Hop til indhold

Hund med til syden?????


Louca
 Share

Recommended Posts

Sidder på 3. døgn i Kroatien, og undrer mig over danske hundeejere der tager hund med herned. Med campingvogn tager turen for de fleste 11/2-2 dage. Her er varmt og ikke meget skygge til hundene....min Boris skulle aldrig udsættes for det, hvad siger I andre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Det kommer nok helt an på hunden.

Hvis man har hund med retter man sig forhåbentlig også ind efter det.

Men to dage i bil, ville jeg ikke byde en hund.

Så skulle der være indlagt stop undervejs, så turen derned blev en ferie i sig selv!

Men respekt til dem der planlægger sådan en ferie. Ville ikke selv have overskud til at skulle søge mig frem til hvor jeg måtte og ikke måtte have hund med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med S'eren! Skulle jeg på tur med hunden, måtte køreturen ikke tage mere end et døgn, inkl. flere pauser af en times varighed. Dog, med campingvogn kan hunden vel være i vognen, og dermed få strakt ben i vognen?!

 

Min mands onkel tager sin hund med til Spanien hvert efterår, men det er jo så fordi han er dernede i flere måneder. Sidst blev flyveturen dog forlænget med 6 timer, fordi der var snestorm i Dk da de skulle lande:shock: Så nu har onklen solgt din lejlighed i Spanien, for han vil ikke udsætte hunden for sådan en tur igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren
Enig med S'eren! Skulle jeg på tur med hunden, måtte køreturen ikke tage mere end et døgn, inkl. flere pauser af en times varighed. Dog, med campingvogn kan hunden vel være i vognen, og dermed få strakt ben i vognen?!

 

Min mands onkel tager sin hund med til Spanien hvert efterår, men det er jo så fordi han er dernede i flere måneder. Sidst blev flyveturen dog forlænget med 6 timer, fordi der var snestorm i Dk da de skulle lande:shock: Så nu har onklen solgt din lejlighed i Spanien, for han vil ikke udsætte hunden for sådan en tur igen:-)

 

Men er det lovligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville elske at have mine hunde med på ferie. Og hvis de fik valget, er der ingen tvivl om, at de ville med. Man må jo bare tilpasse sig forholdene, og gøre turen til en del af eventyret.

 

Mht. varmen, så har vi herovre over 30 grader konstant fra april til oktober, og det er altså ikke noget problem. Selv hvor der ikke er a/c, bare man har adgang til vand, skygge og evt. en blæser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har rejst meget både mod syd og nord med vores hunde, med og uden en konvoj af andre hundevenner ( op til 12 hunde sammen ). Vi googler bare hoteller, pensionater hvor man må rejse med hund. Så snart vi kommer ud af dk er der MASSER. Nogle særligt hundevenlige med svømmepøl og massage så de kan få løsnet op for evt. spændinger sfa af turen ;-) . Det nærmest i Harzen, passer fint med en start fredag efter middag og fine luftemuligheder undervejs. Jeg husker stadig vores første nat på et alm. motel, hvor hund bare var tilladt mod ekstrabetaling. Da vi kom ind i receptionen stod vores store hund op med begge forben på skranken for at hilse på damen bagved! Vi var nær sunket i gulvet :lun: Men damen smilede bare og stak ham en hundekiks, så opgraderede hun vores værelse til deres penthouse, den var alligevel ledig og så var der jo plads. Vi turde ikke gå ned og spise i restauranten, hvis nu hundende (mod al forventning skulle larme) så vi bestilte roomservice ( den billigste ). Tjenerne kom ikke kun med vores mad men også med et udvalg af 3 forskellige slags hundemad til vapserne og et kort med indtegnede gode luftesteder! Hele herligheden, to voksne, aftensmad, mogenmad, drikkevare, aflåst parkeringskæler: 1236,- Hold da op vi tabte underkæben :klap:Sydpå er hundende bare så meget mere velkomne end herhjemme, i Østrig og Schweitz må de komme ind på de fleste restauranter og bo på værelsene på de fleste hoteller, hytter. Nordpå har vi boet i telt og vandret. De ELSKER begge dele! :hjerte: og køreturen, tja de sover bare i deres bure og så går nogle gode ture, morgen, middag og aften, det er også godt for os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, skulle måske lige nævne at når vi rejser nordpå er det som regel for at vandre, hvilket vapserne syntes er vældig hyggeligt. Når vi rejser sydpå er det oftest hundekursus, så jahh, det gider de også godt :mrgreen: både i varme og kulde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg sgu lige til at føle mig som den onde onde hundeejer.....men nu ved jeg jo heldigvis at han befinder sig i et hus med 5 andre hunde hos sin opdrætter, sover i sofaen, i sengen og bliver overdrevet forkælet. Med det i baghovedet holder jeg med god samvittighed ferie uden hund, men så er han til gengæld altid med min mand på arbejde. I virkeligheden er det nok nærmere ham der holder ferie fra os :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg sgu lige til at føle mig som den onde onde hundeejer.....men nu ved jeg jo heldigvis at han befinder sig i et hus med 5 andre hunde hos sin opdrætter, sover i sofaen, i sengen og bliver overdrevet forkælet. Med det i baghovedet holder jeg med god samvittighed ferie uden hund, men så er han til gengæld altid med min mand på arbejde. I virkeligheden er det nok nærmere ham der holder ferie fra os :-))

Måske man bare skulle være tilfreds med de valg man selv tager og ikke sable folk ned der tager andre valg;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne nu godt overveje en tur til Harzen med vuffen i bilen. Det lyder som et dejligt sted du har været Zara, både for dyr og mennesker:-) der er også en skøn natur så mon ikke vi skulle lave det til en efterårs ting?? Sommerferie er for mig lig med sol, varme og total udfladning....er så inaktiv som muligt - alle delene ville være synd at udsætte min vaps for, også den lange køretur med for os så få pauser som muligt. Holder nu hundefri ferie, og glæder mig da til at komme hjem til drengen igen. Ville bare lige høre hvad I andre mener om emnet, men kunne desværre ikke undgå at føle mig som en dårlig hundemor. Det er mig der i perioder er nærtagende, også selv om jeg selv startede tråden....kunne jo bare have ladet være:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ikke ude på at sable nogen ned og undskylder gerne hvis nogen har følt det sådan. Ville som sagt bare høre andres mening om emnet og tilkendegive at jeg holder ferie uden hund, da det valg vi har gjort omkring sommerferie ville være synd for ham(synes vi altså). Igen undskyld hvis jeg har fornærmet/generet/trådt på andre ved at bringe emnet op....

Link til indlæg
Del på andre sites

God ferie! :mrgreen:

 

Vi skal afsted til Italien i næste uge.

Men uden hund, han bliver passet herhjemme ved os af nogle gode venner, der er vild glade for ham.

 

Men jeg vil da savne ham og vil rigtig gerne have ham med på ferie.

Jeg har bare hørt at der er mange steder man ikke må have hund i Italien og hvor det er forbudt at lufte hund.

 

Senere på året tager vi nogle dage i skallerup klit og der skal han helt sikkert med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Men er det lovligt?
Ja det er lovligt..SÅ længe de ikek kan åben døre og vinduer og springe ud..

 

Jeg har været i Kroatien med 6 hunde i juli måned' date=' jeg havde intet problem med at udsætte mine hunde for det. -Hundene havde en badefest uden lige.[/quote']Vi kører hele tiden på udstilling og har minimum 12 hunde med..Vi kører altid i et stræk (selvfølgelig med tissepauser)..Hundene er vant til at sidde i bur i bilen og sover bare... Kører vi afsted i varme har vi blæsere, køleunderlag og selvfølgelig adgang til vand under hele turen.. Vi vælger hoteller der er hundevenlige og de fleste steder er der indhegnet have hvor hundene må være løse...

Ligesom chr vil jeg sige mine har en kæmpefest og slapper af..

 

Vi har rejst meget både mod syd og nord med vores hunde, med og uden en konvoj af andre hundevenner ( op til 12 hunde sammen ). Vi googler bare hoteller, pensionater hvor man må rejse med hund. Så snart vi kommer ud af dk er der MASSER. Nogle særligt hundevenlige med svømmepøl og massage så de kan få løsnet op for evt. spændinger sfa af turen ;-) . Det nærmest i Harzen, passer fint med en start fredag efter middag og fine luftemuligheder undervejs. Jeg husker stadig vores første nat på et alm. motel, hvor hund bare var tilladt mod ekstrabetaling. Da vi kom ind i receptionen stod vores store hund op med begge forben på skranken for at hilse på damen bagved! Vi var nær sunket i gulvet :lun: Men damen smilede bare og stak ham en hundekiks, så opgraderede hun vores værelse til deres penthouse, den var alligevel ledig og så var der jo plads. Vi turde ikke gå ned og spise i restauranten, hvis nu hundende (mod al forventning skulle larme) så vi bestilte roomservice ( den billigste ). Tjenerne kom ikke kun med vores mad men også med et udvalg af 3 forskellige slags hundemad til vapserne og et kort med indtegnede gode luftesteder! Hele herligheden, to voksne, aftensmad, mogenmad, drikkevare, aflåst parkeringskæler: 1236,- Hold da op vi tabte underkæben :klap:Sydpå er hundende bare så meget mere velkomne end herhjemme, i Østrig og Schweitz må de komme ind på de fleste restauranter og bo på værelsene på de fleste hoteller, hytter. Nordpå har vi boet i telt og vandret. De ELSKER begge dele! :hjerte: og køreturen, tja de sover bare i deres bure og så går nogle gode ture, morgen, middag og aften, det er også godt for os :mrgreen:
Længt de fleste lande er meget hundevenlige at rejse i, og østpå er det helt vildt så hundevenlige de er
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
God ferie! :mrgreen:

 

Vi skal afsted til Italien i næste uge.

Men uden hund, han bliver passet herhjemme ved os af nogle gode venner, der er vild glade for ham.

 

Men jeg vil da savne ham og vil rigtig gerne have ham med på ferie.

Jeg har bare hørt at der er mange steder man ikke må have hund i Italien og hvor det er forbudt at lufte hund.

 

Senere på året tager vi nogle dage i skallerup klit og der skal han helt sikkert med!

Næste gang så undersøg det på nettet.Om det er rygter eller sandheder. Jeg har været i Italien flere gange med hnd og de er venlige og imødekommende. Langt de fleste restauranter må du endda have hund md på, bare de forholder sig i ro
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft hund med til Kroatien flere gange, det har været en udmærket tur for både os og hund. Vi bruger 2½-3 dage med overnatninger i hhv. Tyskland, Østrig og Slovenien.

Alle steder har hunden været yderst velkommen, både cafeer og restauranter.

Selvfølgelig tager man nogle forholdsregler ift. hund, vi sørger for masser af pauser undervejs, vi har a/c i bilen og har lagt kølemåtter i vores stationscar der hvor hunden opholder sig.

Hunden ligger godt og dejligt og sover for det meste på turen. Hun har det faktisk bedre end os andre der sidder mere klemt.

Vi vælger hundevenlige campingpladser med adgang til strand og vand. Vi vælger selvfølgelig også pladser med skygge. Så vores hund har nydt at være med os på campingferie.

Mht. til hund eller andre dyr i campingvogn undervejs er det No Go, jeg har prøvet at opholde mig i vognen under kørsel for en kort bemærkning og det kan man ikke byde en hund, jeg tror forøvrigt heller ikke det er lovligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg sgu lige til at føle mig som den onde onde hundeejer.....men nu ved jeg jo heldigvis at han befinder sig i et hus med 5 andre hunde hos sin opdrætter, sover i sofaen, i sengen og bliver overdrevet forkælet. Med det i baghovedet holder jeg med god samvittighed ferie uden hund, men så er han til gengæld altid med min mand på arbejde. I virkeligheden er det nok nærmere ham der holder ferie fra os :-))

Uh, det var SLET ikke meningen! Beklager meget, vi får sørme også passet vores ude, specielt hvis vi skal noget, der bare er ufedt for hunde (nytårsaften tilbringes på en pension langt ude på landet eks.) og skulle vi f.eks til Thailand, Caribien eller Afrika eller sådan noget hvor jeg forestiller mig der er hunde-uvenligt ville jeg altid lade dem passe. Alt afhænger jo af omstændighederne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker at holde ferie med min hund. Det længste vi har været væk er Schweiz og jeg overvejer turen til Kroatien næste år. Der er nemlig en træningslejr for redningshunde.

Samme sekund man kommer over grænsen kan man mærke en ændret holdning til hund. Mange steder betaler man ikke ekstra for hund på værelset og de fleste steder må hunden godt ligge under bordet mens man spiser sin aftensmad eller bliver hængende i baren.

Jeg oplever også at de lokale hunde er meget velopdragne eller også er det hundeejerne, som er vant til at tage hensyn til deres omgivelser, så man ikke lægger mærke til den firbenede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kusine har hver år i mange år taget i bil til Sydtyskland, Schweiz eller Østrig med deres cocker. De bor velkendte steder og hunden elsker de sjove vandrebjergture . Sidste år var en datter og hendes hund også med.

De føler sig velkommen og værterne kunne kende hunden, der på sidste tur var over 13 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...