Hop til indhold

Hjælpe hanhund når der er løbetid i området?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Vores nabos ældste tæve er i løbetid lige for tiden og synes Kato er rigtig meget påvirket af det den her gang (han er ikke kastreret). Han piber, hyler og vil ikke gerne spise. Når han så endelig spiser, så kaster han ofte op bagefter. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham med at komme lettere igennem det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle dråber som hedder Mineral Comp - i forklaringen står der at det kan bruges sammen med kemisk kastration (dæmper hormonerne) men kan altså også bruges til en intakt hanhund. Måske kan andet beroligende også kan hjælpe?

 

Og ellers så undlad at lufte der hvor tæven går, kør nye steder hen hvor han bliver træt af alle de nye indtryk og dufte (som ikke er løbetidsdufte), undlad at lade dem være i haven hvis i har sådan en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle dråber som hedder Mineral Comp - i forklaringen står der at det kan bruges sammen med kemisk kastration (dæmper hormonerne) men kan altså også bruges til en intakt hanhund. Måske kan andet beroligende også kan hjælpe?

 

Og ellers så undlad at lufte der hvor tæven går, kør nye steder hen hvor han bliver træt af alle de nye indtryk og dufte (som ikke er løbetidsdufte), undlad at lade dem være i haven hvis i har sådan en.

Tak for hurtigt svar. Hvor kan man købe det henne? Har tænkt på at gå hen og snakke med dyrlægen om det i morgen når jeg har fri fra arbejde. Vi må se om vi kan komme ud og gå med ham i skoven stedet for de normale gåture.
Link til indlæg
Del på andre sites

Måske en god idé med dyrlægen men husk det ikke er sikkert at det vil ske hver gang der er løbetid, hvis nu dyrlægen foreslår kastration.

Vi fik trænet os ud af det. Feks ved at han skulle give øjenkontakt eller en anden øvelse før han fik lov at snuse til dametis. Men er hunden allerede meget stresset over løbetid, kan det være meget svært for den at lave selv en simpel øvelse, så babysteps OG øv det efter denne omgang er væk, så han kender "rutinen" (noget for noget) næste gang der er en i løbetid.

 

Håber mit link virker: oekoshop.dk/homoopati/urtica-minerale-comp.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske en god idé med dyrlægen men husk det ikke er sikkert at det vil ske hver gang der er løbetid, hvis nu dyrlægen foreslår kastration.

Vi fik trænet os ud af det. Feks ved at han skulle give øjenkontakt eller en anden øvelse før han fik lov at snuse til dametis. Men er hunden allerede meget stresset over løbetid, kan det være meget svært for den at lave selv en simpel øvelse, så babysteps OG øv det efter denne omgang er væk, så han kender "rutinen" (noget for noget) næste gang der er en i løbetid.

 

Håber mit link virker: oekoshop.dk/homoopati/urtica-minerale-comp.html

Tak linket virkede :-) Han var også påvirket af det sidste gang, men slet ikke på samme måde som den her gang. Du har ret mht. dyrlægen. De kunne ikke hjælpe mig her og nu, men anbefalede på sigt kastration. Jeg vil helt sikkert prøve øvelserne når han er faldet til ro efter den her omgang. Tusind tak for hjælpen :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Var lidt handicappet fra tlf, men på forsiden af HF ligger også artiklen om det med tævetis, som Ninjamor har skrevet: http://www.hunde-forum.dk/content/56-hanhunde-og-dufte-af-loebsk-taeve.html

 

Det med maden tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre ved, måske små portioner vil være bedre. Min tabte sig også i løbet af de uger det tog med løbetid, men tog det hurtigt på efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lidt handicappet fra tlf, men på forsiden af HF ligger også artiklen om det med tævetis, som Ninjamor har skrevet: http://www.hunde-forum.dk/content/56-hanhunde-og-dufte-af-loebsk-taeve.html

 

Det med maden tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre ved, måske små portioner vil være bedre. Min tabte sig også i løbet af de uger det tog med løbetid, men tog det hurtigt på efterfølgende.

Det vil jeg prøve at kigge på :-) Problemet med Kato er at han i forvejen er for tynd, så det er rigtig irriterende hvis han taber sig, men håber han så rimelig hurtigt tager det på igen.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg prøve at kigge på :-) Problemet med Kato er at han i forvejen er for tynd, så det er rigtig irriterende hvis han taber sig, men håber han så rimelig hurtigt tager det på igen.

 

Måske lidt ekstra lækkert mad med noget fedt i, og så flere mindre portioner i løbet af dagen. Hvis altså han vil spise overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes det er forkert at kastrere en velfungerende hanhund som bare reagerer naturligt på løbske tæver. Når damerne er i løb, så skal du skåne din hanhund , tag ham ud i skoven på nogle lange fede ture, hvor der dufter af ræv og grævling, lad ham klatrer på træstammerne, søge foder i skovbunden i granplantagen og lad ham apportere i vandet. Sørg for at fylde godt på, så han har lyst at lægge sig og fede den når han kommer hjem. Når tæverne så er ude af løb, så luft ham i kvarteret igen, men husk god skovtur,gør lykkelig hund :0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...