Hop til indhold

FB bliver ved med at klø sig


Gæst osbech
 Share

Recommended Posts

Gæst osbech

Ved snart ikke hvad vi skal gøre,

 

Vores franske på lidt over 1 år bliver ved med at klø sig.

 

Vi har fået hende undersøgt for

 

Hårsækmider – det havde hun, og er blevet behandlet.

Skab – det havde hun lidt af, og er blevet behandlet.

 

Vi har prøvet Orijin, Acana, Barf, billig skod mad fra netto, uden resultat. Lige nu fodre vi hende med Acana.

 

Hun har fået taget blodprøve, og havde fin tal, der var ikke noget som lå ud over normen.

 

Hun er ikke påvirket af det som sådan, hun er glad og sprængfyldt med energi.

 

Men hun klør sig så meget at hun bliver rød på brystet, halsen, siden af maven/brystet.

 

Vi skal have hende til dyrelægen i dag og have taget endnu en blodprøve, med henblik på det nok (desværre) er allergi, og måske en hudbiopsi.

 

Nogen der har input til hvad vi kan spørge dyrelægen om? Eller bud på hvad det kan være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg går ud fra I fodre Kornfrit?

 

Min tanke er at det høje protein der ofte er i den type foder kan give problemer. Nogle hunde får kløe og andre reagerer via maven med dårlig mave - selvom hunde mest er kødspisere så skal man tænke på at det meget koncentrere kød indhold der er i f.eks. orijen eller acana nogle gange kan give problemer - derudover bruges der ofte flere kødkilder - så det kan være en jungle at finde ud af hvad der er årsagen. Mange hunde har problemer med Kylling og Lam og tåler måske bedre Kalkun f.eks.

 

Mine beagler kan ikke fungere på den type foder. Den ældste får kanon dårlig mave og det skyldes det høje protein indhold - til gengæld går det fint på Wolfsblut da der ofte kun er en kødkilde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...