Hop til indhold

Medicinsk kastration?


Gæst amaliebaad
 Share

Recommended Posts

Gæst amaliebaad

Hej alle :-)

 

Jeg har overtaget min søsters hund, Oskar, for snart et år siden. Han er en skøn, velopdragen og kærlig hund. Men jeg synes han er meget aggressiv overfor andre han-hunde som ikke er kastreret. Jeg har fået at vide, at det er normalt at han-hunde ikke kan så godt med hinanden, men det er altså for meget med Oskar. Han skælder og smælder så snart han ser dem, og han har også været oppe og toppes med min venindes hund. Der skete heldigvis ikke noget alvorligt, men vi blev meget forskrækkede.

Og så har han en mani med at "ride" på kastrater. Specielt min mosters hund vil han meget gerne ride hele tiden! De kan næsten ikke være i rum sammen, og mosters hund siger ikke ordentligt fra. Er det fordi Oskar vil dominere ham? Han rider også min underbos tæve, og han stopper ikke selvom hun sætter sig igennem og siger nej til ham. Hunde med flad næse (fransk bulldog, mops) og hunde som næsten ingen hale har, ser han sig også gal på. Så snart han ser dem hidser han sig virkelig meget op! Er det fordi han ikke kan læse deres kropssprog, og så bliver han bange? Jeg ved, at min søster har kæmpet meget for at gøre en god hund ud af ham. Han har været meget usikker på sig selv, og har haft det svært med andre mennesker og dyr. Det er han så også kommet godt efter, han kan snildt med mine tamrotter og er meget kærlig overfor mine venner og veninder. Men han har altså haft nogle problemer da han var yngre.

Jeg har kraftigt overvejet en medicinsk kastration, men har ingen ide om det vil hjælpe? Hvis det er fordi han er bange og usikker på sig selv, er det vel noget som skal trænes væk med en masse succes-oplevelser?

Han er dsg'er med lidt border collie i (han har meget border collie sind) og han er 7 år gammel.

Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men håber virkelig at få et godt råd! Jeg vil jo ikke have at min lille Oskar går og har det dårligt med sig selv. :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se den anden tråd der kører om samme emne.

Det vil ikke hjælpe at få ham kastreret og du har ret i at det er hans usikkerhed. Forstil dig at selv står i en situation hvor du er utryg- du har et bat i hånden, forstil dig så at nogen tager dit bat, og du står i samme situation........vil det hjælpe på din utryghed? Når han nu er 7 år, så ville jeg i stedet for skåne ham for de situationer han stresser op om, og arbejde på at skabe gode hundemøder under kontrollerede forhold. Et skridt af gangen og ikke for mange forventninger om mirakler på en 7 års hund- han har det godt hjemme og i sin flok- brug det som udgangspunkt :o).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...