Gæst Anjavj Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Vi kaster bold med vores molly hver dag. Vi har nu gennem flere måneder prøvet at lære hende og komme og aflevere bolden til os. Det gør hun simpelthen bare ikke. Hun ligger bolden et pænt stykke væk og SÅ kommer hun så hen til en. Vi har prøvet uden noget, så med hundefløjte og så med godbidder, intet hjælper.! Nogle fif.? kan det have noget og gøre med dens jagtgen, at hun vælger og ligge "byttet" lidt væk.? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2013 Baglænskædning? Prøv at søge på det så kommer der fine svar:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanja Besvaret Januar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2013 Jeg støtter op om baglænskædning. Her lærer hun at tage dummy i munden, holde fast og slippe, inden der bliver sat bevægelse på. Dvs. det foregår stille og roligt uden at man arbejder for meget i hundens byttedrift. Jeg synes I skal skelne mellem at træne apportering som en træningsøvelse og lege med bold. Giv hende evt. snor på så hun ikke kan løbe væk med bolden når I leger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anjavj Besvaret Januar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2013 Virker som en god ide, har også googlet det. Så må vi starte på næsten nul og prøve det med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 For min hund galte det at der var noget at bytte med magen til - langsomt krævede jeg han kom tættere på med bolden før han fik den anden - sad bare stillede og ventede til han var tæt på - så fik han den anden bold. I dag kan han aflevere til hånd med bolden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 For min hund galte det at der var noget at bytte med magen til - langsomt krævede jeg han kom tættere på med bolden før han fik den anden - sad bare stillede og ventede til han var tæt på - så fik han den anden bold. I dag kan han aflevere til hånd med bolden Jeg har også brugt bytteleg meget. Jeg har så brugt de her i stedet for bolde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg har også brugt bytteleg meget. Jeg har så brugt de her i stedet for bolde Jeg har flere forskelligt slags legetøj - bolde med snore - bidepøller - bolde mv. Det specielt boldene der har været problemet :stupid: Men den der ser smart ud - hvor har du købt den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg tænker umiddelbart at jeg bare ville lege det ind. Når det nu handler om at i gerne vil have at hun aflevere en bold og ikke træner apport til lydighedsbrug. Opøv en trækkeleg hun eeeelsker og når i så rigtig er igang med at lege trækkeleg, så slipper i før hun selv vil have at i gør, og bakker væk fra hende. Hun skulle så meget gerne have lyst til mere trække leg og derved søge jeres hænder igen. Det belønner i selvfølgelig med mere leg og så fremdeles:) Så skal i lære hende at slippe og få noget godt i bytte, men ikke bruge det signal for tit i starten. Når hun søger jer meget med legetøjet for at få jer til at trække, så kan i bede hende slippe og kaste og så skulle hun jo meget gerne komme tilbage for at få jer til at trække:) Og dernæst, en høflig hund slipper ofte sit bytte lidt væk fra den de kan se vil have det, helt naturlig og fornuftig hundeadfærd:) Det kan såmænd være det er nok at i bare bakker hurtigt væk fra hende når hun er på vej imod jer og så bytter med en anden bold når hun er tæt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg har flere forskelligt slags legetøj - bolde med snore - bidepøller - bolde mv. Det specielt boldene der har været problemet :stupid: Men den der ser smart ud - hvor har du købt den? De har dem her Dummy Bold Jeg behøver vel ikke sige "to ens" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 De har dem her Dummy Bold Jeg behøver vel ikke sige "to ens" Tak! Tror nærmest jeg har to ens af alt legetøj - lige med undtagelse af boldene med snore i - de har hver deres farve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts