Hop til indhold

Tobis olie holdbarhed m.m


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Der sker ikke noget ved at hvalpe får en sjat fiskeolie eller vegetabilsk olie over deres foder.

 

Det vil fremgå af den olie man bruger hvor længe den er holdbar - ofte plejer det at være 1-3 måneder efter den er lukket op - alt efter hvilket produkt det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke bruge tobis. Mest fordi det kan fejlfarve lys pels. Og så er jeg ikke klar over om der er omega 6 i?! Jeg ville bruge en lakseolie fra vilde laks, fx Grizzley. Den lugter heller ikke:-) Og at den er fra vilde laks gør, at der ikke er tilsat kunstig farve i fiskens foder, som også kan fejlfarve lys pels.

 

Du kan også give en sjat rapsolie i maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, rapsolie lyder godt.

 

Ja vi prøvede tobis olie, det gjorde pelsen ekstra rød men på en god måde. Men man skulle købe en stor flaske af gangen, vi fik slet ikke brugt det. Så er det jo lidt spild af penge.

 

Hvor kan man ellers købe noget, hvad har de mest brug for?

mange dyrehandler har forskellige olier , jeg ville bruge lakseolie, holdbarhed , dossering osv må stå på flasken.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger selv Grizzly lakseolie til mine beagler og den er god - de lugter ikke af det og selve olien er meget neutral i farve og lugt - den er desuden nem at dosere da der er en pumpe på den.

 

Hvis det er til pelsen generelt for at gøre den kraftigere så ville jeg vælge Hørfrøolie - som er rigtig godt til det. Min Darwin får en sjat over sit foder om formiddagen og det kan ses at hans pels er blevet kraftigere på de sidste par måneder.

 

Jeg har tidligere brugt tobisolien - og oplevede ingen misfarvninger af mine hundes pelse - snarere tværtom så blev deres farver hver i sær meget dybere og fik en anden glød - det hvide blev mere hvidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...