøgte for ca. et år siden, er pludselig blevet et hit. Det samme er fodersøg i starten og slutningen af turen også. Så nu veksler vi mellem de forskellige aktiviteter.

Der er stadig en hel del der skal arbejdes med, men nu tror og håber jeg på, at det vil gå lettere når hun vil spise ude og arbejde for sin mad. Det gælder også når vi møder andre hunde og vores mareridt, som er de katte der bor i området. Bella vil bare have fat i dem.

Så jeg kan næsten ikke få armene ned... :)

De adfærdsændringer jeg har oplevet er: Roligere ture, mindre trækken i snoren, mere rolig her hjemme, er begyndt at sove mere.

Det jeg tænker på, er om dette kun kan være kommet af foderskiftet? Eller er hun måske også begyndt at falde mere til (hun har boet hos os i lidt over et år nu) og ikke er så opkørt / stresset længere, da hun nu bliver aktiveret og vil aktiveres mere?

Det virker samtidig også som om, at hun når at blive sulten mellem måltiderne, hvilket ikke skete da hun blev barfet.

Ang. hendes sovemønster, er hun nu også begyndt at ligge sig ind i sin kurv i soveværelset i løbet af dagen. Vi lader hende bare sove det hun vil, men alligevel undrer det mig. Jeg har læst at en hund sover mellem seksten og atten timer i døgnet. Så jeg går ikke udfra at hun er syg, for hun vil stadig gerne lege og gå tur osv.. Hun søger også stadig vores selskab.

Vi har fået kontakt til en rigtig god adfærdstræner, der samtidig også har ændret på antallet af turer vi har med Bella. De fleste dage bliver hun luftet tre gange, men nogle dage kun to. Vi har simpelthen været for gode med lufteturerne.

Link til indlæg
Del på andre sites