Hop til indhold

Lungeorm


MichelleH
 Share

Recommended Posts

Så ringede dyrlægen i eftermiddags med svar på afføringsprøverne, og den var positiv. Heldigvis ikke hjerteormen som er den værste men hun er smittet med lungeorm. Der var både døde og levende orme i lorten. Dyrlægen har nu indtelefoneret medicin til både Nellie og Chilli vores anden cavalier da sansynligheden for at hun også er smittet er stor da de går sammen til dagligt.

 

Og stor tak til Anne1979 for at gøre mig opmærksom på det så hun blev testet for det :-D

Og Nellie har spist hendes mad idag, både morgen og aften, det skyldes nok predensolonen, men føler bare det går den rigtige vej nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne1979 - Jeg var på apoteket for at hente behandling idag, og blev lidt forundret. Troede det var en slangs piller de skulle have men det er pipetter af mærket Advocate???? Det er 3 pipetter til hver som skal gives med 14 dages mellemrum? Men på pakken står der kun forebyggelse af hjerteorm og intet om behandling, og lungeorm er slet ikke nævnt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Firmaet garanterer at Advocate kan bruges både forebyggende hver måned og som behandlingsform, så den er god nok.

Andre behandlingsformer kan være Milbemax eller Panacur i pilleform. Panacur gives i lav dosis hen over tre uger, for at undgå at der opstår problemer hvis der er mange orm. Hvis alle orm bliver udstødt samtidig er der risiko for blodpropper, og man foretrækker derfor et langsommere forløb.

 

Men det er en rigtig problematisk situation at stå i, for man modtager enormt mange forskellige forklaringer og anbefalinger og frekvensen af usikkerhed er temmelig høj.

 

Jeg har netop nu tre af mine hunde i behandling, den ene har været dryppet med Advocate hver måned i to år - så....... det er ikke til at finde ud af :???:

Jeg vælger nu fremover at få blodprøvet mine hunde to gange årligt, så ved jeg om der er behov for behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...