Hop til indhold

gode råd om furminator


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

jeg har lige købt en furminator til Thor. har allerede brugt den, men brugte den ikke mere end 5-10 minutter. jeg kunne sagtens have fortsat, for der var meget at tage af:) men jeg er bare i tvivl hvor meget man skal bruge den? jeg ved godt at den ikke så gerne må anvendes for tit. men når man så bruger den, skal man så fortsætte til der ikke ryger mere hår og underuld med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en da Cookie for alvor begyndte at smide sin hvalpepels, jeg blev ved til der ikke var mere at tage af, også bruger jeg den når hun skifter til sommerpels. Men ved hende er det så også let at se at det er underuld. Men jeg ved at furminatoren ved nogle hunde også tager dækpelsen eller hvad man kalder det. Så så længe det er underuld den tager, er det bare at forsætte.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver en ordentlig omgang i bund, 1-2 gange om ugen uden for fælde-sæson og 3 gange om ugen i selve fældesæsonen. Derudover har jeg en alm. underulds-kam som jeg bruger.

 

Jeg har fået at vide fra en forhandler med forstand på tingene, at man ikke bør bruge Furminator hver dag. Men maks 2-3 gange om ugen, da den ellers kan hive pels ud som ikke skal ud, og beskadige pelsen generelt.

Til gengæld gælder det bare om at tage så meget som muligt, de gange man bruger den. Og man kan hurtigt se på pelsen, hvis man har overdrevet det.

 

Et lille OBS er, at pelsen ikke må være våd, når man bruger Furminatoren, da den også her kan hive "god" pels ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver en ordentlig omgang i bund, 1-2 gange om ugen uden for fælde-sæson og 3 gange om ugen i selve fældesæsonen. Derudover har jeg en alm. underulds-kam som jeg bruger.

 

Jeg har fået at vide fra en forhandler med forstand på tingene, at man ikke bør bruge Furminator hver dag. Men maks 2-3 gange om ugen, da den ellers kan hive pels ud som ikke skal ud, og beskadige pelsen generelt.

Til gengæld gælder det bare om at tage så meget som muligt, de gange man bruger den. Og man kan hurtigt se på pelsen, hvis man har overdrevet det.

 

Et lille OBS er, at pelsen ikke må være våd, når man bruger Furminatoren, da den også her kan hive "god" pels ud.

 

ej hvor dejligt. jeg troede kun at den måtte bruges 1 gang om måneden. det sagde hende i dyreforretningen:stupid:. men jeg har allerede redt ham 2 gange nu. og han bliver mere og mere lækker at røre ved. hvordan ser pelsen da ud, hvis man overdriver? sådan kruset og kedelig?

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor dejligt. jeg troede kun at den måtte bruges 1 gang om måneden. det sagde hende i dyreforretningen:stupid:. men jeg har allerede redt ham 2 gange nu. og han bliver mere og mere lækker at røre ved. hvordan ser pelsen da ud, hvis man overdriver? sådan kruset og kedelig?

 

Den "går ud". Lidt ligesom hår, der er blevet farvet/afbleget for meget. Mat og kedelig og glansløst. :)

 

Det er sket for mig 1 gang under hans fældning. Jeg tog en lang pause fra Furminatoren og gav ham en del fisk (fiskeolie) i maden. Det hjalp efter 2-3 uger, så det er ikke kritisk hvis man efter en omgang tænker "Åh nej.." ;-)

 

Hold også øje med, om hunden "ømmer sig" når du reder, det er også et tegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...