Hop til indhold

halsbånd størrelse

Gæst heino
 Share

Recommended Posts

Gæst heino

ja jeg ved godt det er svært / umlig spørgssmål

jeg få her den 21 min første schæfer hvalp, men jeg er blevet tilbudt en hundesnor som jeg godt kan lide, og få et gratis halsbånd med. men det er ikke til hvalpe, men jeg tænke på hvor stort et hun ca skal have når hun bliver større / voksen

de er i to størrelser

lille: 36-51 cm

stor: 51-66 cm

håber i kunne hjælpe lidt med en ca størrelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfertæve på 35 kg måler ca. 47 cm. Hun er færdig med at vokse!

Men hun er ikke ren, og der er ikke højavl i hende. Højavl har tendens til en kraftigere hals, så det er jo svært at gisne om. Men hvis du vælger det lille, vil hunden i worst case vokse ud af det på et tidspunkt. Hvis du vælger det store, er worst case at du aldrig kommer til at bruge det.

Men altså, uanset hvad, er det ikke jordens undergang at købe et nyt halsbånd:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var menlig også lidt bange for at den store var lidt for stor. ja min skulle være en højavl så vidt jeg ved, jeg ved bare hun skal være min dejlige familie hund :-) så jeg tror jeg går efter den lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den ermed stamtavle.

her er mor SG1 Djalsam's Quiff

her er far SG 14 JHKL 2011 • V1 Naxos vom Frankengold

Tak for links:-) Ja, det er i dén grad højavl! Og tillykke med hende:-) Hvad skal hun hedde?

Skal i gå til lidt træning? En schæfer er fantastisk at arbejde med, simpelthen en drøm! Hvis det stod til mig, ville vi gå til træning hver eneste dag:blink:

Uh, bliver sgu en smule hvalpeskruk nu:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun hedder Gabbi, hvis jeg kunne finde et med G så kunne det komme til at stå på stamtavlen.

ja regner med vi skal til træning, hun skal nok lære en masse, men jeg tror ikke jeg vil gå til konkurenser, jeg er førtidspensionist og har valgt at få en hund for at holde mig igang i stedet for at falde hen i sofaen. jeg stadig i stand til at gå lange ture med hende når hun bliver stor nok til det..

men det er helt klart ud skal lære hvad vi kan finde på.

har lavet en hjemmesidde til hende, så familien kan se billeder osv. Gabbi

Link til indlæg
Del på andre sites