Hop til indhold

Jagttræning af hvalp?


Gæst Akiboy
 Share

Recommended Posts

Gæst Akiboy

Hej alle.

 

Håber, der er nogen, der kan hjælpe mig. Jeg leder efter et sted, hvor jeg kan gå til jagttræning med min hvalp - gerne i trekantsområdet. Nogen, der kender et godt sted? (Er villig til at køre langt for det bedste sted) Det skal være et sted, hvor træningen tager udgangspunkt i belønning og ikke tvang, som jeg har hørt, at mange jagttræningssteder benytter. Jeg er nybegynder på dette område, så kender ikke rigtig noget til det. Vi skal starter på et alm. hvalpeholde, kort efter vi får ham. Er det en dum ide, da han jo skal bruges til jagt senere hen?

Glæder mig til at høre jeres meninger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til og tillykke med din hvalp. Der er simpelthen ikke noget sødere end en springerhvalp :lun: især hvis man ser dem bagfra, så har de de sødeste og helt specielle små rumper.

 

Jeg har selv en unghund på 8 mdr. og det er heller ikke lykkedes for mig at finde et sted hvor der trænes med rimelige metoder og hvor der er plads (nu er det godt nok ikke en spaniel jeg har, men jeg tror det er nogenlunde det samme for alle jagthundetyper).

 

Jeg synes sagtens du kan starte med noget almindeligt hvalpetræning, for selv i spanielklubben er det jo primært den grundlæggende lydighed man forsøger at lege ind i hvalpene på et hvalpehold og det gør ikke noget at der går et stykke tid før hunden bliver præsenteret for den egentlig jagtrelaterede træning. Min springer var 10 mdr. gammel da han begyndte på et begynderhold og hvis træningen er lidt barsk, så er det faktisk en fordel hvis man kan møde op med en hund der har et rimeligt indkald osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...