Hop til indhold

Gammel hund gør


Gæst Tia
 Share

Recommended Posts

Hej

 

jeg har en dejlig westi tæve på 6 år. I december flyttede vi fra gårdhavehus til lejlighed. De første 14 dage var hun meget ked af det og gik forvirret rundt i den nye lejlighed. Heldigvis havde vi ferie og kunne tage os ekstra af hende .... Hun blev sit gode gamle jeg igen ....MEN, hun er begyndt at gø. Hun rumler og knurrer når hun kan høre andre mennesker i ejendommen, hun gør når hun skal have snor på, når vi kommer hjem og hun gør ad andre hunde ...når hun opdager dem på lang afstand. Hun vil stadig gerne snakke og snuse med andre hunde ...og hun har aldrig bidt nogen, hverken mennesker eller andre hunde. Hun får væsentligt mere motion og oplevelser af at være blevet lejlighedshund, end da hun "bare" blev lukket ud i haven og kun fik en lang gåtur om dagen.

 

jeg tror, at det er flytteriet der har ændret hendes adfærd ...men hvad gør jeg?

 

Hilsen

Iben

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal have tid til at vænne sig til alt det nye - tænk på at hun sikkert kan høre mange flere lyde end I kan og at det er anderledes for hende , hvis hun også gøer når hun er alene ville jeg prøve at køre hende mentalt træt inden hun skal være alene fks ved at lave noget spor med hende og så gå hjem og være hjemme med hende ½ times tid inden I går . Er der et sted i lejligheden hor der er mere stille end andre steder ? ( hos mig er det på badeværelset ) så var det måske også en mulighed at lade hende være der ?og sidst men ikke mindst , mange små terriere elsker at høre deres stemme og kan gå helt i " selvsving " over den , hvis hun har lært ja/nej øvelsen kan den bruges , på den måde at et NEJ skulle kunne stoppe hende, husk at rose når det lykkes, det kan godt tage sin tid , men held & lykke ! og iøvrigt velkommen til !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Tak for dit svar og tak for din velkomst. Heldigvis gør hun ikke, når hun er alene hjemme .. siger naboerne. Jeg prøver at lave ja/nej signal og lyd til hende og er klart den der har mest held med det her ...så træner også resten af familien .... God weekend

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...