NickiA Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Ja jeg har lige haft en snak med min underbo og nabo hvor jeg spurgte til hvordan Aya var når hun var alene. Jeg fik så af vide fra begge at Aya gøede rigtig meget i løbet af dagen. op til en halv time af gangen. Jeg fik af vide at hun også gøede om aftenen hvilket jeg godt nok ikke kan nikke genkendende til, da jeg ikke oplever hende gø meget, kun et enkelt bjæf nu og da som jeg hurtigt stopper. Det er self. lidt frustrerende at få af vide da jeg gjorde meget opmærksom på da jeg fik hende at de bare skulle komme hvis hun var til nogen gene. Men de syntes ikke det var noget man gik og sagde... nå nå Jeg blev først gjort opmærksom på problemet tidligere på ugen af min søster og hendes kæreste da de havde ligget syge og ikke kunne sove fordi hun gøede fra stuen. Og tog derfor kontakt til naboerne i dag, for at høre om det var noget hun ofte gjorde. Og det var det så... Men hvad kan jeg gøre... når jeg efterlader hende smider jeg lidt foder og hun er ikke intr. i mig og når jeg kommer hjem ligger hun og sover. Så har ikke været opmærksom på at der har kunnet være et problem. Hvad kan jeg gøre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Februar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2013 Hvis hun kan gø i op til en halv time af gangen, synes jeg godt det kunne lyde til at hun ikke kan lide at være alene hjemme? Har du trænet det med hende? Sådan helt fra bunden af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2013 Ja jeg har gjort rigtig meget ud af at træne hende alene hjemme. Tror heller ikke det har været et problem sidste gang jeg snakkede med mine naboer for en del måneder siden syntes han ikke hun gav lyd fra sig, så det var jeg jo glad for at høre. Så nu hvor jeg sikke hørte mere tænkte jeg super men da jeg spurgte igen her i dag var det så en anden historie. men jeg tænker hvis hun ikke bryder sig om at være alene hjemme, skulle hun så ikke reagere med det samme når jeg gik, hun virker heller ikke ynkelig når jeg kommer hjem for det meste ligger hun og sover, og så går hun hen til lågen og venter pænt på at jeg åbner og siger hej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Februar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2013 Nu har både Ayo & Liva haft det lidt svært ved at acceptere at være alene hjemme - men nej, det var ikke med det samme jeg gik, de reagerede. Vi har været tilbage til start mange gange med begge to - og så kunne de langsomt være alene længere og længere tid, men bliver den tidsgrænse så overskredet for meget, når man stadig er i træningsfasen - så reagere de. Fx har de lært at være alene 2 timer, så er det ok. Men er jeg så væk 2½-3 timer fx - så reagere de. Jeg har altid - og gør det stadig - optaget dem med webcam, så jeg kan se hvad de laver. Og den dag i dag er alle tre hamrende ligeglade, de leger eller sover men det har taget tid at komme dertil hvor de er ligeglade - og for at nå dét punkt, så er det vigtigt at man ikke overskrider deres grænse = den tid de acceptere at være alene i. De skal hele tiden have succes, altså man skal holde sig indenfor det tidsrum de er ok med. Overskrides det, bliver det en negativ oplevelse, og så er man inde i en ond cirkel med en hund som kan udvikle alvorlige alene-hjemme-problemer. Nogle tror fx fejlagtigt også at hvis bare hunden ikke har tisset/skidt indenfor og ikke splittet noget ad - så har alt været ok. Hverken Ayo eller Liva har nogensinde reageret ved at lade ballade - de gør/piver/hyler, men laver ikke den mindste ballade. Eller LAVEDE ikke den mindste ballade. For de har som sagt ingen problemer længere :5up: men det har krævet masse af træning og en pokkers masse tålmodighed - og ikke mindst arrangeret pasning, således vi har kunne passe vores arbejde, men hundene ikke har været alene længere tid end de har været ok med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2013 Har du mulighed for at optage hvad hun laver når hun er alene ? webcam el.? så du kan se hvad der starter hendes gøen . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2013 jeg satte moviemaker til og det har indspillet den første time, mere ville det ikke.. men er i gang med at kigge det igennem. Vi er nået 10 min. ind i filmen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2013 Okay, nu lige en opdatering. Jeg har gjort det til at starte med at jeg har ændret vores morgenrutine, jeg havde haft en opfattelse af at jeg skulle gå med hende lige før jeg skulle afsted, men læste så i går at det skulle jeg ikke... så op kl. 5:50 gå 40 min. med hende, med masser af træning undervejs. Så ind, give hende morgenmad. og køre kl. 7:10 Min søster kører kl. 7:45 når hun kører smider hun lidt foder ind til hende til underholdning, og sætter kameraet til. De første 7 min. tuller hun så rundt og laver ingenting. Hun kravler ind under sofaen ca. 8 min. inde i filmen og gør derunder 4 gange men ikke noget langvarigt. Så kravler hun ud igen og tuller lidt rundt. Ca. 10 min inde i filmen hopper hun op på sofaen (udenfor kameravinkel) og så ser og hører jeg ikke mere til hende resten af filmen igennem. (laaang time at sidde og stirre på et tomt billede) Hvad der så sker derefter ved jeg ikke, min underbo sagde hun var lidt hjemme i dag og har ikke hørt hende. Så det er jo positivt, og da jeg kom hjem lå hun og boblede samme sted som hun var hoppet op i filmen. Jeg vil rigtig gerne have et kamera til at kunne filme hele dagen, men det må jo være en start. Det jeg har gjort anderledes end normalt er at: - jeg er gået med hende først, og derefter gjort mig klar. - jeg har haft fjernsynet tændt da jeg overvejede om hun kunne gø fordi hun hørte naboerne i deres lejligheder. Og det er ligesom det. Kom gerne med indputs, og gode råd... vil virkelig gerne til bunds i det. Min underbo sagde også at de tit hørte min hund gø om aftenen. Det har jeg så ikke helt kunne forstå, men vi har lavet en aftale om at de lige skal komme op og banke på næste gang de føler sig generet af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2013 Det kunne måske også lyde lidt som om din underbo tager fejl - hvis der er andre hunde i ejendommen er det måske dem de hører ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2013 Der er kun hende. :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts