Hop til indhold

Bringsel ved rundering


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Jeg synes du skal beslutte dig for hvad du vil. Cassi har en rigtig fin halsgivning og kan fint lave halsgivning af figuranter og hvis hun løber fra figurant til figurant der gør hun også fint(billedet hedder har de front mod mig skal jeg gø og jeg får godbid, når figuranten vender ryggen til løber jeg tilbage til den ande figurant). Og vi har leget lidt med tanken omkring at det måske kunne hjælpe hende til bedre at kunne løbe ud til figuranten.

 

men senderjeg hendes ud uden bringsel på, så griber hun efter det alligevel og hun bliver ved med at forsøge at få fat i et bringsel der ikke er der. Selv hvis figuranten forsøger at få hende i gang, så sker der intet.

 

så hvis ikke du skal bruge bringsel, så pak det væk. Der er ingen idé i at lære hunden noget som den ikke kan bruge og som måske kan skabe tvivl om en øvelse der er ret dyr at miste. Cassi får ikke lov til at komme videre med hendes halsgivning. Vi bruger det som en del af træningen af at synes det er sjovt at være sammen med andre og at hun ikke hele tiden skal være fokuseret på mig, for det er et stort problem vi har. Sådan som hun sidder i starten og ser op på mig, sådan sidder hun altid når hun er klar til at skulle igang med de frie øvelser. Og det havde jo været herligt hvis man kunne have nogle stående ude i begge udslag som var super interessante. Men hun ænser dem simpelthen ikke.

 

Jeg er ret sikker på at jeg vælger halsgivningen, men derfor vil jeg alligevel kæde min bringsel færdig. Tror slet ikke jeg får problemer da den jo ikke ligger i hunden endnu (eller fordi jeg kæder den et par gange), samt at det jo handler om stimulus. Der er desuden så stort et signal i at han får bringselshalsbåndet på. Jeg tror det er værre at køre halsgivning først og så vil kører bringsel bagefter.

 

Men tak fordi du delte dine tanker, tror bare ikke jeg får problemer med det, med den måde jeg træner det på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså for Cassi så har bringslet ikke den store betydning for hendes forståelse af hvad hun skal. Hun arbejder på samme måde uanset hvad. Og som nævnt griber hun også efter sit bringsel selvom hun ikke har det på. Hele cassis rundering er baglænskædet og det eneste der er indlært udenfor kæden er en kommando for at tage bringslet i munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...