Hop til indhold

Lille Lucky fra Banja Luca.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Skæbnen har bestemt ikke været blid ved Lucky.

Lucky var en af de shelter dogs , som blev reddet fra et lukningstruet shelter i Banja Luca, Bosnien i August i år.

Lucky er ca. 1½ år og vejer 10 kg. Han er kastereret.

 

375795_4509753624034_2014585527_n.jpg

 

 

 

Dette er LUCKY ! Han hedder ikke Lucky for ingenting ! Han er den eneste overlevende ,fra en massaker på gadehunde i Sarajevo. Han blev fundet af Ivana Begovic .Han overlevede operationen , hvor man fjernede to af de 4 fragmenter fra kuglen , der havde ramt hans nakke . Men desværre sidder der stadig to tilbage, der gør at Lucky ikke kan holde sit hoved lige ) Lucky overlevede også en forfejlet kastration hvor han var ved at forbløde.

 

Lucky kom så til Dk og i pleje hos Lena. Han kom til vurdering på Faxe Dyrehospital, for at vurdere om man ville kunne fjerne de 2 sidste fragmenter fra kuglen, men vurderingen blev, at det ville være for risikabelt, at gå ind og rode ved det. Det kunne ende med, at det blev værre, da man ville skulle skære i noget muskelvæv.

 

Endnu engang var Lucky heldig, at der var en familie der ville have ham, men efter godt og vel 3 mdr. må Lucky tilbage til Lena p.g.a vanrøgt.

Han er en af de mange dyr, der blev fjernet fra familien i sidste uge, af Dyreværnsforeningen Alle Danmarks dyr og internatet i Rødovre.

Desværre kan Lena ikke beholde Lucky, da hendes hanhund ikke bryder sig om ham, så det haster lidt med, at finde et nyt og godt hjem til Lucky.

 

Enhver henvendelse på Lucky sker til Lena Breitholtz -hvor han kan besøges.

http://www.facebook.com/groups/251248964978143/?fref=ts

 

 

556665_4957649101141_1735464375_n.jpg

 

44764_4957648021114_741346731_n.jpg

 

531993_4957648741132_887865009_n.jpg

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej.

Hvordan vil lille Lucky have det med at komme ud og bo på en gård? Der er to andre store hunde, der er katte, 2 små børn og heste?

 

Jeg skriver det hele med det samme, da han ikke skal lide mere nød, men det rette sted hen med det samme. Vi er interesseret i at hjælpe hunde og vil gerne tage os af ham - men det skal være på hans præmisser - derfor er det vigtigt om han vil kunne med ovenstående?

 

Vores to hunde er kærlige, legesyge, og rolige ved børnene og andre dyr. De sover i kurv med kattene om natten. Jeg er ikke bekymret for vores dyr - det er Lucky, der skal have den rette "flok" at indgå i. Der er en voksen hjemme dagligt, så ingen af dyrene er alene mere end det tager at køre og handle eller aflevere børn? Min mor bor på ejendommen og det vil hovedsageligt være hos hende han skal bo - men han skal kunne med de andre dyr også naturligvis.

 

hvad tænke du om ovenstående?

 

Mange hilsner Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mari77.

 

Tak for din henvendelse :-)

Nu har jeg lige været i kontakt med Lena Breitholtz, som havde Lucky i pleje og hun kunne fortælle, at Lucky endelig har fået et nyt hjem og er flyttet til Randers.

 

Jeg synes, at de fysiske rammer lyder som et rigtigt godt sted for en hund og vil høre om I måske kunne være interesseret i en anden gadehund ?

Jeg kender nogle stykker, som er til omplacering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej tullemus.

Dejligt at høre med Lucky.

Jeg har lige skrevet til en anden angående en hund og afventer svar på denne. Men hvis den finder et andet hjem, end hos os, så vil vi være meget interesserede i at hjælpe en anden gadehund.

Men jeg vender lige tilbage til dig, når jeg ved mere.

Mange hilsner

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...