Hop til indhold

daglige opkastninger


Gæst Sally's mor
 Share

Recommended Posts

Gastro Intestinal fra Royal Canin' date=' uden korn men på majs :-) Venter lidt med at oprette ny tråd, ser lige hvordan dette arter sig, da vi ellers hvis ikke det har den ønskede effekt skal til dyrlægen igen i det nye år. Men tak for tippet. ;-)[/quote']

 

Åh ja, den glemte jeg :stupid: Det foder ææælsker Møffe, det er mums :mums: Bare surt han ikke kan tåle det længere (lagermideallergi) :lol: Mig bekendt er majs desværre også grobund for lagermider.

 

Men det er jo sådan set totalt ligegyldigt for jer :-) Forhåbentligt bliver jeres problem løst nu! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally's mor
Jeg tænker om ikke bare det kan være stress over de nye omgivelser? hvis i kun har haft hende et par uger, så skal hun måske bare lige lande og føle sif hjemme hos jer :hmm:

 

nej det er ikke det der har været problemet, de tidligere ejere havde også problemet og jeg tro ikke hun kunne være faldet mere til end hun allerede er, og endda imponerende hurtig, allerede på dag 2 opførte hun sig som hun altid havde boet her. Glad, tillidsfuld og allerede beskyttende over for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Sally's mor

Jeg vil lige følge op på, hvad der er sket siden sidst. Trods hun levede på speciel skånefoder fra dyrlægen, fortsatte opkastninger, om ikke dagligt så dog stadig hyppigt, så vi har haft Sally til dyrlægen igen og efter en grundig undersøgelse af Sally blev vi enige om at Sally skulle have foretaget en kikkertundersøgelse. Vi fik tid ugen efter og efter 1 døgns fasten blev hun undersøgt og der blev udtaget prøver fra mavesækken samt tarmen som blev sendt til undersøgelse i tyskland, og så var det bare at vente på resultatet. I forbindelse med kikkertundersøgelse kunne lægen desuden konstaterer at de kitler som hunde har i maven, var meget hævet, røde og irritereteret og der var megen skum i hendes mavesæk, hvilket der ikke er normalt i en normal mave-tarm flora.

Efter lidt over en uge efter undersøgelsen, kom svaret og Sally lider af kronisk maveinfektion, kan ikke huske det latinske navn vi fik af dyrlægen. Denne lidelse er medfødt og muligvis genetisk arvelig. Her og nu for at give ro i mave-tarm systemet får hun antibiotika samt binyrebarkhormon. Derudover er hun nu på specielt allergi-foder som hun så skal leve af fremover. Sally bliver aldrig en hund som kan tåle særlige mange ting og derfor skal hun nu lære at gå med mundkurv for at formindske risikoen for at kunne komme til at spise under gå-ture.

Hun har nu været på allergi-fodret og medicinsk behandlet i godt halvlanden uges tid og i den periode har vi overhovedet ingen opkastninger haft...så vi samlet er oppe på 2 uger uden opkastninger :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige følge op på' date=' hvad der er sket siden sidst. Trods hun levede på speciel skånefoder fra dyrlægen, fortsatte opkastninger, om ikke dagligt så dog stadig hyppigt, så vi har haft Sally til dyrlægen igen og efter en grundig undersøgelse af Sally blev vi enige om at Sally skulle have foretaget en kikkertundersøgelse. Vi fik tid ugen efter og efter 1 døgns fasten blev hun undersøgt og der blev udtaget prøver fra mavesækken samt tarmen som blev sendt til undersøgelse i tyskland, og så var det bare at vente på resultatet. I forbindelse med kikkertundersøgelse kunne lægen desuden konstaterer at de kitler som hunde har i maven, var meget hævet, røde og irritereteret og der var megen skum i hendes mavesæk, hvilket der ikke er normalt i en normal mave-tarm flora.

Efter lidt over en uge efter undersøgelsen, kom svaret og Sally lider af kronisk maveinfektion, kan ikke huske det latinske navn vi fik af dyrlægen. Denne lidelse er medfødt og muligvis genetisk arvelig. Her og nu for at give ro i mave-tarm systemet får hun antibiotika samt binyrebarkhormon. Derudover er hun nu på specielt allergi-foder som hun så skal leve af fremover. Sally bliver aldrig en hund som kan tåle særlige mange ting og derfor skal hun nu lære at gå med mundkurv for at formindske risikoen for at kunne komme til at spise under gå-ture.

Hun har nu været på allergi-fodret og medicinsk behandlet i godt halvlanden uges tid og i den periode har vi overhovedet ingen opkastninger haft...så vi samlet er oppe på 2 uger uden opkastninger :klap:[/quote']

 

Øv, altså, at det første ikke virkede - det havde da immervæk været lidt mere simpelt! Men allerhelvedes godt, at det blev udredt, så I har fået bugt med det! :banan: Jeg kunne forestille mig, at hun sikkert også selv har fået det bedre? :lun:

 

 

Må jeg spørge, om I har stamtavle på hende? I så fald vil jeg nemlig meget gerne vide, hvor hun stammer fra (hendes tavle-navn eller registreringsnummer i gældende klub). Det er heldigvis ikke noget jeg har hørt om hos racen før, så lad os håbe, at Sally er et engangstilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...