Hop til indhold

Kapaal eller Kapagl


Gæst Tanten
 Share

Recommended Posts

Tjaaa - Jeg har googlet som en sindsyg og jeg kan ikke finde noget om dette led.

 

Er der nogle herinde der kender noget til det, samt evt. heldbredelsesmulighederne.

 

Det eneste jeg ved er at ved skade i dette led (det er hvor den store sene bag på forbenet hæfter nede ved "håndroden/fodleddet) kan man behandle med kortison og det gøres med succes på heste - sådan en indsprøjtning og 5 uger i boks og så skulle hesten efter sigende løbe væddeløb igen.

 

Min hund har fået en rimelig seriøs skade netop her og der er ikke så meget information at finde om det.

 

Nogen der har bare en lille smule erfaring (evt. fra heste) eller som har hørt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke noget til det, men prøv evt at kontakte Christian Hembo. Han er hundemassør - www.moonsisters.dk

 

Vi har lige været til et fordrag ved ham, og han virker bestemt til at have forstand på hvad han laver. Måske kender han noget til det led, eller skader i det...

 

Jeg er vist dækket godt ind på dette punkt, idet det er kiropraktoren Marianna Bendixen der har konstateret det og jeg har startet et behandlingsforløb (dog uden Kortison i første omgang) sammen med Gudrun Frandsen.

 

Men det er værd at have ham i tankerne hvis nu........... Tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist dækket godt ind på dette punkt, idet det er kiropraktoren Marianna Bendixen der har konstateret det og jeg har startet et behandlingsforløb (dog uden Kortison i første omgang) sammen med Gudrun Frandsen.

 

Men det er værd at have ham i tankerne hvis nu........... Tak :-D

 

Okay, ja så er du godt dækket ind kan jeg se :)

 

God bedring til vuffen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, ja så er du godt dækket ind kan jeg se :)

 

God bedring til vuffen :)

 

Takker - Håber også selv jeg er dækket godt ind :-D Men det er jo altid rart at hører hvis der er andre der har erfaring med det problem man selv lige står med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som jeg har kunnet finde er at karpal (carpalis) er "tilhørende håndroden" og mennesker og hunde kan så have noget der hedder karpaltunnelsyndrom, som er (kopieret fra Klinisk Ordbog) "symptomer fremkaldt af tryk på nervus medianus hvor denne passerer i håndrodskanalen under det seneagtige bindevævsbånd retinaculum flexorum. Består af føleforstyrrelser i form af smerter og paræstesier og svind af enkelte små håndmuskler, kan ophæves ved gennemskæring af bindevævsbåndet".

Lyder det derhen ad? Hvis det gør, så prøv at søge på karpaltunnelsyndrom/syndroma canalis carpi. Selve håndroden hedder carpus og carpalis er "hørende til håndroden". Fordansket bliver det til karpal.

 

Jeg fandt et sted hvor netdyredoktor åbenbart havde skrevet noget om karpaltunnelsyndrom hos hunde, men siden virkede ikke :megaked:

 

Ved ikke om dette var til meget hjælp? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker alle sammen :-D Desværre ved jeg det ikke er noget der er hurtigt ovre, men jeg håber den planlagte behandling virker.

 

Snevinter: Du har helt ret, det er ikke nemt at Google :blink:

 

Nillike: Mange tak :-D Jeg har savnet min egen Klinisk Ordbog de sidste par dage, måske jeg skulle kalde den hjem igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Takker alle sammen :-D Desværre ved jeg det ikke er noget der er hurtigt ovre, men jeg håber den planlagte behandling virker.

 

Snevinter: Du har helt ret, det er ikke nemt at Google :blink:

 

Nillike: Mange tak :-D Jeg har savnet min egen Klinisk Ordbog de sidste par dage, måske jeg skulle kalde den hjem igen :mrgreen:

 

Hvis det er karpaltunnelsyndrom kan man eventuelt finde en del. I alle tilfælde håber jeg at det går rigtigt godt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er karpaltunnelsyndrom kan man eventuelt finde en del. I alle tilfælde håber jeg at det går rigtigt godt :ae:

 

Det er der hvor senen påhæfter i leddet - så det er senen det er galt med ikke selve leddet, men det er den måde de behandler hestene på, og man kan så også godt gøre det ved hunde - men vi prøver lige en anden mulighed først inden vi går på Kortisolen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker alle sammen :-D Desværre ved jeg det ikke er noget der er hurtigt ovre, men jeg håber den planlagte behandling virker.

 

Snevinter: Du har helt ret, det er ikke nemt at Google :blink:

 

Nillike: Mange tak :-D Jeg har savnet min egen Klinisk Ordbog de sidste par dage, måske jeg skulle kalde den hjem igen :mrgreen:

 

 

Du kan selv være en Nillike!!! :evil: Æv bæv, jeg har den bare på cd-rom :mrgreen:a025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...