Hop til indhold

Fremmede katte skal bare "dø" - hvorfor denne ændring?


Franziska
 Share

Recommended Posts

Vi har ikke selv kat men det har min svigermor så Maya har tit mødt katten/katte igennem sin opvækst.

 

Hun har altid villet dem utrolig gerne, men er også meget forsigtig omkring dem. Men kan hun kom til det kysser hun dem og opfordre til leg.

 

Der har aldrig været problemer og hun respekter at katten bestemmer :blink:

 

Men her de sidste par dage er hun flippet fuldstandig ud når der har været en fremmede kat i haven.

I går var hun så udenfor da der kom en kat i haven og Maya farede lige efter den og bestem IKKE i leg - den skulle bare dø :shock:

 

Vi møder så en kat på vores aftentur, tæt på vores hjem.

Maya rejser børster øjeblikkeligt og begynder at knurre dybt og truende. Jeg får hende til at gå tæt på mig og holder godt fast i snoren.

Katten flytter sig overhoved ikke og lige pludselig da vi er på højde med katten laver Maya udfald mod den :shock: :shock:

Det aldrig nogensinde sket, hverken kat - hund - menneske.

 

Er det fordi det "hendes" teritorium og det er hun blevet mere bevidst om? Hun er lige fyldt 2år.

 

Hun er stadig utrolig sød og forsigtigt når vi er hos nogen der har kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle schæfer da jeg boede hjemme elskede katte. Men fremmede katte i haven tolererede hun ikke, de blev jaget ud. Hvis nogen af de fremmede katte var oppe og slås med vores, gik hun helt bersærk, så skulle den fremmede kat næsten dø!

Vores nabo fik engang en lille hankilling og vi havde selv killing på samme tid. De legede sammen hver da i vores have, og hunden var glad for killingen. Men da den blev voksen (naboens killing) så blev den lige så pænt gennet ud af haven igen. Nu var den ikke velkommen mere.

 

Så det er nok hendes territorium Maya bevogter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Tja jeg tror det er fordi hun hos din svigermor er på fremmed grund og hun ved at katten høre til der og at den gør man ikke noget. Hverken Tjaldur eller Teitur har nogensinde krummet et hår på mine kaniner, marsvin og nu hamster. Tjaldur ELSKER mine kaniner og slikker på dem og da min hamster stak af en dag og pilede rundt i huset, hentede Tjaldur sin bamse og gik i legebuk. Han ved de høre til huset og dem røre man ikke, eller gør han ? Jeg ved det ikke, sådan er det bare, sådan var det også med Teitur.

 

Ser vi en hare på marken, ville de begge uden tvivl fange den og dræbe den hvis de kunne. Både Teitur og Tjaldur har fanget og dræbt mus.

 

Min tidligere veninde havde selv marsvin og en husky, hendes husky rørte ikke hendes marsvin. En dag jeg skulle passe hunden, sprang den op, væltede buret og dræbte mit ene marsvin.

 

 

Så jeg tror det har kæmpe betydning at dyret er i huset og at hunden ved at man ikke røre de dyr,de er en del af familien.

 

 

 

Det kan selvfølgelig også tænkes at Maya og svigermors kat i et ubevogtet øjeblik har været oppe at " skændes" og at Maya derfor har set dig sur på katte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...