Gæst Peach Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Jeg har lagt mærke til at min schæfertæve på 9 måneder har mange runde mørke/sorte plamager på inderlårene og rundt og brystvorterne. Jeg tror det er nogle sår, for man kan godt kradse dem af hvis man forsigtigt prøver at kradse lidt på dem. Jeg troede først a det bare var sår hun havde fordi hun havde løbet rundt i lidt krat og måske var blevet ridset lidt af nogle grene. Men eftersom det næsten systematisk er rundt om hver pat (specielt dem tæt på forbenene hvor huden er tynd, og næsten ingen på de bagerste ved maven), og på inderlårene tænker jeg om det kunne være noget andet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Kan du tage et billede af det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Sådan her ser det ud. Det første er lyske og inderlår. 2. og 3. e rbrystvorter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 De er måske ikke så fremtrædende på billedet - de er lidt mørkere i virkeligheden. Sådan ser hun ud på begge lår og rundt om næsten alle patter i større eller mindre grad. På 2. billede ses en der er ret stor i forhold til de andre. Hun har et par stykker af den størrelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Min Hugo på 10 mdr han har også små knopper eller bumser, men de er røde. Det er helt normalt for alderen, at de "slår lidt ud". De er jo lige midt i teenagetiden. Hugo er dog også sort rundt om brystvorterne, men det er snavs, som kan nulres af. Det kommer hurtigt igen efter et bad, da han er meget ude og lege/løbe i mudder og på græs. Kunne det sorte være snavs? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Jo det kan jo være hvalpe bumser - men det sidder i lysken :hmm: Kløer det? bider hun i det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Hvis det er snavs så sidder det rigtig godt fast. Det falder af i flager ligesom sårskorper gør. Det minder ikke om bumser, for overfladen er hel flad og der er ingen hævelse omkring, som der ville have været hvis der havde været puds i dem. Hun virker ikke generet af det og hun klør/bidder ikke mere end normalt - (normalt, altså hvis der lige er et eller andet der klør en gang i mellem, men nej, hun går ikke decideret efter det) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Hmm det er svært at sige - det ligner lidt det min dalmatiner havde, men det viste sig at være allergi Det kan være en form for svamp - ringorm eller falsk ringorm - hvis det er sådan noget kan det smitte rigtig meget også til jer. Så måske er det en god ide at få en dyrlæge til at kigge på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 men hvis det skulle være ringorm så kan det vel ikke kradses af?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Synes desværre også det minder lidt om nogle af de reaktioner, Møffe har haft dernede omkring... Og det skyldtes allergi. Hvis jeg var dig, ville jeg nok give dyrlægen et kald... Og finde ud af, om det var noget "typisk" eller om det måske er noget allergisk... Men det er så mig, og jeg er nok blevet lidt hys omkring sådan noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Jeg ved det jo heller ikke om det er ringorm! der findes flere slags ringsorm som udvikler sig forskelligt alt efter individ - det kan også være skab og som jeg har nævnt en form for allergi relateret til foder eller noget luftbåren Syntes du skal gå til dyrlægen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peach Besvaret Februar 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2013 Jeg ved det jo heller ikke om det er ringorm! der findes flere slags ringsorm som udvikler sig forskelligt alt efter individ - det kan også være skab og som jeg har nævnt en form for allergi relateret til foder eller noget luftbårenSyntes du skal gå til dyrlægen Det var også bare en tanke, er glad for dit forslag jeg sprøger bare fordi jeg ikke ved så meget om ringorm:blink: Googlede lidt billeder af ringorm og enkelte billeder kunne faktisk godt ligne. Men alle siderne skriver at det begynder at blive større fordi pelsen falder af lidt efter lidt der hvor svampeinfektionen sidder. Så jeg må hellere lige holde øje med om hun skulle blive mere bar. Hmmm.. ja allergi er jo selvfølgelig også muligt, nu er der heldigvis ikke så længe til at vi skifter over til noget meget bedre foder, det kan være det så holder op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Det ligner det udslæt en af mine hunde havde , det viste sig at være allergi overfor alt med hår eller fjer - jeg ville ikke vente og se , men gå til dyrlæge og få hende undersøgt - og liiiiiige en ting til : ringorm kan smitte mennesker - så det er endnu en god grund til at få hende hurtigt undersøgt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jeg ville også tage en tur forbi dyrlægen nu - ikke vente og se. Hudsygdomme kan tage lang tid at få bugt med, og når der først er en fx betændelse eller allergi, kan der let støde andre infektioner som fx svamp til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts