Hop til indhold

hunde overtage tips


Gæst johanlind81
 Share

Recommended Posts

Gæst johanlind81

jeg skal.overtage en 6 årig labrador om nogle dage har i nogen gode tips til at det bliver en god start hos os

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag jer god tid til at hunden kan falde til, uden at forvente en hel masse.

Alene hjemme træning kan være en god ide at lige øve, fordi hunden kan i sit gamle hjem kan det godt kræve lidt tilvending at kunne i jeres også.

Ellers sørg for at spørge om alt , er den vant til foder på bestemte tiderU/måder , hvor tit og langt er den vant til at gå, anden aktivering ud over gå turene, sundhedsstatus, har den fejlet noget og evt hvad? Hvordan er den at klippe negle på?

Hvordan viser den at den trænger til at komme ud, det kan så godt ske at den viser det på en anden måde hos jer, men så har man da lige lidt at gå ud fra.

Hvornår har den sidst fået vaccine/ormekur/loppekur.

Har den gået til hundetræning og i så fald hvor meget ? Det var evt en god ide at starte op når hunden er faldet lidt til.

 

 

Husk sundhedsbogen fra dyrlægen så i kan se hvornår den er vaccineret m.m.

Er det en Hund med Stamtavle så husk den også

Hundens ting.

 

 

Og ellers så spørg løbende hvis der opstår et eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst johanlind81

så har hunden været hos os nogle dage og det ser ud til at gå meget godt... den var alene hjemme igår da min mor er katte elsker og ikke vil have hunde indenfor, den tidligere ejer (kærestens søster) mente ikke den havde problemer med at være alene, da hun havde ham var han også ude 12 timer om dagen alene... men da vi kom hjem efter juleaften, var hunden fuldstændig panisk og ekstremt oppe og køre. jeg kunne slet ikke komme igennem til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...