Hop til indhold

Schæfer avlere??


Therese
 Share

Recommended Posts

Mig og kæresten har efter lange og mange overvejelser besluttet os for at det er en schæfer vi gerne vil have. Det kræver selvfølgelig, at vi finder et ordentligt sted at købe den. Og eftersom det er den første hund vi skal købe sammen og tilmed den første med stamtavle (vi har begge to "kun" haft blandinger tidligere) så det er lidt en jungle med hensyn til hvad vi skal vælge :???:

 

Vi vil begge to rigtig gerne arbejde med hunden og sørge for den får et tilfredsstillende liv. Bl.a. vil vi begge to tage til træning med hunden og deles om pasningen og aktiveringen i dagligdagen.

 

Vi ved at man skal være opmærksom på HD, ellers noget man skal passe på med?

 

Og til sidst: kan nogen af jer anbefale en eller flere opdrættere? Det bliver sandsynligvis ikke før om om et års tid vi skal have den, men det skader jo ikke at man har sat sig ind i tingene i god tid :-)

 

Jeg tror det var det for nu. Hvis der er noget vi har glemt at tænke over eller andet I bider mærke i, er I meget velkomne til at påpege det - vi vil jo bare det bedste for hunden, så I må endelig ikke brænde inde med noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg synes bestemt i skal kigge på denne side der er masser af forskellige schæferhunde opdrættere nu har jeg selv 2 af slagsen

 

du skal selvfølgelig være opmærksom på allergi også dernæst spørg gerne om de har fået fotograferet ryggen på hundene da det kan være et problem for racen det er ikke et krav at dyrene er rygfotograferet

http://www.schaeferhunden.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne vi helt sikkert - begge link er rigtig gode, så tak for det :5up:

 

Læste at man skulle være opmærksom på foderet i forhold til at undgå problemer med hofterne. Hvordan spiller det ind?

 

Hvis du ikke fodre din vaps med et ordenligt foder eller hvis den vokser for hurtigt, mens den er hvalp og unghund TROR (idet ingen VED det) man, at det er en medvirkende årsag til at hunden kan få HD ligesom lange gåture med hvalpen, at den springer op og ned ad trapper osv. Pt hersker der vist konsensus om, at HD ikke KUN er arveligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er faktisk lidt en balancegang at fodre hvalpen med den rigtige mængde?

 

I øvrigt også i forhold til motion, det er lige med at finde ud af hvornår det er for lidt eller for meget :hmm:Lyder umiddelbart lidt indviklet.

 

Vil jo nødig at vores hund kommer til at fejle noget. Jeg tror da lige vi skal sætte os lidt ind i det inden vi anskaffer os kræet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er faktisk lidt en balancegang at fodre hvalpen med den rigtige mængde?

 

I øvrigt også i forhold til motion, det er lige med at finde ud af hvornår det er for lidt eller for meget :hmm:Lyder umiddelbart lidt indviklet.

 

Vil jo nødig at vores hund kommer til at fejle noget. Jeg tror da lige vi skal sætte os lidt ind i det inden vi anskaffer os kræet :-)

 

Ja det er en balancegang, men jeres kommende opdrætter kan garenteret hjælpe jer på vej eller de folk I komme i kontakt med, når I begynder på hvalpetræning i jeres specialklub. Det er bare at slå ørerne ud og spørge som en vild, så hoster de garenteret gerne op med et svar. Hvis der er noget hunde-folket elsker at snakke om, så er det deres vovser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Så det er faktisk lidt en balancegang at fodre hvalpen med den rigtige mængde?

 

I øvrigt også i forhold til motion, det er lige med at finde ud af hvornår det er for lidt eller for meget :hmm:Lyder umiddelbart lidt indviklet.

 

Vil jo nødig at vores hund kommer til at fejle noget. Jeg tror da lige vi skal sætte os lidt ind i det inden vi anskaffer os kræet :-)

 

 

det er en mæmpe balance gang og fodre vore hunde men vi må bare gøre vores bedste andet kan man ikke bare pas på med kalcium må helst ikke overstige o,8 % i væksten mere eller mindre kan være skadeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er en balancegang, men jeres kommende opdrætter kan garenteret hjælpe jer på vej eller de folk I komme i kontakt med, når I begynder på hvalpetræning i jeres specialklub. Det er bare at slå ørerne ud og spørge som en vild, så hoster de garenteret gerne op med et svar. Hvis der er noget hunde-folket elsker at snakke om, så er det deres vovser :mrgreen:

 

Det er selvfølgelig rigtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er en mæmpe balance gang og fodre vore hunde men vi må bare gøre vores bedste andet kan man ikke bare pas på med kalcium må helst ikke overstige o,8 % i væksten mere eller mindre kan være skadeligt

 

De skal altså have lige præcis 0,8 % kalcium gennem deres opvækst? Gælder det for hele opvæksten eller hvor lang en periode gælder det for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
De skal altså have lige præcis 0,8 % kalcium gennem deres opvækst? Gælder det for hele opvæksten eller hvor lang en periode gælder det for?

 

 

det er meget svært og opnå det tal præcist må jeg sige men det er gennem opvæksten og gerne frem til vovse er udvokset

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja det tror jeg gerne :-D Mener bare jeg har læst et sted, at kalcium, der ikke bliver brugt, bliver udskilt gennem urinen. Er det helt forkert?

 

 

 

nej ikke hvis det er tilført kunstigt via tilskud eller for meget i tørkosten så kan det ødelægge knoglerne:eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er langt fra sikker endnu, men jeg overvejer at fodre den kommende hvalp med kød. Vil kalcium indvirke på samme måde som tørfoder eller vil det fungere på en anden måde?

 

 

jeg ville selv fodre min næste hvalp op på råt da jeg mener det klart er bedre til at nedsætte hastigheden i voksestadiet samt viokser hunden jævnt over det hele fremfor skævt som tørkost kan gøre men jeg ville klart snakke med folk som har råfodret hvalpekuld af store racer

 

prøv evt at melde dig ind på hundeekspertens forum og evt hundegalleriet barf eller råfodringsgruppen der er flere som har barfet hvalpe med stor erfaring :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville selv fodre min næste hvalp op på råt da jeg mener det klart er bedre til at nedsætte hastigheden i voksestadiet samt viokser hunden jævnt over det hele fremfor skævt som tørkost kan gøre men jeg ville klart snakke med folk som har råfodret hvalpekuld af store racer

 

prøv evt at melde dig ind på hundeekspertens forum og evt hundegalleriet barf eller råfodringsgruppen der er flere som har barfet hvalpe med stor erfaring :5up:

Jeg er med på hundeeksperten og jeg googler en masse for at finde ud af mere om fodring af hvalpe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er med på hundeeksperten og jeg googler en masse for at finde ud af mere om fodring af hvalpe :-D

 

 

 

prøv evtat hør melodi ad hun har opfostret hvalpe på råt hun er inde på hundeekspertern

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Er det hende der hedder Pia? Hvad hedder du derinde?

 

 

jeg ved faktisk ikke hvad hun hedder rigtigt men hun har en schæfer på sit avatar

 

jeg hedder fruit batten derinde og har mine 2 schæfere på avataret ligesom her samme billede

 

jeg ved der er en pia på hg med en del schæferhunde hun har vidst også opfostret hvalpe på råt samt er der en på hg som hedder volkodav de er også meget erfarne med råt og opfostring af hvalpe ville klart høre dem ad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved faktisk ikke hvad hun hedder rigtigt men hun har en schæfer på sit avatar

 

jeg hedder fruit batten derinde og har mine 2 schæfere på avataret ligesom her samme billede

 

jeg ved der er en pia på hg med en del schæferhunde hun har vidst også opfostret hvalpe på råt samt er der en på hg som hedder volkodav de er også meget erfarne med råt og opfostring af hvalpe ville klart høre dem ad :5up:

 

Er ikke så meget på hg, men kan da lave en tråd på hundeeksperten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...