Hop til indhold

Alt om Akita...


Gæst Aussien_Smokey
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussien_Smokey

Hej hundevenner!

 

Jeg har for nogle år siden på en udstilling mødt en Amerikansk akita for første gang. Og har lige siden været helt skudt i racen - både udseende og temperament.

 

Derfor vil jeg høre, til jer der kender til racen. FORTÆL! Både godt og dårligt.

Jeg står og skal til at flytte hjemmefra og har i forvejen en hund (australian shepherd) så de vi kan holde hinanden med selskab.

 

Er der nogle opdrættere i vil foreslå? Jeg vil godt tage rundt i norden, for at finde en ordenligt hund. Den skal ikke være udstillingshund. Men bare hygge.

 

Tak for hjælpen!

- Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Redigeret af Aussien_Smokey
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun mødt en enkelt af racen, så det er kun ud fra ham jeg skriver og derfor kan folk der kender racen bedre, måske være uenig med mig.

 

Det er absolut ikke en race for hvem som helst og man skal sætte sig godt ind i hvad det er man har med at gøre (derfor er det også godt du spørger herinde).

 

Ham jeg kender er en stor dejlig krammebamse. Sød, godmodig og kærlig overfor os mennesker. En virkelig dejlig hund som jeg faldt for allerede første gang jeg så ham. Men det er ikke en hund jeg ville vælge, for på den anden side så er han ikke så glad for andre hunde og så er det pludselig en meget stor og meget stærk hund man står med. Det ansvar turde jeg ikke have.

 

Men det kommer også meget an på hvordan du er som hundeejer, hvor meget erfaring du har med hunde osv. Det kunne være godt hvis der var nogen der kendte en god opdrætter så du kunne komme ud så snakke mere med dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Der er stor forskel på at håndtere en signalfølsom hund og en spidshund (og ja jeg har set du har haft islænder)- og starter du med en Akita så skal nok være forberedt på en del udfordringer. Det er også min opfattelse at - hvis du regner med at bruger hundetrænere- at mange af disse ikke er gearet til at spidshunde (forstår pointen med større spidshunderacer) og de derfor ikke kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...