Hop til indhold

Zoe søger nyt hjem, gerne med interesse for agility.


Gæst Zoe
 Share

Recommended Posts

Zoe er min mors hund, og min træningsmakker i agility. Hun er født november 2011.

 

Desværre er vi kommet i den kedelige situation at Zoe og min mors anden tæve ikke længere kan sammen, og vi derfor har været nødt til at vælge hvilken hund der passede min mor bedst. Det blev desværre (for mig) "tante-hunden" og ikke Zoe, der har fået lov at blive.

 

 

Zoe har et meget højt energiniveau, hun er lyn hurtig, super intelligent og ret modig.

Hun er blanding mellem Jack Russel, Cairn terrier og Tysk Spids og muligvis andre små racer også.

Hun løber som lille hund til agility og hun vejer omkring 6 kilo. Hun er startet en gang, dog uden for konkurrencen.

På trods af at vi først startede agility-træning i vinters mestrer hun allerede alle forhindringerne, selvom hun dog stadig er en lille smule nervøs for vippen. Den har vi dog trænet hjemme i haven og det går langt bedre nu.

 

Hun reagerer rigtig godt på klikkertræning :)

 

Zoe har også gået til hvalpetræning med min mor som fører, desværre har min mor ikke formået at holde hendes træning ved lige.

 

Zoe elsker at køre i bil, hvor hun har sit eget lille bur som hun elsker at slappe af i. Hun vil rigtig gerne putte og hygge i sofaen, eller ligge i arm om natten hvis hun får lov. Hun sover også rigtig fint i kurv eller bur om natten.

 

 

Hun er naturligvis passet med vaccinationer.

 

Da der er tale om en virkelig aktiv hund, så skal Zoe's nye familie også være indstillet på dette. Og helst en familie der vil forsætte med at træne hende i agility, da hun elsker det :)

 

Min mor formår desværre ikke at aktivere Zoe så meget som hun bør aktiveres, hvilket sætter sine spor i hverdagen. Det er også derfor vi fælles har taget beslutningen om at Zoe skal ud i et nyt hjem hvor man har tid og overskud til sådan en lille turbohund.

 

Zoe bor pt sammen med 3 andre hunde og 3 katte. Hun har altid godt kunne med alle andre hunde og indtil for nylig kunne min mors 2 tæver også putte sammen. Jeg går ud fra det er Zoe's alder og nuværende løbetid der har udløst problemet.

 

Kattene kan hun ikke lade være. Hun har ikke gjort nogen af dem noget, men hun er 200% fokuseret på kattene når hun ser dem, og hun spurter efter dem så snart hun ser sit snit til det. Et hjem uden katte vil derfor være at foretrække, både for Zoe og kattenes skyld.

 

Hun er en MEGET kærlig hund og er meget hengiven over for mennesker. Hun er også meget glad for min mors børnebørn.

 

Zoe's sundhedsbog, bur, seler, halsbånd, dækken og snore følger naturligvis med hende.

 

Vi er meget meget kede af at skulle sende Zoe videre til en ny familie :megaked:, men det føles som det rigtige at gøre hvis den rette familie altså dukker op.

 

DSC_0411.jpg

DSC_0497.jpg

 

 

Kh Trine

DSC_0113.jpg

DSC_0408.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0082.jpg

DSC_0107.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 9 months later...

Hej med jer.

 

Vi har set dette indlæg vedrørende Zoe, og selvom vi godt kan se, at det er et ældre indlæg, så er vi simpelthen nød til at forsøge alligevel.

Vi er en familie på 4 og vi er faldet så meget for Zoe.

 

Vores familie består af 2 voksne og 2 børn Celina på 7 og Nicklas på 9 år. Vi er alle hunde elskere, og har igennem et stykke tid kigget efter den helt rigtige hund til vores familie.

Både Claus, min mand, og jeg har haft hund som børn og voksne, og da vi kan mærke at vores børn er lige så store dyre elskere som os selv, synes vi at vi nu er klar til at forøge vores familie men en lille hund. Celinas største ønske har længe været en hund. Når vi er af sted, og hun møder en hund, stor som lille, så er hun straks henne for at spørge ejeren, om hunden kan lide at blive snakket med.

 

Jeg har selv gået til Agility med min egen hund, som jeg havde som ung, og stod også selv for lydigheds træningen dengang. Så jeg vil helt sikkert følge op på Zoes ønske om at gå til Agilty, og sikkert elske det lige så meget som hende selv. Vi er i arbejde begge to, så hun vil skulle være alene det meste af dagen. Tilgengæld har vi en stor have, som hun kan boltre sig i, og vi er selv aktive mennesker, der både cykler, løber og går ture. Så der skulle være mulighed for, at Zoe kan få stillet sit aktivitets behov.

 

Jeg ved at vi har et par børn, der vil elske Zoe lige så højt som vi vil, og give hende al den opmærksomhed, kærlighed og leg som hun kan have brug for. Vi vil også sørge for, at hun har et sted, som er hendes eget, hvis det hele bliver lidt for meget.

 

Af opdragelse har vi altid gået ind for belønning frem for afstraffelse. Sådan har jeg opdraget min tidligere hund med stor succes.

 

Hvis ikke Zoe allerede har fundet et godt hjem, så håber vi meget at høre fra jer. Vi vil elske at give Zoe et nyt hjem.

 

Vi vil meget gerne besøge jer for at se om Zoe kan med os, eller måske låne hende et par dage, for at se om kemien og omgivelserne er rigtige for hende og for os. Selvfølgelig under hensyn til hvad I har det bedst med, og hvad der vil fungerer bedst for Zoe.

 

Med venlig Hilsen

Diana Hougaard

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Vi har set dette indlæg vedrørende Zoe, og selvom vi godt kan se, at det er et ældre indlæg, så er vi simpelthen nød til at forsøge alligevel.

Vi er en familie på 4 og vi er faldet så meget for Zoe.

 

Vores familie består af 2 voksne og 2 børn Celina på 7 og Nicklas på 9 år. Vi er alle hunde elskere, og har igennem et stykke tid kigget efter den helt rigtige hund til vores familie.

Både Claus, min mand, og jeg har haft hund som børn og voksne, og da vi kan mærke at vores børn er lige så store dyre elskere som os selv, synes vi at vi nu er klar til at forøge vores familie men en lille hund. Celinas største ønske har længe været en hund. Når vi er af sted, og hun møder en hund, stor som lille, så er hun straks henne for at spørge ejeren, om hunden kan lide at blive snakket med.

 

Jeg har selv gået til Agility med min egen hund, som jeg havde som ung, og stod også selv for lydigheds træningen dengang. Så jeg vil helt sikkert følge op på Zoes ønske om at gå til Agilty, og sikkert elske det lige så meget som hende selv. Vi er i arbejde begge to, så hun vil skulle være alene det meste af dagen. Tilgengæld har vi en stor have, som hun kan boltre sig i, og vi er selv aktive mennesker, der både cykler, løber og går ture. Så der skulle være mulighed for, at Zoe kan få stillet sit aktivitets behov.

 

Jeg ved at vi har et par børn, der vil elske Zoe lige så højt som vi vil, og give hende al den opmærksomhed, kærlighed og leg som hun kan have brug for. Vi vil også sørge for, at hun har et sted, som er hendes eget, hvis det hele bliver lidt for meget.

 

Af opdragelse har vi altid gået ind for belønning frem for afstraffelse. Sådan har jeg opdraget min tidligere hund med stor succes.

 

Hvis ikke Zoe allerede har fundet et godt hjem, så håber vi meget at høre fra jer. Vi vil elske at give Zoe et nyt hjem.

 

Vi vil meget gerne besøge jer for at se om Zoe kan med os, eller måske låne hende et par dage, for at se om kemien og omgivelserne er rigtige for hende og for os. Selvfølgelig under hensyn til hvad I har det bedst med, og hvad der vil fungerer bedst for Zoe.

 

Med venlig Hilsen

Diana Hougaard

 

Tråden er fra 2013.

 

Hvis du vil kontakte ejer anbefaler jeg at du skriver en privat besked til dem, så får de en mail om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...