Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2013


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren
:mrgreen::engel:Venter spændt på en bedømmelse af Sonja's dommergerning fra Randi, og ikke mindst Lise Lyholm :vinken:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 322
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min musling. :hjerte:

 

Han gjorde det så fint, så fint i HTM3 og blev nr. 2 - kun 0,1 point efter Sidsel og Wave, der vandt klassen. To af dommerne havde mig som vinder af klassen, og jeg fik super fine point og kommentarer, så jeg er meget, meget glad. :-D Der var et enkelt sted, hvor det kiksede lidt, ellers gjorde han bare alt, hvad han skulle. Han er blevet så præcis og så dygtig i HTM'en, den lille musling, han rykker sig hele tiden. :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]106397[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]106398[/ATTACH]

 

Jeg havde også meldt til i FS3... i sidste øjeblik, for jeg var ikke sikker på, om jeg ville stille op.

 

Vi havde ikke trænet FS-programmet siden OEC, indtil jeg begyndte at træne det igen for ca. tre uger siden. Jeg har ikke gjort meget ud af træningen, men bare gået programmet, når jeg har været ude i hallen. Efter den lange pause har jeg fået det noget på afstand, og jeg så pludselig et meget tydeligt billede, når jeg lavede programmet: En splittet og frustreret Tyson, der på den ene side var forventningsfuld og syntes, at programmet var sjovt at lave, fordi jeg har trænet så meget motivation i det - men som på den anden side forventede konflikt med mig, for det var jo det han oplevede hele sidste år, når jeg gav ham timeout for at gø og følte en masse frustration, som han jo ikke har kunnet undgå at mærke.

 

I starten kunne jeg slet ikke rette ham (altså ikke engang give ham en ekstrakommando, hvis han ikke gjorde det, han skulle, eller kalde ham tilbage fra noget forkert), uden at han gik gøamok, for så forventede han konflikt. Og i det hele taget gøede han hurtigt og meget. Så jeg lod helt være med at rette ham, og jeg stoppede heller ikke, hvis han sagde vov. Hvis han gik i gøselvsving, fik jeg ham i dæk og masserede ham lidt beroligende, inden vi fortsatte. Jeg belønnede ofte, og så prøvede jeg selv at være meget rolig, afdæmpet og "blid" i min energi. På de tre uger så jeg store fremskridt, og de sidste træningsgange har han været helt stille eller kun sagt et enkelt vov eller to i løbet af programmet. Så jeg vovede at tilmelde - ikke fordi jeg ellers vil køre FS i år, den står på HTM - men jeg ville så gerne have hans sidste FS-cert, så han kunne blive champion, og når konkurrencen nu var i vores hal, tænkte jeg, at det var en god mulighed.

 

Nå... Tyson startede med at arbejde smuk og motiveret, men kort inde i programmet gik han gøamok og var helt uden for rækkevidde. Han kunne intet lave, og der var ingen kontakt. Jeg prøvede at massere ham, men han var helt væk og kunne næsten ikke være i sig selv og var flere gange ved at løbe ud af ringen. Jeg ville gerne have sluttet med at få ham i ro i ringen, inden vi gik ud, men det var ikke muligt, så til sidst gik vi bare ud. Tyson fik højt og tydeligt fortalt, at vi ikke skal lave FS mere. :ae:

 

Efter de officielle klasser var Anja, Johanna og jeg oppe i 6+ med det Thriller-program, vi lavede, da vi skulle med i Klipfiskerne på TV2. Træningen har været minimal, men det taget i betragtning gik det meget godt. Jeg forudse, at Tyson kunne finde på at gø, fordi han lige havde gøet så meget i FS'en, så jeg havde taget godbidder med (det må man jo heldigvis i 6+). Og ganske rigtig begyndte han at gø cirka halvvejs, men ikke helt ude af kontrol, så jeg fik ro på ham og stukket ham et par godbidder, og ellers arbejdede han fint programmet igennem. Vi blev nr. 2 efter Kate og Lizza, der meget velfortjent vandt med et underholdende program til Glad i bad. :-)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Og så var det ellers anden gang jeg skulle dømme til officiel konkurrence. Jeg dømte FS1 og FS2, hvilket var rigtig sjovt, da der var mange gode (og ja, Randi fik mig til at tro på, at hun havde trænet, selvom jeg vidste, at det ikke var tilfældet ;-)). Og fedt at mærke, at der allerede sidder mere rutine, så jeg kunne dømme hurtigere og ikke behøvede at debattere så meget frem og tilbage med mig selv. :-)

Igen kæmpe tillykke - det er sguda skideflot! Og så lidt skæld ud, over at du ikke har fået det filmet!!

 

Ift. FS, så tænker jeg sådan lige umiddelbart, at med en masse furstration og tidligere konflikter, så bliver det ikke vendt til ren lykke og ro på tre uger. Det kan tage lang tid at få den rigtige "mentale tilstand" i et program.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen kæmpe tillykke - det er sguda skideflot! Og så lidt skæld ud, over at du ikke har fået det filmet!!

 

Ift. FS, så tænker jeg sådan lige umiddelbart, at med en masse furstration og tidligere konflikter, så bliver det ikke vendt til ren lykke og ro på tre uger. Det kan tage lang tid at få den rigtige "mentale tilstand" i et program.

 

Helt enig, og det var som sagt også en test. Der har jo ligget rigtig mange (alt for mange) følelser i det for mig, hvilket har givet den frustration, som Tyson har kunnet mærke igennem lang tid, selvom jeg prøvede ikke at lade ham mærke den (men det kunne han jo helt sikkert alligevel). Jeg tror, at vi lægger FS'en på hylden for et stykke tid, og så vender vi måske tilbage til den på et senere tidspunkt, hvis jeg føler, at jeg har lyst og overskud til at få vendt billedet - eller måske gør vi ikke. Lige nu har vi det begge sjovt og hyggeligt med at træne HTM, og jeg har fået blod på tanden efter at have set, hvor meget han har rykket sig, efter at vi er begyndt at træne det seriøst og ikke bare som sådan lidt la-la træning ved siden af FS'en - så nu har jeg lyst til at udfordre os begge og se, hvor meget mere, vi kan rykke os. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
I betragtning af, at Lise ikke var med til konkurrencen, få hun nok svært ved at give en bedømmelse. :mrgreen:

 

 

Ups, troede jeg :oops:....og så glemte jeg at ønske tillykke med Tyson tillykke med det fine resultat :engel:....nærmer sig jo helligbrøde :blink:...især når han sidder så pænt og presentere sin fine rosette, fy snuser :fyfy::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, stort tillykke med Tyson herfra også, han var så sindsygt dygtig....var meget imponeret.

 

Som Sænja allerede har sladret om,så gik det faktisk ret godt for mig og mine søde hunde også. Altså vi vandt ikke eller noget, men træningsindsatsen taget i betragtning, gik det godt. To beståede programmer og oprykningspoints til begge hunde :mrgreen:

 

Og en af dommerne havbd endda skrevet at Soko var veltrænet...og jeg tror ikke hun mente hendes muskler, Sonja :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, stort tillykke med Tyson herfra også, han var så sindsygt dygtig....var meget imponeret.

 

Som Sænja allerede har sladret om,så gik det faktisk ret godt for mig og mine søde hunde også. Altså vi vandt ikke eller noget, men træningsindsatsen taget i betragtning, gik det godt. To beståede programmer og oprykningspoints til begge hunde :mrgreen:

 

Og en af dommerne havbd endda skrevet at Soko var veltrænet...og jeg tror ikke hun mente hendes muskler, Sonja :-D

 

Jamen jeg er da helt enig, Soko er meget veltrænet - ærgerligt at hendes ejer ikke er lige så veltrænet. :mrgree: Ej, hun gjorde det virkelig super fint og gjorde alt, hvad du bad om, så på et eller andet tidspunkt har du helt tydeligt trænet de øvelser en masse med hende. Så er det mere programmet i sammenhæng, du måske ikke har fået trænet så meget - men tænk bare hvor godt det kommer til at gå, hvis du også får trænet det!

 

Og søde Nanna, altså, tænk at hun var så dygtig og fik en 2. plads og 4 Q. :lun:

 

Kæmpe stort tillykke med jeres htm præstation sonja!!! Det er virkelig sejt gået.

 

Tak, er også super glad og stolt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad og tænkte på Tysond FS-program i går på vej hjem fra træning. Altså ikke fordi jeg går vildt meget op i FS, men fordi jeg synes det er en ret spændende problemstilling, om man kan arbejde sig væk fra den frustration der ligger i programmet nu.

Tænkte på, at hvis du nogensinde får lyst til at prøve FS igen med ham, så skal du måske lave et nyt program, hvor du simpelthen tænker ro, tryghed og stabilitet ind i programmet. Så der er momenter i programmet, hvor han lige kan puste ud og sænke stressniveauet.

Nå, men jeg ved godt det ikke er relevant pt., kom bare til at tænke på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad og tænkte på Tysond FS-program i går på vej hjem fra træning. Altså ikke fordi jeg går vildt meget op i FS, men fordi jeg synes det er en ret spændende problemstilling, om man kan arbejde sig væk fra den frustration der ligger i programmet nu.

Tænkte på, at hvis du nogensinde får lyst til at prøve FS igen med ham, så skal du måske lave et nyt program, hvor du simpelthen tænker ro, tryghed og stabilitet ind i programmet. Så der er momenter i programmet, hvor han lige kan puste ud og sænke stressniveauet.

Nå, men jeg ved godt det ikke er relevant pt., kom bare til at tænke på det :-D

 

Det er bestemt relevant, og jeg har tænkt det samme... jeg har faktisk også gjort det lidt i træningen de sidste uger, hvor jeg har trukket den, når han har været i en stillestående postition (og så skidt hul i timingen), så han er blevet belønnet for ro, inden han skulle lave noget mere actionpræget, og jeg oplevede, at det hjalp ham til at komme lidt ned i gear, når jeg gjorde sådan inden de øvelser, der typisk kan trigge hans gøen.

 

Han er jo en vims og hurtig hund, så jeg har typisk valgt hurtigt musik til ham, hvor der hele tiden er sket noget. Men det har jo været med til at få ham til at køre højt, det er klart - ikke mindst fordi jeg har trænet meget motivation i øvelserne for at få den intensitet frem, der ser så fed ud.

 

HVIS jeg på et tidspunkt får lyst til at prøve at komme i gang med FS'en med ham igen, er det klart noget, jeg skal have tænkt ind... og så tror jeg, at jeg kun ville skulle gå op i For Sjov-klassen til konkurrencer i starten, så jeg kunne nå at belønne for ro og ikke-gøen i ringen, inden han nåede at køre sig selv op, og så jeg ikke ville føle mig presset af at skulle ramme timingen hele tiden, men ville have mulighed for at få ham til at holde en stillestående position længere eller f.eks. få ham ind i en kontrolleret heelworkposition, hvis jeg kunne se, at han var ved at køre sig selv op.

 

Nu må vi se, om jeg finder lysten til at arbejde med det på et tidspunkt. Det har jo været en lang sorgproces for mig at give slip på freestylen, og lige nu har jeg det rigtig godt med at have accepteret, at det er sådan, det er, og ikke have en masse store følelser investeret i, hvorvidt vi laver FS eller ej, men i stedet nyder at træne HTM med ham. Og jeg skal nok have FS'en lidt mere på afstand, før jeg evt. tager den op igen, for jeg kan nok hurtigt komme til at lægge en masse følelser og forventninger i det igen (fordi han er sådan en fantastisk freestylehund, når han ikke gør, så når jeg oplever, at det går godt i træningen, er det svært for mig ikke at få ambitioner og have lyst til at vise hele verden, hvor dygtig han er) - og det orker jeg ikke lige nu. Det er et anstrengende problem at arbejde med, og jeg føler mig lidt udslidt efter at have kæmpet med det hele sidste år (ja, og i lang tid før det også, men så kørte det for os hele 2011, så det gav lige en breather).

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh dumme mig altså! Det over første frist og så koster det åbentbart 275 for en tilmelding virkelig sygt og meget :oops: Planen om 2 hunde i htm og en 6 + er ihvertfald udelukket nu, der kommer også benin og bro oveni og så blvier det desværre alt for dyrt, Elias starter i vuggestue til 3200 om måneden 4 og der er nogle lp prøver jeg vil med til så bliver virkelig for nærrig og for fornuftig tror jeg.. Nå må tænke til i morgen kl 8 og ellers må jeg vente til næste prøve... Jeg ønsker mig at vinde i lotto hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh dumme mig altså! Det over første frist og så koster det åbentbart 275 for en tilmelding virkelig sygt og meget :oops: Planen om 2 hunde i htm og en 6 + er ihvertfald udelukket nu, der kommer også benin og bro oveni og så blvier det desværre alt for dyrt, Elias starter i vuggestue til 3200 om måneden 4 og der er nogle lp prøver jeg vil med til så bliver virkelig for nærrig og for fornuftig tror jeg.. Nå må tænke til i morgen kl 8 og ellers må jeg vente til næste prøve... Jeg ønsker mig at vinde i lotto hehe

 

Øv da. Men ja, det koster altid ekstra, hvis man venter til den sene tilmeldingfrist. Jeg håber på at se dig alligevel, men ellers må du kommer over til DAF Cup den 1. juni. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh dumme mig altså! Det over første frist og så koster det åbentbart 275 for en tilmelding virkelig sygt og meget :oops: Planen om 2 hunde i htm og en 6 + er ihvertfald udelukket nu, der kommer også benin og bro oveni og så blvier det desværre alt for dyrt, Elias starter i vuggestue til 3200 om måneden 4 og der er nogle lp prøver jeg vil med til så bliver virkelig for nærrig og for fornuftig tror jeg.. Nå må tænke til i morgen kl 8 og ellers må jeg vente til næste prøve... Jeg ønsker mig at vinde i lotto hehe

 

Det er også meget bedre at du kommer til DAFcup, der vil solen skinne og fuglene synge....sidste år i Roskilde var koldt og blæsende og med meget larmende ringbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tyson og jeg har de fedeste træningssessioner for tiden, han er bare så super og rykker sig hele tiden, og jeg føler mig inspireret til at være kreativ i træningen og til at udfordre både ham og mig selv. Det er så fedt med sådan en periode, jeg føler mig helt flyvende, når vi har trænet. :hjerte: Og jeg husker at nyde det, for man ved jo aldrig, hvornår man pludselig synes, at man kører fast eller føler sig uinspireret eller hunden ikke fatter, hvad man vil have den til. :lol:

 

Og så har jeg fundet ud af, at den anden lejer i hallen har et spejl i kropsstørrelse med hjul under stående derude, så det tillader jeg mig at rulle ind på tæpperne, når vi træner. Det giver SÅ meget at kunne se os i spejlet, så kan jeg meget bedre få trænet ikke at kigge på Tyson, når han går i positionerne. Uden spejl er det svært, for jeg vil jo ikke rose eller belønne, hvis han ikke går/står rigtigt, og jeg kan ikke se ham, når jeg kigger lige frem (og kan heller ikke mærke ham). Jeg kunne godt ønske mig et bredere spejl (eller flere spejle ved siden af hinanden), for jeg kan ikke tage mere end to skridt til siden, før jeg ikke længere kan se os i spejlet. Men det er klart bedre end ingenting, og super til at se, når vi går lige frem i positionerne, og også godt til at træne indtagelse af positioner, uden at jeg kigger på ham. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv med hallen Sonja lyder som om i virelig rykker jer dig og muslingen :blink:

 

Ja, vi har i hver fald fed træning - man ved jo aldrig, hvor godt det kommer til at gå til konkurrencer. :blink: Men netop med heelworken vil jeg ekstra gerne kunne træne indendørs, for jeg vil helst træne uden sko på, så jeg ikke risikerer at træde ham over poterne med sko på (hvilket man altså godt kan komme til med sådan en lille hund :genert:). Og sååå varmt er det jo ikke ligefrem endnu, at jeg har lyst til at gå barfodet udendørs. Og så er der jo det der spejl i hallen, jeg var blevet så glad for, og og og...

 

Hvad med dig, får du trænet drengene? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) jeg har vidst også kommet til at træde en gang eller to på mine hihi Kaos er cool med det Koda tilbyder hurtigt en anden position istedet for den hvor han blev trådt på hehe kæmpede med hesten et lille stykke tid da jeg havde jokket på ham :-)

 

 

Ja altså sådan lidt ikke med musik eller hele programmer men små momenter og tricks på lufteturene på marken. Koda er ved at lære nogle nye tricks vil så gerne noget freestyle med ham for at komme igang med det også :-) Så han er ved at lære at krydse poter - halte på et forben - og omvendt elefant - det går bedst med halten de andre kommer vi efter :-) Jeg vil så gerne lære ham bakke men puha det svært han bakker en hundelængde og tripper så på stedet, overvejer at prøve sætte ham af foran en mur så han kan bakke ind i den som target for ellers kan ikke rigtig kommme på hvordan jeg skal få ham på afstand..

 

Har du nogle ideer til at lære hunden at løfte poterne højere i plads og heel positionen holder hånd med godbid så kaos løfter hovedet det giver løftene men der godtnok langt fra at få hånden væk igen det den han går på tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) jeg har vidst også kommet til at træde en gang eller to på mine hihi Kaos er cool med det Koda tilbyder hurtigt en anden position istedet for den hvor han blev trådt på hehe kæmpede med hesten et lille stykke tid da jeg havde jokket på ham :-)

 

 

Ja altså sådan lidt ikke med musik eller hele programmer men små momenter og tricks på lufteturene på marken. Koda er ved at lære nogle nye tricks vil så gerne noget freestyle med ham for at komme igang med det også :-) Så han er ved at lære at krydse poter - halte på et forben - og omvendt elefant - det går bedst med halten de andre kommer vi efter :-) Jeg vil så gerne lære ham bakke men puha det svært han bakker en hundelængde og tripper så på stedet, overvejer at prøve sætte ham af foran en mur så han kan bakke ind i den som target for ellers kan ikke rigtig kommme på hvordan jeg skal få ham på afstand..

 

Har du nogle ideer til at lære hunden at løfte poterne højere i plads og heel positionen holder hånd med godbid så kaos løfter hovedet det giver løftene men der godtnok langt fra at få hånden væk igen det den han går på tror jeg..

 

Mht. at bakke har jeg også hørt folk have gode erfaringer med at lade hunden bakke ud til target (det kan f.eks. også være et håndklæde eller et bræt eller andet, hvor den får klikket, når bagpoterne rører det) - jeg har dog aldrig selv prøvet den metode.

 

Ja, hmm, høje benløft, umiddelbart handler det jo netop om at holde hovedet højt, så benene også løfter sig højt, netop som du gør. Så en targethånd eller targetstick ville også være mit bud - men hvordan du så fader det igen, det ved jeg sgu ikke helt. :lol: Ellers skal du shape det helt fra bunden, men det er nok noget af et arbejde. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

MEGET svær ring for Tyson i Roskilde i dag. Ligesom i Vejen var den placeret midt mellem alle boderne med mange hunde og mennesker hele vejen rundt langs ringen, kraftig vind der gav blafrende ringbånd og vimpler (de stod hele vejen rundt om ringen), græsset/gruset i ringen duftede tydeligvis meget spændende - og så var der bier, som han ville hapse. Tyson var ikke den eneste, ringen var svær for, de fleste af hundene var mere ufokuserede og/eller trykkede end normalt. Men jeg har også være dårlig til at få trænet udendørs og med forstyrrelser, det har jeg vist faktisk ikke gjort siden sidste sommer. Det må jeg seriøst i gang med igen, andet er ikke rimeligt over for Tyson, der er jo flere udendørs end indendørs konkurrencer hen over sommeren.

 

Jeg startede med at miste ham fuldstændig, da vi gik i ringen. Han snusede, jagtede bier og var bare helt væk. Men da så musikken kom i gang, gjorde han sit bedste for at arbejde for mig, den lille musling. :lun: Han gjorde det bedste han kunne under de forhold, og selvom det ikke var lige så godt, som han kán gøre det, og selvom jeg følte, at jeg skulle kæmpe for at holde hans fokus fulde 3 1/2 minut i ringen, så arbejdede han faktisk rimelig godt. Der var nogle upræcisheder hist og her, men også mange fine passager. :5up:

 

Vi blev nr. 3 efter Anja/Queeny og Sidsel/Wave (og de var fantastiske), så det er jeg meget tilfreds med. :-)

 

 

Anja, Johanna og jeg var også med i 6+. Vi har ikke trænet siden vi stillede op med programmet i Farum, Anja havde glemt sit kostume, og vi droppede zombie-makeuppen... useriøse typer. :lol: Vi blev nr. 2 efter Kate og Lizza, der meget velfortjent vandt. Men vi lå faktisk kun 0,27 point under dem, så vi har aftalt, at næste gang får vi rent faktisk trænet, og SÅ napper vi dem. :mrgreen:

 

I skal da lige se Kate og Lizzas 6+, det gik super godt:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

:cool: :cool: :cool:

 

431879_10151909400989554_647053729_n.jpg

 

Anja og jeg er i Norge og har i dag været til HTM-konkurrence i Moss. På grusbane, av av, sagde mine bare fødder. Tyson blev nr. 2 i HTM3 (efter Anja og Queeny). :banan: Hvis han havde haft stamtavle, havde han fået cert, men Norsk Kennel Klub giver ikke certer til blandingshunde. Han fik dog den flotte cert-roset alligevel, og seeee hvor den klæder ham. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:cool: :cool: :cool:

 

431879_10151909400989554_647053729_n.jpg

 

Anja og jeg er i Norge og har i dag været til HTM-konkurrence i Moss. På grusbane, av av, sagde mine bare fødder. Tyson blev nr. 2 i HTM3 (efter Anja og Queeny). :banan: Hvis han havde haft stamtavle, havde han fået cert, men Norsk Kennel Klub giver ikke certer til blandingshunde. Han fik dog den flotte cert-roset alligevel, og seeee hvor den klæder ham. :hjerte:

 

 

Sådan! Skideflot! Stort tillykke :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så er DAF Cup veloverstået. Vejret var skønt - til en strandtur eller en picnic, men lige lovlig varmt for hundene. ;-) Flere hunde var påvirkede af varmen, og Tyson var desværre en af dem. Han var super fokuseret i opvarmningen i skyggen og lige da vi gik ind i ringen, men da vi så kom ud i solen (det meste af ringen lå i solen, som var bagende), begyndte han at hænge og være ufokuseret. Jeg diskede os et stykke inde i programmet og nussede lidt med ham og fik ham op i gear ved at lave et par tricks, der er hurtige og har høj værdi for ham, og så sluttede vi med lidt positionsarbejde, som han udførte super flot, så jeg kunne belønne for det.

 

Jeg var ret ærgerlig over det, for han har gjort det helt fantastisk i træningen hele ugen. Men jeg havde fået en til at optage det på video og har lige set det, og faktisk gik det ikke så dårligt, som jeg selv følte det i ringen. Man kan se, at han kan sine positioner, så det hjalp på mit humør, at se det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hyggelig dag i Vejen i går. Vi blev dog disket, da Tyson lettede ben på vej ind i ringen. :stupid: Det var ren overspringshandling fra hans side. Vi skulle gå tværs gennem ringen for at komme hen til vores startposition, og det var jo store ring, så det var et ret langt stykke vej. Tyson var totalt på og glad uden for ringen, og de første 4-5 skridt ind i ringen havde jeg hans fulde fokus, men så, ja, jeg ved ikke, præcis hvad der skete, men så blev han trykket og gik i stå og ville ikke med længere. Jeg blev nødt til at presse ham lidt for at få ham med videre, og det var åbenbart for meget for ham, så han lettede ben. Og det var altså ikke fordi han var specielt trængende, jeg havde selvfølgelig luftet ham et lille stykke tid inden vi skulle i ringen. Som sagt helt klart en overspringshandling.

 

Så ja, vi var disket på forhånd, men derefter lavede Tyson et super program, hvor han bare var glad og fokuseret hele vejen igennem. Der var et enkelt kiks, men ellers kørte det, så det kunne jeg kun være tilfreds med. Dommerne var søde både at skrive kommentarer og give point (uden for konkurrence, naturligvis), og begge dele var meget, meget positive. Så jeg var en blanding af glad og ærgerlig bagefter. :lol:

 

Jeg skal altså have knækket koden med det der med at gå ind i ringen, det har vi kæmpet med hele året, og jeg har ellers trænet det en del. Sidste år syntes jeg ellers, at jeg havde fundet en metode, der virkede, Tyson gik ind på en "følge"-kommando på min hånd, hvilket jeg havde lagt høj værdi i og havde trænet alle mulige forskellige steder, og det fungerede. Men i år har jeg hver gang mistet ham efter de første skridt ind i ringen.

 

Det sker også nogle gange for ham til agilitykonkurrencer, men der kan jeg få ham ud af det, ved lige at lave et par slalom gennem benene på vej hen til starten. Det kan jeg bare ikke gøre i HTM, da det bliver betragtet som træning i ringen.

 

Måske er det mig, der gør et eller andet anderledes eller er underlig? Så er det bare svært, for jeg synes ikke selv, at jeg gør noget anderledes...

 

Nå, men dygtig var han, da vi først kom i gang. :lun:

 

 

Og i 6+'en slog Anja, Johanna og jeg endelig Kate og Lizza. Der var pointlighed, men vi havde 0,01 point mere i udførelse, så det var en kæmpe sejr. :mrgreen:

 

 

Et par billeder af den søde musling :hjerte:

 

1011822_10151627753098847_1906138821_n.jpg

 

Fra 6+ - det er virkelig sjovt :mrgreen:

 

983598_10151627758723847_1935233405_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...