Gæst cw3105 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Hej! Jeg har lige et par spørgsmål omkring min lille franske bulldog, Nani. Hun er snart 5 måneder. 1. Sådan nogle små vapser skal jo passe på trapper og spring, men hvad gør man, når hun selv fiser op af alle trapper hun kommer i nærheden af, og når hun selv springer ned fra sofaen - og nu kan springe op i den (er nogle gange kommet hjem til en hund i sofaen...)? Skal vi forsøge at standse hende? Hun får ikke lov at gå ned af trapper endnu, for jeg har hørt at det skulle være værre for leddene. 2. Hver morgen, og når hun har sovet, har hun vildt meget søvn i øjnene. Det ligner sådan nogle slimede bussemænd (jep), der sidder inderst i øjenkrogen, og som jeg så fjerner. Er det noget vi skal være bekymrede for, eller er det bare folderne, der gør det? Og så slutter jeg lige med et billede af Nani, der læser med på hunde-forum. Hun skulle bare vide at jeg læser om løbetidstrusser :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 (rettet) Hvor mange trapper der tale om? Jeg har selv en Bulldog, og han har fået lov til at tage alting i sit eget tempo, også trapperne til 1. sal. Jeg synes personligt at den udbredte skræk for trapper er ikke så lidt overdrevet. Jeg forstår det hvis man bor på 3. sal, og skal op og ned mange gange dagligt, men ellers synes jeg ikke der er grund til at hæmme hvalpes fysiske udfoldelse, når de vel at mærke selv er klar til at tage turen - det gælder også op på og ned fra sofaen. Glemte lige det med øjnene. Det er normalt at der sidder en smule snask - det skal bare tørres væk. Men hvis det bliver gult og klæbrigt, skal du en tur til dyrlægen. Redigeret Juni 5, 2013 af Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cw3105 Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Tak for svar! Vi bor på første sal, så det er ikke så langt. Jeg har egentlig også tænkt at det ikke er et problem, slet ikke når hun selv farer derudaf - vi lokker jo ikke eller noget. Altså, det ligner simpelthen en våd bussemand, der sidder, så det er sådan snot-farvet? Beklager den detaljerede beskrivelse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Altså, det ligner simpelthen en våd bussemand, der sidder, så det er sådan snot-farvet? Beklager den detaljerede beskrivelse... Det har min også. Jeg tørrer det af hver morgen, hvis vores anden hund ikke når at slikke det i sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Tak for svar!Vi bor på første sal, så det er ikke så langt. Jeg har egentlig også tænkt at det ikke er et problem, slet ikke når hun selv farer derudaf - vi lokker jo ikke eller noget. Altså, det ligner simpelthen en våd bussemand, der sidder, så det er sådan snot-farvet? Beklager den detaljerede beskrivelse... Hvis det er sådan noget pludselig opstået - kan det være en betændelses tilstand! Er øjet rødt når du kigger under det øvre og nedre øje låg? Min Darwin har lige haft sådan noget - så han fik lige lidt øjensalve hos dyrlægen - det lå i en lang klat hver eneste morgen og når han havde sovet og lignede sådan en snottet bussemand Det er altid en god ide at have sterilt saltvand - sådan nogle pipetter man kan købe på apoteket, som fjerner søvn ret effektiv hvis der er meget af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hvis det er sådan noget pludselig opstået - kan det være en betændelses tilstand! Er øjet rødt når du kigger under det øvre og nedre øje låg? Min Darwin har lige haft sådan noget - så han fik lige lidt øjensalve hos dyrlægen - det lå i en lang klat hver eneste morgen og når han havde sovet og lignede sådan en snottet bussemand Det er altid en god ide at have sterilt saltvand - sådan nogle pipetter man kan købe på apoteket, som fjerner søvn ret effektiv hvis der er meget af det. Hvis det er betændelse, er det nok ikke kun om morgenen. Bulldogs har udstående øjne, og det betyder at de må fugte dem lidt ekstra, så der tit er lidt overflødig væske i øjenkrogen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cw3105 Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hvis det er sådan noget pludselig opstået - kan det være en betændelses tilstand! Er øjet rødt når du kigger under det øvre og nedre øje låg? Min Darwin har lige haft sådan noget - så han fik lige lidt øjensalve hos dyrlægen - det lå i en lang klat hver eneste morgen og når han havde sovet og lignede sådan en snottet bussemand Det er altid en god ide at have sterilt saltvand - sådan nogle pipetter man kan købe på apoteket, som fjerner søvn ret effektiv hvis der er meget af det. Nej, hun har haft det hele tiden, men "bussemændene" er blevet større i takt med at hun er blevet større. Lige da vi fik hende, havde hun røde øjne og fik derfor øjendråber fra dyrlægen (hun har ikke røde øjne mere). Det var i øvrigt næsten umuligt at give hende, selv dyrlægen skulle bruge to ekstra hjælpere for at holde hende fast til det. Min kære hund har det skidt med at blive rørt i ansigtet (dog får jeg lov til at fjerne søvnen og rense folder nu), også øredråber var svære at give. Det "sjove" er at hun ikke har noget imod at blive stukket eller få taget temp bagi - hun har sågar fået væske i drop uden at klynke - men ansigtet er no go. Men jeg tror vi prøvet at nævne det næste gang vi snakker med dyrlægen Ang pipetter - så har vi allerede nogle, som hun har fået som næsedråber et par gange - hvordan gør man? Drypper du det ved øjet eller i øjet eller hvordan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Darwin havde betændelse og hans øje var meget rødt - han blev testet for om der var sår på hornhinden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Nej, hun har haft det hele tiden, men "bussemændene" er blevet større i takt med at hun er blevet større. Lige da vi fik hende, havde hun røde øjne og fik derfor øjendråber fra dyrlægen (hun har ikke røde øjne mere). Det var i øvrigt næsten umuligt at give hende, selv dyrlægen skulle bruge to ekstra hjælpere for at holde hende fast til det. Min kære hund har det skidt med at blive rørt i ansigtet (dog får jeg lov til at fjerne søvnen og rense folder nu), også øredråber var svære at give. Det "sjove" er at hun ikke har noget imod at blive stukket eller få taget temp bagi - hun har sågar fået væske i drop uden at klynke - men ansigtet er no go. Men jeg tror vi prøvet at nævne det næste gang vi snakker med dyrlægen Ang pipetter - så har vi allerede nogle, som hun har fået som næsedråber et par gange - hvordan gør man? Drypper du det ved øjet eller i øjet eller hvordan? Jeg kommer det på en vat rondel og tørrer øjet af med den - alternativ kan man skylle øjet af i saltvandet og tørre efter bagefter. PS. man kan sagtens bruge næsedråberne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts