Hop til indhold

Alene hjemme problemer, stopper det aldrig!!


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Jeg har rigtig store problemer med at min hund skal være alene hjemme. Helt fra start gik det fint, og vi trappede meget stille og roligt op i tid, da vi havde mange måneder til det.

Vi har forsøgt os med Burtræning, vi har taget ferie og er startet forfra mange gange. Haft to adfærdsterapeuter til at komme her hjem og hjælpe. Men intet hjælper!!

Min hund er nu to år og jeg er i den situation at jeg er ved at være færdig med min uddannelse, så jeg skal til at arbejde på fuld tid. Jeg har også en kæreste, så det vil ikke blive mere en ca 6 timer hun skal være alene. Men det er jo rigtig længe for hende når hun ikke er tryg ved det. Hun ødelægger så mange ting her hjemme, og nu ved jeg simpelt hen ikke hvad jeg skal stille op mere?? Hun bliver fint stimuleret og motioneret, og er ellers en fantastisk hund. Men det her kan bare ikke blive ved, hverken for hende eller for os. Er der nogen hunde der bare aldrig kan vænne sig til at være alene? Og hvad gør man så?

Håber nogen af jer sidder ned det gyldne råd.

 

Vh. Marie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en helt fast rutine med at hun får et ben at gnave i når vi går. Så hun har noget at tage sig til. Ja vi har øvet helt fra bunden, med at rejse osog sætte os tage jakke af og på osv. Ja hun er også blevet filmet, og hun er utryg med det samme. De adfærdsterapeuter vi har brugt, ved ikke mere hvad de skal give os af råd, for de siger vi gør alt det rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en helt fast rutine med at hun får et ben at gnave i når vi går. Så hun har noget at tage sig til. Ja vi har øvet helt fra bunden, med at rejse osog sætte os tage jakke af og på osv. Ja hun er også blevet filmet, og hun er utryg med det samme. De adfærdsterapeuter vi har brugt, ved ikke mere hvad de skal give os af råd, for de siger vi gør alt det rigtige.

 

Har i prøvet naturmedicin?? Det ved jeg nogen herinde har haft god brug af.

Det tror jeg, at jeg ville prøve og så ville jeg købe pebermynteolie i matas og dryppe lidt på de ting hun gnaver i og ødelægger. Det smager rædselsfuldt men er uskadeligt (brugte det til min, fordi han fandt ud af at skoreolen var meget sjovere end det ben han fik).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det rigtige har I netop ikke ramt, så var problemet forsvundet ;)

 

Vil du fortælle hvad I helt nøjagtigt har prøvet og hvordan hendes hver dag er? Der er ingen ide i at en masse skriver side op og ned om ting I måske allerede har gjort.

 

Hvad er hun for en blanding?

 

Hvornår havde I første adfærdsbehandler og hvornår den næste?

 

Hvor længe har problemet stået på?

 

Hvor opholder hun sig når hun er alene og er hun alene efter et fast skema?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville forslå i rådføre jer med dyrlægen. Natur medicin er sjælden nok, til en meget angst eller stresset hund. Det lyder som om jeres hund allerede har nået en grænse for hvornår natur medicin er effektivt ? Er det Zylkene i har prøvet ? Har i overvejet at prøve medicin mod decideret angst ? Feks clomicalm ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...