Hop til indhold

Jeg vil gerne havde hund


Gæst rumle
 Share

Recommended Posts

men er rammerne gode nok :?:

 

Jeg ønsker mig brændende 1 hund i huset og har altid gjort. Har dog endnu ikke fået opfydlt mit ønske da jeg indtil for nyligt var væk fra huset i 12 timer 5 dage om ugen. :x:evil:

 

Nu er det så sådan at min arbejds situation er ændre så jeg nu er væk fra huset imellem 7-9 timer 5 dage om ugen(variere) men er det nok timer jeg så vil være hjemme?

 

Jeg er p.t. mest til Schæfer (langhåret), Hvid hyrdehund (langhåret) eller Australian sheperd.

 

Jeg har al min fritid til "rådighed" og vil starte med hvalpemotivation/træning og gradvist finde 1-2 hundesport vi begge kan lide (dette selvfølgelig i kyndig og god klub).

Jeg vil træne og gå ture dagligt (jeg er selv en person der elsker naturen og bruger den meget på gåture o.s.v. gerne 2-4 timers vandreture). Når tid er vil jeg træne hunden til at løbe med på mine cykelture som der vil blive mange af.

Jeg bor i hus med en middelstor have som også vil blive brugt (dog ikke til "opbevaring" af hunden i flere timer). Jeg bor tæt på mark og lungbakker, 5 min gang fra strand, 10 min i bus fra skov. Jeg har 3 katte som jeg selvfølgelig håber vil tage godt imod hunden og omvendt.

 

Men er alt dette nok? Eller vil de 7-9 timer om dagen stadivæk for meget?

Hvad synts i :?: Er der måske en race der er bedre til mig og mit liv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rumle,

 

Jeg syntes det lyder som noget du har gennemtænkt, og ved hvad hunden har behov for for at fungere, og have et indholdsrigt liv. Selvfølgelig er det mange timer om dagen, og 9 er også liiige i overkanten, hvis du spørgerr mig, men 7-8 timer, ja selvom det lyder hårdt, er det som min dyrelæge siger, lidt hundens lod i dag. Du bør dog så vælge en race, der ikke bliver så afhængige af sine mennesker. Men hvis du ALDRIG tager nogen steder om aftenen uden din hund, og bruger hele weekenden, hver weekend på den, samt laver alle de ting du beskriver, tror jeg godt det kan fungere. Du kunne jo måske finde en hundepasser, der kan være sammen med den nogen timer de dage hvor du er oppe på en 8-9 timer?

 

Ved ikke om du tideligere har haft hund, men det er ikke bare lutter lagkage, det er hårdt arbejde, og nytter ikke noget man er uoplagt efter arbejde. Hunden har ligget og ventet hele dagen på at alt det sjove skal ske, og fortjener det sker promte. Jeg ved ikke hvor meget tid andre bruger på deres hunde, men personligt bruger jeg ca. 4 timer koncentret HVER dag, og hvis du vælger en meget aktiv race, kan du sikkert godt ligge lidt ekstra til.

 

Hvis du vælger at få en hund, vil jeg anbefale dig at have en måned, minimum 3 ugers ferie, til at køre den ind, og ikke mindst træne den op til at være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt, så synes jeg at du er for meget væk stadig. Men hvis du evt. kan finde en hundesitter, så kunne der godt være plads til en hund i dit liv. De racer du har valgt pt. er desuden meget krævende. Men uanset race bør de ikke være alene så længe, efter min mening :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun hft hund a jeg boede hjemme. Når jeg siger jeg er det fordi det var min hund og mit ansvar (som et barn/ung kan havde, jeg betalte ikke for det og de overordnede ansvar lå selvfølgelig hos mine forældre) men jeg var sammen med hunden når jeg havde fri - hunden kom før mine venner og selv dengang nød eg at gå lange ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst nordlys_dk

Min hund er også alene hjemme næsten hver dag i samme antal timer, som din hund vil være det, og hun har det fint. Det kræver selvfølgelig at du bruger din fritid på hunden. Jeg var så så heldig, at hun kunne blive passet om dagen de første 2 år, så jeg meget langsomt kunne vænne hende til at være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun hft hund a jeg boede hjemme. Når jeg siger jeg er det fordi det var min hund og mit ansvar (som et barn/ung kan havde, jeg betalte ikke for det og de overordnede ansvar lå selvfølgelig hos mine forældre) men jeg var sammen med hunden når jeg havde fri - hunden kom før mine venner og selv dengang nød eg at gå lange ture.

 

Der er en verden til forskel om du er alene om din hund, eller om du har en familie, den skal være en del af.

 

Hvis du er helt alene, så synes jeg, det er for meget, at du er væk/på arbejde i op til 9 timer daglig. Hvad med indkøb? Rengøring? Tøjvask? Madlavning? --Hvad med besøg hos familie og venner? --De ting kommer jo ud over de 7-9 timer, du er på arbejde...

 

En voksen hund kan sagtens være alene i 7-9 timer daglig 5 dage om ugen. En hvalp kan måske også godt. Men det er synd. Og det KAN gå galt. Især med en så krævende hund som en schæferhund.

 

Måske var der en spidshunderace, der ville passe bedre? De er knap så førerafhængige.

Sådan en som en eurasier er en rigtig dejlig hund..

 

http://www.eurasierdata.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...