Hop til indhold

Sterilisere eller ej?


HNP
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

Jeg fik min gamle FT Spaniel Sally steriliseret for 7-8 år siden. Det var efter hun havde leveret det andet perfekte kuld hvalpe. Hun fik en betændelse og vi besluttede at få hende steriliseret. Hun var på dette tidspunkt lige fyldt 7 år.

 

Det et ret stort indgreb fysisk. Bivirkningerne var ikke uden betydning. Hendes pels, som ellers altid havde været smuk, blank, smudsafvisende og perfekt blev ringere, mere ulden og langt mindre smudsafvisende. Underulden tog til og hun kløede sig langt mere end før især efter ture i saltvand. Det havde der aldrig tidligere været problemer med.

 

Nu ved jeg ikke hvordan det ville have udviklet sig på længere sigt for ca 2 år efter fik hun en kræftknude i lysken og blev aflivet.

 

Jeg har ikke anbefalet nogen at sterilisere Deres tæve siden dette, med mindre der ikke er anden løsning på et problem. Det er et stort og unaturligt indgreb, som kan synes bekvemt, men som det er svært at kende den fulde konsekvens af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...