Hop til indhold

Exclusion


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vi er jo gået over på tørfodder (suk :megaked: )

 

Og i den forbindelse er jeg jo igang med at søge information om diverse ting.

 

Vi prøvede kingsmoor, han spiste det, men hans pels var super træls.

Nu er vi på RC 4800 - og må give olie tilskud - trods det er bedre end kingsmoor.

 

 

Vi var lige et smut forbi dr dyr med en knude i dag (heldigvis ikke noget alvorligt eller arveligt for den sagsskyld!).

Men jeg kommer til at snakke foder med min dyrelæge og fortæller om Aslans uendelige foder kedsomhed.

 

hun fortæller lidt om exclusion (som godt nok er til allergi hunde), og jeg syntes det lyder fornuftigt.

 

Er der nogen der har kendskab til det?

 

Ville det være en god en at blande i 4800?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har fodret Darwin på exclusion gennem 4 måneder - han fik den med kanin. Foderet er rimelig fedtfattig - der er vist 12 % fedt i - protein ligger på 21-22 stykker. Foderet består af 1 kødkilde og så kartofler, aloe vera, rosmarin, olie og vitaminer.

Darwin blev faktisk træt af det og i dag vil han slet ikke spise det mere. Jeg har prøvet at snyde ham med at få ham til at spise det - men det ligger tilbage eller også spytter han det ud, hvilket er meget atypisk for en beagle :lol: Pillerne er ret små i forhold til en stor hund, ved ikke om det har betydning for Aslan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Aslan blev barfede gad han heller ikke kanin :mrgreen:

 

Hvis vi skal prøve det bliver det hjort eller hest :mrgreen:

 

Det fedtfattige bekymre mig lidt - men tænker hvis man kører halv 4800 og halv det andet (jeg ønsker nemlig helle ikke at gå fuldt over på 4800 da det allerede nu har hjulpet, kan jeg jo blive helt bekymret for at han bliver fed, ja jeg er svær at stille tilfreds!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet det (som supplement til andet foder), og Bella blev træt af det efter lidt tid. Men det er jo smag og behag - også for hunde! Det eneste kræsenprinsessen spiser, er Orijen, TOTW og Kingsmoor. Hun spiser kun kylling og oksekød/bison, og af og til gider hun lam. Hest, fisk og kanin har absolut ingen interesse:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan altså godt opleve en periode med lidt underlig pels ifm. foderskift, det ved jeg fra andre som så efterfølgende oplever en fin og blank pels uden at ændre yderligere på fodringen.

Men nogle hunde har muligvis behov for olietilskud underordnet hvilket foder de nærmest spiser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...