Hop til indhold

Golden retriver af jagtlinjer.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Gæst Venus222

Hej! :vinken:

 

Er der nogen herinde der har goldens af jagtlinjer? I så fald, hvordan er jeres hund/hunde og hvor meget motion, aktivering, træning får jeres hunde på daglig basis?

 

Jeg overvejer nemlig om vores næste hund skal være en jagtgolden. Grunden til dette er at jeg gerne vil have en hund der er nem at træne med, og jeg kunne vældig godt tænke mig at gå til noget jagttræning med vapsen. :) Jeg er ikke meget inde i det med at træne en jagthund, men man skal jo starte et sted. :oops: Min svigerfar er jæger, men han har hønsehunde og hans træningsmetoder ligger, mildt sagt, langt fra mine egne....

 

Så, i må meget gerne fortælle mig alt hvad der er værd at vide om Golden Retrivers af jagtlinjer. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej. Jeg har en golden af jagt- linier:-). Og jeg kan afsløre at det ikke er nogen garanti for at den er nem at træne. Det kommer ligeså meget an på individet.

Jeg har haft store udfordringer med min, fordi han ikke kan købes med godbider og heller el med bolde og lignende.

 

Så til aktivering. Jeg plejer at gå en 30-45 minutter hver morgen og eftermiddag. Ofte i skoven eller på marker hvor han kan være fri og spæne rundt. I løbet af dagen og aftenen leger/træner vi lidt i haven. Og dette lader til at tilfredsstille ham. Han er rigtig god til at slappe af indenfor, men så snart vi er udenfor er han springfuld af energi.

Hvis jeg sløser med gåture osv. Udmønter det sig i at han mens vi er på arbejde, "stjæler" han alt hvad han kan få fat i i huset og bærer rundt på det og lægger det gerne i sin kurv. Han ødelægger ikke noget, men det bliver bare savlet totalt ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...