Hop til indhold

Cykeltrailer


Gæst Valishia
 Share

Recommended Posts

Gæst Valishia

Kan se der er en tråd om emnet, meeeen den er fra sidste år, så nu griber jeg tasterne og laver en ny :mrgreen:

 

Jeg overvejer stærkt at få fingre i en cykeltrailer, så Hope og jeg kan komme til stranden samt op i den store skov at gå (så vi ikke selv skal gå de 5-7km derop)... og nu har jeg fået øjnene op for denne mulighed for at cykle med hende. Men hvad kan i anbefale og ligger nogen inde med en, som man måske kan købe billigt (SU i ved) :lol:

 

Har kigget lidt rundt og det billigste er zooplus, men jeg ved ikke helt str. mæssigt.

Hope vejer kun 16kg men er en del større end en cocker (som vejer det samme) - så tror en medium er det vi skal have fat i - måske noget større?? :genert:

 

(nåå ja, så undskylder vi lige for 1 halvt års fravær - men livet går bare hurtigt :shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Vi har luksus modellen fra zooplus.

den har vi været super glade for, og den er lækker at have bag på cyklen!

 

Bor i trige, så du må gerne komme forbi og prøve kræfter med den... den har dog stået udenfor i et par måneder nu... men håber lidt at den stadig er i god stand!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Vi har luksus modellen fra zooplus.

den har vi været super glade for' date=' og den er lækker at have bag på cyklen!

 

Bor i trige, så du må gerne komme forbi og prøve kræfter med den... den har dog stået udenfor i et par måneder nu... men håber lidt at den stadig er i god stand![/quote']

 

Okay, hvordan er den at køre med, sådan op ad bakke osv... For dem har vi dælme mange af på Djursland. Har du evt. et billede så man kunne kigge lidt og læse lidt om den på nettet? Jeg vender hver en sten, inden jeg tager beslutningen nemlig.

 

Vil gerne komme forbi og kigge, men skal lige finde ud af hvornår bilen er hjemme :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Fahrradanhänger No Limit Doggy Liner Deluxe günstig bei zooplus

 

har brugt den en del da vi boede i silkeborg, og der gik det som smurt op af bakke.

kunne næsten ikke mærke at jeg havde den bag på. måske fordi jeg har mtb?

men der er rigtig god affjedring i, og den er let at dreje med.

 

men ja.. jeg kunne på ingen måder mærke at jeg havde 40kg ekstra på cyklen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Fahrradanhänger No Limit Doggy Liner Deluxe günstig bei zooplus

 

har brugt den en del da vi boede i silkeborg' date=' og der gik det som smurt op af bakke.

kunne næsten ikke mærke at jeg havde den bag på. måske fordi jeg har mtb?

men der er rigtig god affjedring i, og den er let at dreje med.

 

men ja.. jeg kunne på ingen måder mærke at jeg havde 40kg ekstra på cyklen.[/quote']

 

Okay, jeg skal igang med at cykle efter en længere stille stående periode, så jeg skal lige igang og så ville jeg tage og træne med sådan en, så man kunne tage hunden med også :engel:

 

Du bruger den måske ikke mere eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren
Okay, jeg skal igang med at cykle efter en længere stille stående periode, så jeg skal lige igang og så ville jeg tage og træne med sådan en, så man kunne tage hunden med også :engel:

 

Du bruger den måske ikke mere eller hvordan?

 

Har ikke rigtig brugt den det sidste års tid. regner dog med jeg nok kommer til at bruge den igen på et tidspunkt... nissan har bare fået nykker, så han er ikke super fan af den længere. så det er nok ønsketænkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
høhø, rimelig stort billed jeg lige fandt der :oops:

:sjov:

 

Ja, har selv tænkt om man skulle tjekke brugte cyktrailere til børn, er bare i tvivl om Hope kan være i sådan en?! Hun er på str med en springer spaniel.. Måske lidt højere... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

Ja, har selv tænkt om man skulle tjekke brugte cyktrailere til børn, er bare i tvivl om Hope kan være i sådan en?! Hun er på str med en springer spaniel.. Måske lidt højere... :hmm:

 

 

Jeg har også overvejet hvordan hunden kan sidde ordentlig i dem?... og hvad med at spænde dem fast+

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

Ja, har selv tænkt om man skulle tjekke brugte cyktrailere til børn, er bare i tvivl om Hope kan være i sådan en?! Hun er på str med en springer spaniel.. Måske lidt højere... :hmm:

 

Croozeren laves jo i to størrelser... Flipsen kan snildt være i den til et barn (han vejer 8-9 kg. og er lidt højere end en Cocker tror jeg)

Jeg har jo en stor alm. børnetrailer nu, den er tung at køre med, især hvis det blæser, så det er en god ide at tjekke trailerens egenvægt og hvor let den er at kører inden du køber...

 

Fordelen med børnetraileren er også at man kan have en del oppakning med, tog jo selv på cykelferie med flipsen og havde sovepose osv. i traileren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Potil, har du bare foret der fortil, hvor ungerne normalt har deres fødder?

 

Hvad anbefaler i egenvægten skal være??

 

Ja,har fyldt med en pude, også et tæppe over det hele så han kan ligge lige - croozeren er så helt flad, så der skal ikke fores i bunden...

 

Tror vægten kommer lidt an på hvilken cykel man har, jeg har en mtb og vil derfor gerne have vægten på traileren så let som muligt, en mtb er jo tung at køre på vejene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Ja,har fyldt med en pude, også et tæppe over det hele så han kan ligge lige - croozeren er så helt flad, så der skal ikke fores i bunden...

 

Tror vægten kommer lidt an på hvilken cykel man har, jeg har en mtb og vil derfor gerne have vægten på traileren så let som muligt, en mtb er jo tung at køre på vejene.

 

Okay.. Jeg har en ganske fin let cykel, men har ikke cyklet det sidste års tid så skal starte fra scratch... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Min trailer vejer 18 kg' date=' og min MTB 12.. det fungerer meget fint :-) men det går ikke så hurtigt på de flade strækninger[/quote']

 

Okay, nu er flade strækninger ikke eksisterende her, så det gør mig ikke så meget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har denneher:

 

Cykelanhænger / Jogger til Hunden XXL

 

Men den vejer næsten 20 kg og Silke vejer 30, så det er for mig (65 år) lige i overkanten af, hvad jeg kan klare at cykle med.

Derfor har jeg kun brugt den til at GÅ til dyrlægen med. Silke er efterhånden lidt gigtplaget, så hun bliver halt af at gå på fliser og asfalt. Og den er glimrende at gå med. Silke er glad for at sidde i den. Hun kan fint sidde og stikke hovedet op gennem tagvinduet og hilse på folk. Og hun behøver ingen sele. Men man kan sagtens spænde hunden fast til et rør hvis det skulle være nødvendigt.

 

--Nu overvejer jeg at anskaffe mig en el-scooter, som anhængeren kan spændes bagefter...

Og SÅ kan vi komme ud i verden igen!

 

(hvad gør man ikke for de hunde..... :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Tror jeg vil se om jeg ikke kan få fingre i en billig cykeltrailer om den så er til børn er jo ligemeget og så se om jeg overhovedet kan køre med den :hmm:

Så må jeg træne Hope til, at med den på skal vi sjove steder hen... Men tror det ville være rart med sådan et bagagerum i ligesom du har Potil :genert: Så kan jeg ogs ha al kamera udstyret med :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet en stor billig hundetrailer... Cykeltrailer No Limit - Doggy Liner 1 | zooplus.dk

Men spændende at se om den ikke kan fungere og så kan man jo spare op til det dyre fancy, hvis vi kommer til at bruge den hver dag :blink:

 

Der er ihvertfald god plads i dem.. jeg købte den til 40kg.. pga. jeg ville have plads til begge tøserne.. Og der er plads nok til 4 cavalier :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Der er ihvertfald god plads i dem.. jeg købte den til 40kg.. pga. jeg ville have plads til begge tøserne.. Og der er plads nok til 4 cavalier :)

 

Okay, og den er nem nok at køre med??

Ja jeg skal jo kun have en med, men også kamera ting så god plads er vigtig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, og den er nem nok at køre med??

Ja jeg skal jo kun have en med, men også kamera ting så god plads er vigtig :-D

 

Har ikke fået prøvet at kører med den endnu, for det beslag jeg fik med passede ikke, fik det byttet..... også kom jeg ikke videre :oops: Men skal sikkert have den prøvet af i weekenden

 

tilde + nova på tur dec11 (3).jpg

tilde + nova på tur dec11 (2).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Har ikke fået prøvet at kører med den endnu, for det beslag jeg fik med passede ikke, fik det byttet..... også kom jeg ikke videre :oops: Men skal sikkert have den prøvet af i weekenden

 

[ATTACH=CONFIG]108408[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108409[/ATTACH]

Den ser godt nok stor ud til dine små hunde :lol::lol: Er også lidt spændt på det med beslaget, hvordan skal det sidde på cyklen og hvad str.? Har du et billede af det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser godt nok stor ud til dine små hunde :lol::lol: Er også lidt spændt på det med beslaget, hvordan skal det sidde på cyklen og hvad str.? Har du et billede af det :hmm:

Det er sådan et man spænder direkte på baghjulet, det kommer vidst kun i et str.. men prøv det for guds skyld af på vognen inden du piller cyklen fra hinanden :lol: Og den er voldsom stor!.. Folk er desuden overbevidst om man har børn med... hvilket giver forargede blikke når man kun er 19år :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...