Hop til indhold

4. Kuld ulovlige hvalpe...


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat
PS- jeg betalte sidste august knap 1000 kr for aflivning af 3,/4 hvalpe. Ikke mine egne, men fra den lille unge græske tæve, der viste sig drægtig ved ankomst hertil.Hun beholdt så 4 hvalpe.
:shock:

SÅ har din dyrlæge fusket dig... I efteråret var jeg oppe med en nabos 10 hvalpe, fået på en syg tæve som slet ikke ksulle have hvalpe.. Jeg sagde jeg betalte hvis han så betalte for en sterilisation..Han sagde top! Vi troede nemlig også at de skulle have 500 pr hvalp... Han tog til sin dyrlæge og jeg til min... Min dyrlæge fortalte at der for nogle år siden var kommet en lov om at dyrlæger må tage sig medicinen dækket hvis hvalpene er under en uge..Netop for at folk ikke skal slå dem ihjel på alverdens måder (uhumane)..SAmme lov for kattekillinger.. Eksperter havde vurderet at en aflivning for et hvalpekuld koster i snit 150 kr..SÅ det er prisen de må tage..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Janni

Den lov tror jeg så ikke min klinik kender, og nok fordi de generelt er lidt dyrer herovre, så jeg tror egenligt, at det er yderst sjældent at nogle kommer med nyfødte til aflivning.

Her var tæven en jack russel, og virkede ung og sund, men altså hun havde været i DK hos sin plejefamilie i vel 3 uger. Og plejemor, undrede sig over hvor hurtig efter ankomst hun bulnede ud. Så plejemor fik lige en uge til bygning af hvalpekasse, OK hendes mand er håndværker, og så lære bogen fra dyrlæge Schøth??? udenad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

eller også er de fleste dyreklinikker nok ligeglade og regner med folk ikke kender til den..

Min dyrlæge siger f.eks også at de ikke må forlange penge som i "betal eller du får ikke hunden udleveret" eller som nogen er begyndt at gøre hvis det er en større operation "kom med en reference fra banken på at du har pengene eller kan skaffe dem"... Men hvor mange gør det ikke alligevel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...