Hop til indhold

Pelspleje


Gæst trunten
 Share

Recommended Posts

Gæst trunten

Jeg har en hvid Bichon Havanise hendes pels er meget spaltet og ødelagt jeg bruger Sv San Bernard produkter jeg har hele serien , Men syntes ikke at det virker så godt . pelsen laver knuder helt ende ved huden ( hun bliver redt børstet hver dag Er der nogle der har en ide hvad jeg skal gøre Hun bliver 1 år d 3 / 4 har fået af hvide ad det er hvalpepelsen ( under uld ) Jeg vil gerne udstille hende så hun skal ikke klippes ned :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Jeg kender ikke det nævnte mærke af pelsplejemidler, men for at undgå filtre er det helt afgørende at pelsen er ren! Helt ren! Og dette opnåes bedst ved at bruge dybderensende shampoo - gerne en som skal fortyndes da det så er lettere at få shampoen helt ned i bunden af pelsen og gøre rent dernede.

Derudover, så skal en pels pleje med fugtgivende balsam. Også denne skal fortyndes så den lettere kan fordeles.

 

Jeg bruger selv produkterne fra #1 All Systems og besvarer gerne spørgsmål, hvis du skulle have nogen. Har selv pelshunde i udstillingspels og er vist lidt af en pelsnørd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke det nævnte mærke af pelsplejemidler, men for at undgå filtre er det helt afgørende at pelsen er ren! Helt ren! Og dette opnåes bedst ved at bruge dybderensende shampoo - gerne en som skal fortyndes da det så er lettere at få shampoen helt ned i bunden af pelsen og gøre rent dernede.

Derudover, så skal en pels pleje med fugtgivende balsam. Også denne skal fortyndes så den lettere kan fordeles.

 

Jeg bruger selv produkterne fra #1 All Systems og besvarer gerne spørgsmål, hvis du skulle have nogen. Har selv pelshunde i udstillingspels og er vist lidt af en pelsnørd ;-)

Pelsen på dine hunde er heeeeeelt anderledes end på en bichon :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hvid Bichon Havanise hendes pels er meget spaltet og ødelagt jeg bruger Sv San Bernard produkter jeg har hele serien , Men syntes ikke at det virker så godt . pelsen laver knuder helt ende ved huden ( hun bliver redt børstet hver dag Er der nogle der har en ide hvad jeg skal gøre Hun bliver 1 år d 3 / 4 har fået af hvide ad det er hvalpepelsen ( under uld ) Jeg vil gerne udstille hende så hun skal ikke klippes ned :genert:
Jeg har Löwchen. Som jo ligesom havanaisen er en bichon.

Jeg bryder mig ikke om San Bernard produkterne , men det er en smagssag. Hvis det er dem du sværger til, så er det dem du bruger..

Først skal du kigge på foderet..er det et ordentligt foder og tilsætter du olie?

Hvilke børster bruger du? Hvis pelsen er spaltet (er du sikker på det??) lyder det til du ikke bruger det ordentlige grej..

Hvordan gør de når du børster hunden? Er du helt sikker på du kommer helt ned i bunden? Sidder der bare lidt filter tilbage så er h*n filtret næste dag igen.

Jeg bader mine hunde engang om ugen, bruger aldrig balsam. Børster dem kun den dag de skal bades, og de er aldrig filtrede.. Kun de hunde jeg har klippet ned har en periode (pelslængde 4-5 cm) hvor de filtrer konstant...

Jeg fjerner alle de blade, grene osv de samler op i pelsen..Og de får ALDRIG lov at gå våde..Hvis det sner eller regner føntørrer jeg dem når de kommer ind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg klar over, men derfor gælder det samme princip om at beskidt pels filtre vel stadig!???
Aner det ikke..Men de bichoner jeg kender som sjældent kommer i bad filtrer ikke mere end dem som kommer i bad hele tiden. Jeg tror mere det er teknikken man bruger når man børster. At man f.eks har en rutine som gør at man kommer gennem hele hunden hver gang og ikke springer et stykke over man tror man har taget. Og så grooming redskaberne man bruger. Jeg har masser af bichonejere som tror det er nok at bruge en alm hårbørstte og at lade hunden stå mens du børster. Det må du kende fra din TT.. Den kan du ikke bare lade en hårbørste glide igennem og så er den gennembørstet
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Netop - så basal set er pelspleje teknikker ret ens for de forskellige langhårede hunde. Du skal i bund med børstningen, du skal have det rigtige grej til dette arbejde (børster, shampoo etc) og så vil jeg stadig påstå at en ren pels vil filtre mindre end en beskidt, men det kan vi jo så (måske) være uenige om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...