Gæst Helene Skrevet Juni 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2013 Jeg er lige flyttet sammen med min kæreste, vi bor kun 4 minutter fra mine forældre. Men jeg savner min 5 årige hund, han er en lækker blanding af gravhund, cocker spaniel og cairn terrier. Han er en dejlig glad og ikke mindst nysgerrig hund. Vi bor i samme boligkompleks, som mine forældre så der er ikke meget forskel. Men selvfølgelig har lejligheden langt fra hans duft. Problemet er at jeg ønsker at kunne have ham på langvarige besøg, uden han piver og læges alt for meget hjem. Jeg giver ikke op, så han kommer på korte besøg på en til to timer af gangen. Jeg har selvfølgelig mad og drikkeskål til ham, samt en gammel kurv hjemmefra desuden har jeg også lidt legetøj og godbidder. Har i nogle gode råd til hvad jeg kunne gøre af andre ting, for at få Bonzo til at føle sig hjemme i den nye lejlighed? kærlige bekymringer herfra.:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2013 Du kunne lave nogle sjove ting sammen med ham. Lege nogle gemmelege, hvor han skal finde guffer som du gemmer rundt omkring i lejligheden. Og sørg for, at han er hos dig længe nok til at han også får et af sine måltider mad hos dig. OG så kan faste rutiner osse hjælpe. Altså at I har et bestemt program som I laver hver gang han er hos dig. Det kunne f.eks. være at du gemmer godter (evt. tørfoder) inden han skal komme. Og så starter han med at søge godterne. Derefter kan du hælde frisk vand i hans skål og give ham. Så kunne I dele sofa og kikke fjernsyn og nusse eller hvad han ellers er glad for. Kun i kort tid i starten -måske en halv time, og kun så længe han gider. Så kunne I gå en tur og komme tilbage til lejligheden. Det er jo også med til at gøre den til et slags hjem.. Et fast tidspunkt til madskålen er også en god ide. ---Når Bonzo kun er hos dig i et par timer af gangen, så må han gerne opleve hvert besøg som en fest og med masser af opmærksomhed fra dig. Men jo mere forudsigelig du kan lave besøget, jo tryggere vil han kunne være i de nye omgivelser. Tillykke med den nye lejlighed. Er det en stuelejlighed? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts