Hop til indhold

Sygeforsikring til hunde.


Gæst c-schneiders
 Share

Recommended Posts

Gæst c-schneiders

Ud fra anden debat om Sygdom, blev jeg egentlig lidt nysgerig efter at finde ud af hvad der findes af muligheder for sygeforsikring af hunde.

Jeg kender kun til dyrekassen.dk men der må være andre muligheder.

 

Så spøt ud med oplysningerne, hvis i da ligge inde med noget der kan bruges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg prøver lige at lave en top-liste med den billigste øverst.

 

1: Topdanmark. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (med medlemrabat som medlem af DCH) 1390 kr.

2: Alm.Brand. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (mullighed for samlerabat) 1426 kr.

3: Dyrekassen.dk. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (10 % rabat for DKK medlemmer) 1829 kr.

 

Byd endelig ind hvis i har noget at tilføje.

 

For god orden skyld skal jeg lige sige, at de her priser er dem jeg har fået oplyst. Priserne kan variere mellem racer og post nr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Jeg prøver lige at lave en top-liste med den billigste øverst.

 

1: Topdanmark. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (med medlemrabat som medlem af DCH) 1390 kr.

2: Alm.Brand. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (mullighed for samlerabat) 1426 kr.

3: Dyrekassen.dk. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. (10 % rabat for DKK medlemmer) 1829 kr.

 

Byd endelig ind hvis i har noget at tilføje.

 

For god orden skyld skal jeg lige sige, at de her priser er dem jeg har fået oplyst. Priserne kan variere mellem racer og post nr.

 

Lige en rettelse.

 

3: Dyrekassen.dk. Dækker Sygeforsikring og udvidet Ansvarsforsikring. Ansvarsforsikringen der er regnet med her, dækker til alm hundetræning, dog ikke "bidetræning" (10 % rabat for DKK medlemmer) 1663 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu de sagde ved TopDanmark at den dækkede hele hundes levetid, men det kan jeg se når deres skriftlige tilbud kommer.

 

 

Jeg har selv TopDanmark og der dækker de kun til hundens 10 leve år. Det blev jeg først klar over da jeg havde tegnet forskningen i sin tid. Det var dog næsten 9 år siden, så måske har de ændret det. Men husk at læse det med de mega små bokstaver. (husk luppen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alm. Brand dækkert stort set alt (jeg har aldrig oplevet andet) :-D

 

Tænder - Røngten - Opskårne poter - Tyndskid - Har man desuden en sur kælling af en hund der lige føler trang til at pelse et andet familiemedlems hund, ja så sender de en chek så den bliver modtaget i løbet af 3 dage.

 

Jeg har kun haft gode oplevelser, men kan da ikke garantere at der ikke også er tilfælde hvor de ikke vil dække. Der er jo desuden en del klausuler på enkelte racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Alm. Brand dækkert stort set alt (jeg har aldrig oplevet andet) :-D

 

Tænder - Røngten - Opskårne poter - Tyndskid - Har man desuden en sur kælling af en hund der lige føler trang til at pelse et andet familiemedlems hund, ja så sender de en chek så den bliver modtaget i løbet af 3 dage.

 

Jeg har kun haft gode oplevelser, men kan da ikke garantere at der ikke også er tilfælde hvor de ikke vil dække. Der er jo desuden en del klausuler på enkelte racer.

 

Jeg tror sq jeg vælger Alm. Brand hvis man kan få udbetalt premie for Tyndskid :mrgreen:

 

Jeg har selv TopDanmark og der dækker de kun til hundens 10 leve år. Det blev jeg først klar over da jeg havde tegnet forskningen i sin tid. Det var dog næsten 9 år siden, så måske har de ændret det. Men husk at læse det med de mega små bokstaver. (husk luppen)

 

Ja hvis det er tilfældet, så giver jeg gerne 36 kr. mere ved Alm.Barnd for dækning i hele levealderen + at deres selvrisiko kun er på 300 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sq jeg vælger Alm. Brand hvis man kan få udbetalt premie for Tyndskid :mrgreen:

 

Nå ja, forstå mig ret - undersøgelser der er stødt til pga af splatterpuha :mrgreen:

 

Ja hvis det er tilfældet, så giver jeg gerne 36 kr. mere ved Alm.Barnd for dækning i hele levealderen + at deres selvrisiko kun er på 300 kr.

 

Jeg har som sagt kun haft gode oplevelser :5up: Selvrisikoen er 300,00 kr.

Der er som sagt enkelte racer der er klausuler på, men det syntes jeg også er fair nok idet folk burde vide hvad den race de nu har valgt er disponible for. Feks. Engelsk bulldog og fødsler, der er ingen tilskud til kejsersnit på denne race. Nogle små racer er der klausuler på bestemte knæsygdomme osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Nå ja, forstå mig ret - undersøgelser der er stødt til pga af splatterpuha :mrgreen:

 

 

 

Jeg har som sagt kun haft gode oplevelser :5up: Selvrisikoen er 300,00 kr.

Der er som sagt enkelte racer der er klausuler på, men det syntes jeg også er fair nok idet folk burde vide hvad den race de nu har valgt er disponible for. Feks. Engelsk bulldog og fødsler, der er ingen tilskud til kejsersnit på denne race. Nogle små racer er der klausuler på bestemte knæsygdomme osv.

 

Det er forståligt nok, at de tager sig lidt forbehold. Men nu er der heldigvis ikke en masse på Golden retrievere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...