Hop til indhold

Erfaring med hvidløg?


Gæst malenemn
 Share

Recommended Posts

Gæst malenemn

Er der nogle herinde som har erfaring med at give jeres hund hvidløgstabletter, hvidløgspulver eller hvidløgsfed i maden i mod lopper?

Har hørt at det skulle være effektivt og sund, men har også hørt at hvidløg er farligt for hunde? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver rex 2 af de der hvidløgsoliekapsler når vi husker det, han burde jo nok ha hver dag:o han er så også ca 50 kg's hund.

Han har aldrig haft lopper, men flåter får han altså desværre af og til, men det skyldes måske vores glemsomhed. Har hørt der er mange flåter i år, til trods for det, har han altså so far kun haft to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvidløg har en god effekt, men som der bliver skrevet skal det bruges i små mængder, og ulempen er at effekten aftager mere og mere efter et halvt års tid. Efter min mening er du bedre tjent med at bruge en olie beregnet til det hvor der i stedet er 7-8 forskellige urter som supplerer hinanden og derfor skal bruges i så små mængder at hunden ikke bliver imun overfor det i længden.

Men korrekt at hvis du vælger at give hvidløg så køb det i pulverform som mest bliver brugt til heste men vælg en Økologisk.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn

Tak for det gode input :-) har selv givet dem hvidløg, men var lidt bange for om de ville blive syge i starten da jeg begyndte at høre det var giftigt for hunde, så stoppede igen, og et par uger efter jeg stoppede var lopperne der med det samme, og har ellers ikke haft lopper i et års tid da de fik en lille skvis hvidløg i ny og næ :-) så det lyder til at jeg roligt kan begynde at give dem igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...