Hop til indhold

Hund med til syden?????


Louca
 Share

Recommended Posts

Jeg foretrækker at holde ferie med min hund. Det længste vi har været væk er Schweiz og jeg overvejer turen til Kroatien næste år. Der er nemlig en træningslejr for redningshunde.

Samme sekund man kommer over grænsen kan man mærke en ændret holdning til hund. Mange steder betaler man ikke ekstra for hund på værelset og de fleste steder må hunden godt ligge under bordet mens man spiser sin aftensmad eller bliver hængende i baren.

Jeg oplever også at de lokale hunde er meget velopdragne eller også er det hundeejerne, som er vant til at tage hensyn til deres omgivelser, så man ikke lægger mærke til den firbenede.

 

Skal vi ikke lave en fællestur, den har jeg nemlig også kig på! Der er jo én, der gør god reklame på facebook ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg foretrækker at holde ferie med min hund. Det længste vi har været væk er Schweiz og jeg overvejer turen til Kroatien næste år. Der er nemlig en træningslejr for redningshunde.

Samme sekund man kommer over grænsen kan man mærke en ændret holdning til hund. Mange steder betaler man ikke ekstra for hund på værelset og de fleste steder må hunden godt ligge under bordet mens man spiser sin aftensmad eller bliver hængende i baren.

Jeg oplever også at de lokale hunde er meget velopdragne eller også er det hundeejerne, som er vant til at tage hensyn til deres omgivelser, så man ikke lægger mærke til den firbenede.

 

:hmm:Det fik mig lige til at tænke lidt......ja, noget der er helt uvant for snuser,.....men er der sket et skred i uheldig retning, i danskeres holdning til ting, herunder hunde......måske en form for interessekonflikt, og stejle holdninger overfor det der er anderledes.....nu er holdninger jo fint nok at have, især hvis man har råd til det :oops:.....tag hundeloven, den skulle strammes op, vi danskere skulle lære at opføre os, så alle kunne være her :slem: og hvad sker der, folkestyret tager kvælergreb og strammer snoren op, dræber efter deres behov kan man vel nok sige, det havde de nemlig både råd og magt til.....nå ja en del danskere var ret utilfredse, det har folkestyret jo højst et skuldertræk til overs for :evil:......men det

var meget værre da man blev klar over at hundeejende turister der altid har værdsat den danske strand, bøgeskov og hygge.....agtede at holde sig langt væk fra det der SKAL elskes af alle :???:......så gik der kræmmermentalitet i det.....har vi råd til loven, er den dansk nok osv. noget må gøres håndvasken er en god begyndelse i politik, især hvis man kun ser indad, tænk engang de andre kan ikke lide os :skraek: .....det umulige skete, fintænkes skal der.....nå heldigvis har vi allerede nedsat et udvalg af fintænkere helt uden kræmmer tendenser.....meget heldige er vi, hvis vi tænker os om :engel:.....nå men det allerbedsteeratdedertænkereikkestillerkravtilsnuseren......det ville nemlig ikke gavne ret meget, man kan vel næsten sige, det er ikke meget man får for en "hund" der :vuf::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Status: i morgen tidlig går det hjemad til Boris, efter er dejlig ferie - med skønne opdateringer hjemmefra om ham, der har haft det såååå godt ved alle de andre hunde og deres familie. Vi har haft det skønt, det har han også.....men vi har også savnet ham vildt meget. Hver gang min mand har piftet efter vores unger, har jeg vendt mig og og ventet på min lille dreng skulle komme drønende:-) gensynsglæden er dejlig at have i vente efter 2 dage i bil.....VI ER PÅ VEJ TIL DIG, vores dejlige lille hund:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder på 3. døgn i Kroatien, og undrer mig over danske hundeejere der tager hund med herned. Med campingvogn tager turen for de fleste 11/2-2 dage. Her er varmt og ikke meget skygge til hundene....min Boris skulle aldrig udsættes for det, hvad siger I andre??

 

Jeg ville nok også foretrække at have min hund med - afhængi af hvor jeg skal hen :) Du ved jo ikke om det har taget dem 4 dage at køre derned, da de netop har holdt en masse ture. Og det kan jo ske at hunden er vant til lange køreture og varme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi hjem til Boris, hvor er det skønt at have ham her igen. Han har været sammen med sin mor og far hund, og 5 andre hunde. Han har lært at fange duer og vi kan slet ikke mærke på ham at vi har været væk:-) han ligger nu på kongepladsen i sofaen igen, efter en hård og dejlig hundeferie....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...