Hop til indhold

Hjælp! Amerikansk bulldog som er bange for bil??


Gæst Bailey
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

 

Vi har en amerikansk bulldog på snart 5 måneder, og han er rigtig bange for biler.

Han er meget fokuseret på dem, han ryster over hele kroppen og kan nogen gange ligge sig ned, og vil ikke gå videre.

Godbider hjælper ikke til at tage opmærksomheden.

 

Er der nogen som har oplevet det samme eller har gode råd til at håndtere det?

 

Venlig hilsen

 

Mia

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen

 

Vi har en amerikansk bulldog på snart 5 måneder, og han er rigtig bange for biler.

Han er meget fokuseret på dem, han ryster over hele kroppen og kan nogen gange ligge sig ned, og vil ikke gå videre.

Godbider hjælper ikke til at tage opmærksomheden.

 

Er der nogen som har oplevet det samme eller har gode råd til at håndtere det?

 

Venlig hilsen

 

Mia

Er det bare når de kører fordi eller holder stille?

 

Forklar venligst i hvilke situationer :-)

 

Og velkommen til forummet :vinken:

 

En ekstra velkomst til en AB ejer (så er vi 2 :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Når vi er ude og gå en tur og der køre biler forbi, så han rigtig bange, ligger sig ned og vil ikke gå videre, og når man har fået ham til at gå igen, trækker han heldt vildt fordi han vil hjem igen.

 

Der ikke rigtig noget når de holder stille. Han hopper glad ind i vores egen bil for så ved han at han skal til hundetræning eller en tur i hundeskoven som han elsker.

 

hilsen

 

Mia

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik vores AB (4 mdr)for 1½ mdr. siden og hun kom fra et stille villakvarter og vi bor ud til en befærdet hovedgade. De første 14 dage var hun også meget bange for bilerne og den støj de lavede, men med træning hver dag hvor vi opholdt os foran huset og på fortovet, så gik det over. I dag ænser hun ikke bilerne. Hun bliver dog nemt nervøs hvis hun hører nye lyde som hun ikke kender, men det går hurtigt over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg har efterhånden adskillige gange oplevet tilsvarende med hunde på internatet. Hunde der af den ene eller den anden grund er bange for trafik. Der er naturligvis forskel fra hund til hund, men som regel plejer det at kunne overvindes i løbet af ganske få dage, max en uge.

 

Der er nogle der mener at man helt skal ignorere hundens angst, men der er jeg så personligt ikke helt enig, for hvis man gør det, kommer man - i mine øjne - let til at give hunden den opfattelse, at man ikke forstår den, eller ikke registrerer hvordan den har det. I stedet prøver jeg at formidle budskabet der hedder "jeg kan se du er bange for dette her, men jeg ved der ikke er noget at være bange for. Jeg skal nok lære dig det, men indtil da garanterer jeg for din sikkerhed". Det vil sige, at man for det første selv udviser stor sikkerhed og tiltro til situationen, og for det andet prøver at gå imellem hunden og 'det farlige'. Taler man til hunden, så bruges en jovial, ubekymret og optimistisk stemmeføring. Vær opmærksom på 'farlige' biler inden de bliver 'farlige' i hundens øjne, og gå så stille og roligt i position så du kommer mellem bil og hund. Pas på med ikke at ynke... forståelse ja, ynk nej.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen

 

Vi har en amerikansk bulldog på snart 5 måneder, og han er rigtig bange for biler.

Han er meget fokuseret på dem, han ryster over hele kroppen og kan nogen gange ligge sig ned, og vil ikke gå videre.

Godbider hjælper ikke til at tage opmærksomheden.

 

Er der nogen som har oplevet det samme eller har gode råd til at håndtere det?

 

Venlig hilsen

 

Mia

 

Hej Mia

 

Det vigtiste er at vide HVORFOR han har det sådan først her kan du gøre noget ved det, jeg har selv sådan en race og ved at det er meget vigtigt at få ro på dem når de bliver bange. du må på ingen måde virke nervøs når han er det selvom du måske er det må du som flokfører vise at der ingen fare er forude. I kunne prøve at tage ud til en meget trafikered vej og bare side der indtil han finder det ok så kan i arbejde stille og roligt frem, jeg tror vejen frem er at få ro på ham, lad ham mærke dit hjerte.

 

Hilsen jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...